Gå til innhold

Hva betyr C/O


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest StockDama

Brukte C/O når jeg ikke hadde registrert adresse endring når jeg flytta.... så kunne jeg fortsatt få post hit uten at typen trudde alt var til han =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man oppgir en adresse man kanskje bare har et år eller noe, men endrer ikke adressa til Folkeregisteret? Det står to oppgitt på vedkommende nemlig (en C/O ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det betydde: Current Occupation. Altså, at man for tiden befinner seg på det stedet man har C/O adresse. Men ser på Caplex at det er care of... jaja, da lærte jeg noe nytt i dag :ler:

Uansett; dersom man ikke er registrert på en adresse/navnet ikke står på postkassa så kan man risikere at posten blir returnert om den blir sendt til den adressen. Derfor setter man C/O og navnet til den som faktisk er registrert på adressa...

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man oppgir en adresse man kanskje bare har et år eller noe, men endrer ikke adressa til Folkeregisteret? Det står to oppgitt på vedkommende nemlig (en C/O ).

Vanligvis så er du pålagt å melde flytting til folkeregisteret.

Hvis du flytter midlertidig kan du søke om pendlerstatus, så sant det er i forbindelse med jobb, og du har en tilknytning til hjemstedet, som at du er gift, er samboer med felles barn, eller du pendler hjem til foreldrebolig. Det er en rekke krav som skal være oppfylt mht den boligen du pendler til, også.

Hvis du pendler, og reiser hjem med jevne mellomrom, kan du beholde den gamle adressen og få fradrag på skattbar inntekt for husleie utgifter og reiseutgifter dersom det er arbeidspendling. Er du student, så er det ikke så nøye med flyttemeldingen, men du får ikke noen fradragsrett, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...