Gå til innhold

Smatting!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er forskjell på smatting og slikt også synes jeg.....

Stefaren min, når han er hjemme hos seg selv, smatter og mmmmm-er når maten er god, men han spiser ikke med åpen munn og raper og fiser fordet altså!! Og det blir gjort på en bevisst måte som rett ut signaliserer at "dette var GODT!!!" Han gjør det heller ikke alltid, det kommer an på maten og hvem han spiser med.

men derimot når det er spising med åpen munn og smatting fordi man ikke har lært bordmanerer.... :-x

Det blir det samme som å gå å slafse på tyggis med åpen munn det, og det er merkverdig mange mennesker som gjør det!!!! :o

Kjærsten min sier jeg ifra til dersom han glemmer å lukke munnen, noe som heldigvis ikke skjer ofte, men andre sier jeg ikke fra til. Det er på en måte ikke min sak om folk ønsker å ha bordskikk eller ikke.

Raping og fising kommer ikke til å aksepteres ved bordet i mitt hjem!!! Da sier jeg ifra samme hvem det kommer fra!! Ville nok også vurdert sterkt å dra tilbake til mennesker som syntes dette var heeelt greit under maten... har aldri opplevd det heldigvis!!!!

negler mot tavle og sånt er helt frysninger nedover ryggen, men det er jo en helt annen sak, det har jo ikke noe med manerer å gjøre eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

finsing ved bordet??? :o

minster appetitten litt om det blir for mye slafsing, ja (en eldre mann jeg ser noen ganger i året søler, sikler og raper konstant; da dabber matlyst litt av.. men jeg tror det er helserelatert.. ikke mangel på manerer), men jeg opplever det sjelden som et problem.. så jeg er nok langt mindre var enn en del av dere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...