Gå til innhold

Tror du på myten om global oppvarming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller tør du ta egne modige standpunkt?



Anonymous poster hash: 45963...673
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klimanekterfjolsene som er feige og velger å fornekte fakta fordi ideologien deres ikke tåler møter med fakta.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener DU som stiller spørsmålet ;)

Som så mye annet så tror jeg at det ligger en hel del politikk bak hysteriet. Men det har jo også gitt seg litt den enorme stormen av dommedagsprofetier som var.

Jeg tror likevel på at det skjer endringer i naturen, om det er bare oss menneskers svinesti som står bak, det tror jeg ikke helt. Dette går i sykluser som alt annet i naturen. Hvordan ellers endte egentlig istiden? Det måtte jo vært en enorm global oppvarming som ikke ligner noe av det vi ser i dag.

På den annen side, så synes jeg miljøhensynet til folk all over the world er direkte skremmende. Her gjelder ute av øye ute av sinn, så det er bare å kaste det vekk så er det borte. Det biter oss nok i bakenden en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye å ikke tro på? Bevisene er jo overalt (f.eks smelting av nordpolen)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mye annet så tror jeg at det ligger en hel del politikk bak hysteriet. Men det har jo også gitt seg litt den enorme stormen av dommedagsprofetier som var.

Jeg tror likevel på at det skjer endringer i naturen, om det er bare oss menneskers svinesti som står bak, det tror jeg ikke helt. Dette går i sykluser som alt annet i naturen. Hvordan ellers endte egentlig istiden? Det måtte jo vært en enorm global oppvarming som ikke ligner noe av det vi ser i dag.

Du må slutte å tro og synse så jævlig om et tema du tydelligvis er fullstendig inkompetent på.

Det er ingen tvil. Forskningen viser en menneskeskapt global oppvarming. Naturlige sykluser kan på ingen måte forklare det som skjer nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å tro og synse så jævlig om et tema du tydelligvis er fullstendig inkompetent på.

Det er ingen tvil. Forskningen viser en menneskeskapt global oppvarming. Naturlige sykluser kan på ingen måte forklare det som skjer nå.

Hvorfor skal jeg slutte med det?

En debatt er å utveksle forskjellige meninger om et emne :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg tror eller ikke, er jo ikke så viktig, når TS allerede har lagt et premiss for debatten som jeg nekter å gå med på. Å kalle global oppvarming en myte, og mene at å mene noe annet er å ha "modige egne standpunkt" åpner ikke for diskusjon.

Global oppvarming skjer, forresten, det er de fleste enige om. Det man derimot har diskutert de siste årene er om den er menneskeskapt eller ikke.



Anonymous poster hash: d4b5d...e2d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg slutte med det?

En debatt er å utveksle forskjellige meninger om et emne :danse:

Det er meningsløst å utveksle meninger når den enes meninger er basert på løgn og kunnskapsløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Global oppvarming skjer, forresten, det er de fleste enige om. Det man derimot har diskutert de siste årene er om den er menneskeskapt eller ikke.

Det har man ikke. Man vet at oppvarmingen er menneskeskapt. Selv forskerne som klimanekterne stadig siterer er enige i at det er fakta.

De som mener noe annet er enten kunnskapsløse fjols eller løgnaktige tullinger. De er ikke en relevant del av en debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener DU som stiller spørsmålet ;)

Som så mye annet så tror jeg at det ligger en hel del politikk bak hysteriet. Men det har jo også gitt seg litt den enorme stormen av dommedagsprofetier som var.

Jeg tror likevel på at det skjer endringer i naturen, om det er bare oss menneskers svinesti som står bak, det tror jeg ikke helt. Dette går i sykluser som alt annet i naturen. Hvordan ellers endte egentlig istiden? Det måtte jo vært en enorm global oppvarming som ikke ligner noe av det vi ser i dag.

På den annen side, så synes jeg miljøhensynet til folk all over the world er direkte skremmende. Her gjelder ute av øye ute av sinn, så det er bare å kaste det vekk så er det borte. Det biter oss nok i bakenden en dag...

Jeg er enig i mye av det du skriver :)

Men tror at noe kan være menneskeskapt at framskynder den naturlige prosessen,

Lille norge får nok ikke gjort mye, uansett hvor mye miljø og klima avgifter vi må ut med, så må man heller fokusere på de større landene..

Jamaica topper lista som klima versting, mens lille Norge har fått en plass som nummer 44..

Jo mer Co2 vi slipper ut jo mer blir drivhus effekten forsterket,

Men det er jo ikke bare vårs feil, skogbranner?Vulkanske utbrudd?

Visste du at Kilauea er en aktiv vulkan på Hawaii? Og at den hver eneste dag slipper ut ca 8000-30.000 tonn Co2? Dette er bare EN vulkan alene..Og det finnes flere små og unge vulkaner som er aktive.

