Gå til innhold

Hvorfor taper vitenskapen?


Silfen

Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på. Hvorfor stoler du ikke på myndighetene?

Fordi tillit er noe man skaper, noe jeg ikke synes myndighetene har skapt. Så enkelt som det.

Anonymous poster hash: de1d0...cd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi tillit er noe man skaper, noe jeg ikke synes myndighetene har skapt. Så enkelt som det.

Tåkeprat. Dette er egentlig en setning uten mening. Du har fortsatt ikke forklart hvorfor du ikke stoler på myndighetene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke på forhånd vite hvor mye vaksine som faktisk kommer til å bli brukt et gitt sted. Avhengig av befolkningens respons vil man enten ha sendt for mye, for lite, eller akkurat passe mye. Det du kritiserer dem for nå, er at de ikke var synske.

Jeg kritiserer dem for at de 1) løy til folk om viktigheten av vaksine og at de 2) løy til oss som stod i køen om at de "ikke hadde nok vaksine" .De løy om dette fordi de mente at folk i "risikogruppene" kom til å dø som fluer, slik at de måtte "spare vaksine til dem som virkelig trenger det" . Derfor ble konsekvensen sånn at folk som meg, - som fulgte deres anvisninger ble AVVIST da vi møtte fram på helsekontoret.

I tillegg så skulle syke folk som møtte fram på legevakt sitte på en egen gang, adskilt fra alle andre, med munnbind på; mens jeg som bodde i et kollektiv på et studenthjem, og delte alle fasiliteter og vasket opp i kum sammen med en smittet, og var en "ung sterk mann som kom til å bli hardt rammet om jeg ble syk"; jeg ble avvist av helsestasjonen på bakgrunn av noen rundskriv og ikke etter kyndig leges vurdering av risikoen jeg personlig levde med hver dag.

De beviste seg som inkompetente nek og jeg stoler overhode ikke på at de kan vurdere noe som helst.

Hadde den influensaen vært så farlig som de sa, hadde alle vi i det kollektivet vært døde i dag- til tross for at vi bad om vaksine- som de ikke ville gi oss og som seinere beviselig ble destruert.

Endret av Buzz_Lightyear
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkeprat. Dette er egentlig en setning uten mening. Du har fortsatt ikke forklart hvorfor du ikke stoler på myndighetene.

Les over, så ser du hvorfor JEG ikke stoler på dem.

De vet generelt sett ikke hva de snakker om og forholder seg blindt til rundskriv som noen med særinteresser har utarbeidet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro kompisen din til et legesenter og ble diagnostisert med blodprøve, eller antok han bare at han hadde influensa? Majoriteten av "influensa"-tilfeller er forkjølelser.

Forventer du forøvrig at helsesenteret kan trekke en ampulle ut av ræva på nærmeste legesekretær når behovet oppstår? Er det ingen vaksine igjen, så er det ingen vaksine igjen.

Det ble opplyst i media hvor og når vaksiner var tilgjengelig og for hvem, og da jeg dro dit jeg sognet, så var det fullpakket lokale og lang ventetid, men vaksine fikk jeg. Jeg syns det gikk på skinner.

Ja, han var på legevakten. Ja han satt på en egen gang med munnbind sammen med andre med munnbind, dit vi ikke fikk gå inn, og ja han testet positivt og hadde "pest".

Nei, vi fikk ikke vaksinen når vi dro opp dit det offentlige sa vi skulle få den. De som satt der skulle spare på den til "de virkelige behovene" sa Helsemyndighetene. Derfor var det ikke nok til oss, sa de.

Bare at de som virkelig hadde behovet, vel de var det visst ikke så farlig med... Nemlig oss.

De ville heller bruke vaksinen på noen eventuelle noen som kanskje kom dit, som hadde astma...

Vi som ikke kunne gå inn i gangen der kompisen satt med munnbind, kunne fint dra hjem til han etterpå og dele dusj, toalett og vask med han og vaske opp i samme kum og fint gå til universitetet hver morgen... Sa de.

Vi kunne fint ha smittet folk videre hver eneste dag om vi gikk på forelesningene våre.

Tenkte de over det?

Valgte de da å sette vaksine på oss for å beskytte andre studenter mot smittespreding? Nehei.

Vi spurte selv om vi skulle holde oss vekk fra universitetet. -Nei, sa de som "hadde kompetansen"...

Etterpå fulgte de altså opp med å destruere rubbel og bit av resterende "ubenyttet" vaksine som "var igjen på lager fordi det var bestilt for mye"... Sa de.

Edit: Fortell meg én god grunn til å stole på dem i framtiden. At det gikk på skinner der du var, er ikke god nok grunn. At det tydeligvis gikk på skinner der, er bare enda et bevis på inkompetansen de surret med. Nemlig at de forskjellsbehandlet befolkningen over en lav sko og feilvurderte risikoen hele veien. Fra situasjonen i hele den store verden ned til situasjonen i minste, lille hybelkompleks.

På bygdene i Norge hadde de fått mye vaksine å ta av. I tettbygde strøk i byene og i hybelhus, der fikk ikke folk vaksine, til fordel for noen i "risikogruppene" som de faktisk ikke hadde tall på hvor mange det dreide seg om... Så der folk bodde tett og smitterisikoen var størst- der ble vi avvist når vi bad om vaksinen.

Heia Norge med sukker på...

Endret av Buzz_Lightyear
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kritiserer dem for at de 1) løy til folk om viktigheten av vaksine og at de 2) løy til oss som stod i køen om at de "ikke hadde nok vaksine" .De løy om dette fordi de mente at folk i "risikogruppene" kom til å dø som fluer, slik at de måtte "spare vaksine til dem som virkelig trenger det" . Derfor ble konsekvensen sånn at folk som meg, - som fulgte deres anvisninger ble AVVIST da vi møtte fram på helsekontoret.