Noen utgir til og med 150.000-300k tonn hver dag,

Forskere sier at vulkaner og naturkatastrofer utgjør bare en liten prosent, at mennesket gjør 100 ganger mer skade.

Det tror jeg lite på. Er lettere å tro på en forsker, enn andre som ikke har "nok erfaring"

Som f.eks Geologer vs Forskere :P

Geologer kan f.eks advare folket mot at noe kommer til å skje, men om en forsker sier noe annet, vil folket tro på forskeren istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror at noe kan være menneskeskapt at framskynder den naturlige prosessen

Hvorfor tror du så mye? Prøv heller å finne ut hva forskningen viser. Den viser at uten menneskelige utslipp hadde det blitt kaldere nå.

Men det er jo ikke bare vårs feil, skogbranner?Vulkanske utbrudd?
Som du påpeker slipper mennesker ut over 100 gang mer CO2 årlig enn alle vulkanene på hele planeten.

Forskere sier at vulkaner og naturkatastrofer utgjør bare en liten prosent, at mennesket gjør 100 ganger mer skade.
Det tror jeg lite på. Er lettere å tro på en forsker, enn andre som ikke har "nok erfaring"
Jeg skjønner ikke denne kommentaren. Du tror lite på forskerne fordi du heller har bestemt deg for å mene noe annet som ikke er støttet av fakta?
Vulkaner osv. kan ikke forklare oppvarmingen. Ferdig med det.
Nok erfaring? Hva babler du om?

Som f.eks Geologer vs Forskere :P
Geologer kan f.eks advare folket mot at noe kommer til å skje, men om en forsker sier noe annet, vil folket tro på forskeren istedet.

Eh... Dette er bare tullprat. Hva er det du babler om? Du lager et kunstig skille mellom "geolog" og "forsker", men om dette skillet eksisterte så ville det vært forskeren som gravet frem kunnskapen som geologen i sin tur kunne ta i bruk. Man bør altså høre på forskeren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du så mye? Prøv heller å finne ut hva forskningen viser. Den viser at uten menneskelige utslipp hadde det blitt kaldere nå.

Som du påpeker slipper mennesker ut over 100 gang mer CO2 årlig enn alle vulkanene på hele planeten.

Det tror jeg lite på. Er lettere å tro på en forsker, enn andre som ikke har "nok erfaring"
Jeg skjønner ikke denne kommentaren. Du tror lite på forskerne fordi du heller har bestemt deg for å mene noe annet som ikke er støttet av fakta?
Vulkaner osv. kan ikke forklare oppvarmingen. Ferdig med det.
Nok erfaring? Hva babler du om?

Geologer kan f.eks advare folket mot at noe kommer til å skje, men om en forsker sier noe annet, vil folket tro på forskeren istedet.

Eh... Dette er bare tullprat. Hva er det du babler om? Du lager et kunstig skille mellom "geolog" og "forsker", men om dette skillet eksisterte så ville det vært forskeren som gravet frem kunnskapen som geologen i sin tur kunne ta i bruk. Man bør altså høre på forskeren uansett.

Jeg driter i din mening, har jeg sagt at du i det hele tatt skal være enig i min mening??

Fjott altså!

Jeg hører sjeldent på forskere, de sier en ting, så sier de en annen ting, så kommer det en med en helt annen teori-som ikke er forsker, og til syvende og sist så er det den som sitter med den andre teorien som oftest har rett.. :)

Husker du når forskere sa at gulrot fører til økning av kreft?

-Forskere har prøvd å bevise at mennesket egentlig ikke har noen fri vilje, heller ingen bevisthet, du er hva du er, du er en celle som prøver å overleve og det er det og tror du noe annet så er det en vrangforestilling.

-Noen forskere mener at vitaminer og kosttilskudd ikke fungerer. Det er bare en illusjon og en vrangforestilling at vi tror det gjør det.

Men...uansett hva jeg skriver så blir du å kalle meg for en idiot...Og det er en av grunnene at jeg ikke liker å si mine egne personlige meningerpå KG...

For er noen ikke enig med deg så er de pappskaller og idiot og gjerne hjernedød og trangsynt...

Du kunne bare sagt at du ikke er enig men du selv tror at sånn og sånn er det..

Og er litt vanskelig å legge med referanser når det er noe du ser,hører, leser i ett magasin og forteller om det etterpå.....

+Jabx..det ble kanskje mye "tror" fordi overskriften sier tross alt "Tror du på myten om..."

*æddabedda*

Endret av The Tardis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten tvil om at det er global oppvarming, men er uenighet om hvorvidt det er menneskeskapt eller ikke..