I tillegg så skulle syke folk som møtte fram på legevakt sitte på en egen gang, adskilt fra alle andre, med munnbind på; mens jeg som bodde i et kollektiv på et studenthjem, og delte alle fasiliteter og vasket opp i kum sammen med en smittet, og var en "ung sterk mann som kom til å bli hardt rammet om jeg ble syk"; jeg ble avvist av helsestasjonen på bakgrunn av noen rundskriv og ikke etter kyndig leges vurdering av risikoen jeg personlig levde med hver dag.

De beviste seg som inkompetente nek og jeg stoler overhode ikke på at de kan vurdere noe som helst.

Hadde den influensaen vært så farlig som de sa, hadde alle vi i det kollektivet vært døde i dag- til tross for at vi bad om vaksine- som de ikke ville gi oss og som seinere beviselig ble destruert.

Beklager, men det er du som er det inkompetente neket. Ja, det var ikke nok til alle, og da er det viktigere at de som f.eks. har sukkersyke eller annet som gir svekket immunforsvar, og de som omgås dem (helsepersonell) får vaksine enn at du gjør det. Du sauser også sammen rekkefølgen. De løy ikke, de første rapportene tydet på at det kunne få svært alvorlige konsekvenser for enkelte, men det var bare noen få i Norge som fikk den varianten. Det ville vært idioti å gi deg vaksinen siden faren for at du skulle dø av sykdommen var ekstremt mye mindre enn for de med svekket immunforsvar.

Anonymous poster hash: 35564...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Beklager, men det er du som er det inkompetente neket. Ja, det var ikke nok til alle, og da er det viktigere at de som f.eks. har sukkersyke eller annet som gir svekket immunforsvar, og de som omgås dem (helsepersonell) får vaksine enn at du gjør det. Du sauser også sammen rekkefølgen. De løy ikke, de første rapportene tydet på at det kunne få svært alvorlige konsekvenser for enkelte, men det var bare noen få i Norge som fikk den varianten. Det ville vært idioti å gi deg vaksinen siden faren for at du skulle dø av sykdommen var ekstremt mye mindre enn for de med svekket immunforsvar.

Anonymous poster hash: 35564...11a

Det var for mye vaksine. De destruerte overskuddet etterpå og fortalte det i avisen.

Fastlegen min var sjokkert over hva de hadde sagt om at vi bare skulle gå på forelesningene.

For akkurat det var direkte feil, siden vi bodde med en som var syk.

Inkompetanse hele veien og vi ble behandlet helt feil og hele situasjonen var feilvurdert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for mye vaksine. De destruerte overskuddet etterpå og fortalte det i avisen.

Fastlegen min var sjokkert over hva de hadde sagt om at vi bare skulle gå på forelesningene.

For akkurat det var direkte feil, siden vi bodde med en som var syk.

Inkompetanse hele veien og vi ble behandlet helt feil og hele situasjonen var feilvurdert.

For mye vaksine i Fredrikstad hjelper ikke de som bor på Træna. Eller omvendt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkeprat. Dette er egentlig en setning uten mening. Du har fortsatt ikke forklart hvorfor du ikke stoler på myndighetene.

Hvorfor stoler du på myndighetene?

Anonymous poster hash: 90824...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For mye vaksine i Fredrikstad hjelper ikke de som bor på Træna. Eller omvendt.

Nei, det var nettopp det som var problemet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var nettopp det som var problemet...

Det er nok litt problematisk å spå hvor det blir mest behov for vaksine først. Klassisk ressursallokeringsproblem, forsterket ved at vaksinering var relevant innenfor et ganske smalt tidsvindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt problematisk å spå hvor det blir mest behov for vaksine først. Klassisk ressursallokeringsproblem, forsterket ved at vaksinering var relevant innenfor et ganske smalt tidsvindu.

Beklager, men...

Jeg hadde forventet at statistikerne kunne jobben sin...

Det er et fag på høgskolenivå... :filer:

(Beklager emotikonet. Det var det eneste jeg fant...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men...

Jeg hadde forventet at statistikerne kunne jobben sin...

Det er et fag på høgskolenivå... :filer:

(Beklager emotikonet. Det var det eneste jeg fant...)

Nei, du forventer at de skal være synske. Forøvrig har jeg stadig vanskeligere for å skjønne hva denne sutringen har med spørsmålet TS stiller, å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du forventer at de skal være synske. Forøvrig har jeg stadig vanskeligere for å skjønne hva denne sutringen har med spørsmålet TS stiller, å gjøre.

Nei, jeg forventet at de skulle kunne jobben sin.

Hva har det med spørsmålet til TS: Grunnen til at man ikke kan stole på myndighetene i dette tilfellet er at de selv har bevist at dette kan de hverken vurdere eller håndtere. Langt mindre organisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forventet at de skulle kunne jobben sin.

Hva har det med spørsmålet til TS: Grunnen til at man ikke kan stole på myndighetene i dette tilfellet er at de selv har bevist at dette kan de hverken vurdere eller håndtere. Langt mindre organisere.

Buhu, jeg fikk ikke det jeg ville ha, da jeg ville ha det, jeg kan ikke stole på myndighetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg forventet at de skulle kunne jobben sin.

Hva har det med spørsmålet til TS: Grunnen til at man ikke kan stole på myndighetene i dette tilfellet er at de selv har bevist at dette kan de hverken vurdere eller håndtere. Langt mindre organisere.

Vås og flåseri.

Du har ingen ting å komme med.

Anonymous poster hash: 09e86...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...