Jeg er vel en av de lettlurte dumskallene som mener det er menneskeskapt..

Finnes tonnevis av forskning på det, og lite håndfast bevis på at det ikke er det/ hva det ellers kan være.

Anonymous poster hash: 5b5ff...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen grunnlag for å tro noe annet enn at global oppvarming er menneskeskapt. Støtter derfor arbeidet med å skape mer miljøvennlig og bærekraftig teknologi og industri, for eksempel.

Å finne miljøvennlige løsninger per dags dato er ikke paranoia for min del, i mine øyne er det den moderne fremtiden.

Endret av Nouvelle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liten tvil om at det er global oppvarming, men er uenighet om hvorvidt det er menneskeskapt eller ikke..

Det er altså feil. Det er ingen reell uenighet rundt dette. Forskningen viser klart og tydelig at oppvarmingen er menneskeskapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i din mening, har jeg sagt at du i det hele tatt skal være enig i min mening??

Fjott altså!

Jeg hører sjeldent på forskere, de sier en ting, så sier de en annen ting, så kommer det en med en helt annen teori-som ikke er forsker, og til syvende og sist så er det den som sitter med den andre teorien som oftest har rett.. :)

Du vet ikke engang hva forskerne faktisk sier eller hva forskningen faktisk viser. Med andre ord er du bare en kunnskapsløs synser som nekter å godta fakta.

Husker du når forskere sa at gulrot fører til økning av kreft? -Forskere har prøvd å bevise at mennesket egentlig ikke har noen fri vilje, heller ingen bevisthet, du er hva du er, du er en celle som prøver å overleve og det er det og tror du noe annet så er det en vrangforestilling. -Noen forskere mener at vitaminer og kosttilskudd ikke fungerer. Det er bare en illusjon og en vrangforestilling at vi tror det gjør det.
Dette er bare svada. Du har absolutt ikke peiling på noe som helst, men plukker ut noe tilfeldig tull du har hørt et eller annet sted og tror visst seriøst at dette representerer all forskning.
Se f.eks. på svadaen din om "gulrot fører til økning av kreft". Hva er det du snakker om da? Jeg mistenker at du tenker på en eller annen artikkel du har lest men ikke engang forstått. Så hvor er den?
Bevise at mennesker ikke har fri vilje? Hva babler du om?

"Noen forskere"? Ingen referanser. Selvsagt.

Svada, svada, svada.

Men...uansett hva jeg skriver så blir du å kalle meg for en idiot...Og det er en av grunnene at jeg ikke liker å si mine egne personlige meningerpå KG... For er noen ikke enig med deg så er de pappskaller og idiot og gjerne hjernedød og trangsynt...
Problemet er at meningene dine i denne saken og om forskning generelt er basert på ren kunnskapsløshet, og vrangforestillinger om hvordan forskning fungerer. Du leser et eller annet du ikke skjønner og synser i vei basert på det. Fullstendig uten kontakt med virkeligheten.
Du er i sannhet en god representant for klimanekterne.
Endret av jabx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke engang hva forskerne faktisk sier eller hva forskningen faktisk viser. Med andre ord er du bare en kunnskapsløs synser som nekter å godta fakta.

Dette er bare svada. Du har absolutt ikke peiling på noe som helst, men plukker ut noe tilfeldig tull du har hørt et eller annet sted og tror visst seriøst at dette representerer all forskning.
Se f.eks. på svadaen din om "gulrot fører til økning av kreft". Hva er det du snakker om da? Jeg mistenker at du tenker på en eller annen artikkel du har lest men ikke engang forstått. Så hvor er den?
Bevise at mennesker ikke har fri vilje? Hva babler du om?

"Noen forskere"? Ingen referanser. Selvsagt.

Svada, svada, svada.

Problemet er at meningene dine i denne saken og om forskning generelt er basert på ren kunnskapsløshet, og vrangforestillinger om hvordan forskning fungerer. Du leser et eller annet du ikke skjønner og synser i vei basert på det. Fullstendig uten kontakt med virkeligheten.
Du er i sannhet en god representant for klimanekterne.

LOL idiot! :fnise:

Hvorfor kaller du meg i det hele tatt for ting?

Hvorfor i hule helvette kommer du med ting at jeg bare prater SVADA?

Hvorfor aksepterer du ikke at andre har andre meninger enn deg???????????

Vet du...Om det viser seg at det jeg mener og tror er riktig, så kommer jeg til å LE av dine innlegg gjennom hele mitt liv... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på myten om føre-var-prinsippet.

Myten?

Altså, ts stiller et veldig tåpelig spørsmål. En myte er noe som er feil. Å kalle global oppvarming en myte i overskriften blir en feilaktig påstand. Det er ikke bevist at det er en myte.

Anonymous poster hash: 13435...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...