Gå til innhold

mista helt respekten for nettdating


danbanan

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Da må man drite i frykten og sende en melding som ikke er sex-fiksert. Kvinner liker det.

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Ja hadde det vært sååå enkelt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er jeg faktisk enig i. Det blir "tapere" på begge sider uten tvil. Og det er FRYKTELIG synd! Men jeg tror alikevel dette problemet er en smule værre for menn på nettdating :( En dame som er 30årig jomfru kan enkelt få seg mann eller sex.

Ikke "mann eller sex". Sex.

Det er forskjell på sexmarkedet og datingmarkedet - på sexmarkedet har kvinner klart overtak ettersom de er selektive og menn ikke er selektive overhodet. En middels kvinne kan få en attraktiv mann for en natt. Hun kan ikke få ham som ektemann.

Det menn ser ut til å ikke forstå er at ettersom kvinner ikke er ute etter bare sex har ikke kvinner etter egen oppfatning "overtaket" på markedet. Kvinner vet hvor lave standarder menn har for kvinner de ligger med eller dater noen få uker, og det er ingen fordel eller noe privilegium å fylle denne posisjonen.

Menn ser kun dette fra sitt eget perspektiv - "jeg vil ha sex men får ikke, kvinner kan få sex når de vil, ergo er kvinner heldigere enn menn".

Anonymous poster hash: c349f...1fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helvete skal han skrive som åpningsreplikk da? Spørre kort om været? (Nei det er jo kjedelig) Spørre om hvor du er ifra? (Nei det er jo ikke interessant så tidlig) Spørre om hva du liker? (Nei det ønsker jeg ikke brette ut til en fremmed mann!) Spørre en masse og lage en novelle som åpningsinnlegg? (Nei herregud det virker jo desp!)

Dere får jo ikke bestemt dere for hva dere vil ha!!! For guds skyld vær litt enklere.

Joda..skriv gjerne kort om prefranser og ting man liker...men spar dere for all negativiteten damer.

Jeg har fått spørsmål om hva jeg liker og hvor jeg kommer fra og menn som har skrevet en novelle omtrent- og det er helt greit det. Et sted skal man starte. Heller det enn noen som spør hvor trang fitte du har.

Jeg hadde på daværende profil at jeg ville ha en mann mellom 175-185 høy, ingen barn og snill- er det for mye å be om?

Jeg fikk aldri svar fra menn innen det- det var menn på 140 og 190, unger kunne de og ha og en del var skikkelig badboys- da blir det slik at man skriver en virkelig liste over hva og hvordan man vil de skal være- kanskje gidder de å lese profilen. Eller så gjør man som meg- man avslutter profilen fordi man ikke gidder å få folk som er så langt unna det man ønsker.

Anonymous poster hash: 029a1...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde det vært sååå enkelt ;)

Jeg har ikke påstått at det er enkelt. ;) Sjekking er krevende for både menn og kvinner.

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fascinerende at mange fortsatt ser ut til å tro at alle kvinner vasser i meldnger på nettdating, eller tilbud om både sex og forhold i det virkelig liv, men at kvinner tror de skal få noen på nivå 10 (ikke at jeg noensinne har skjønt meg på disse nivåene, men det er nå så).

Jeg får middels med meldinger, jeg sender middels med meldinger til menn jeg synes har interessante profiler eller felles interesser med meg, men jeg vasser definitivt ikke i tilbud om sex og forhold. Foreløpig har jeg ikke møtt noen det har klaffet med, enten fordi jeg ikke har fått følelser, eller fordi han ikke har fått følelser. Og selv der er det vel omtrent 50-50 med de jeg har møtt.

Jeg tror menn gjør seg en bjørnetjeneste ved å tenke at livet er så mye lettere for det andre kjønn, for på meg høres det ut som om dere tror vi lever i et eventyr der vi kan velge akkurat hvem vi vil og får oss sex og forhold bare vi tenker på det. Skulle gjerne levd i det eventyret, men det gjør jeg altså ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men at kvinner tror de skal få noen på nivå 10

Den jeg forelsker meg i vil for meg være en 10'er, uansett hvordan han ser ut. :)

Anonymous poster hash: 029a1...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Jeg har fått spørsmål om hva jeg liker og hvor jeg kommer fra og menn som har skrevet en novelle omtrent- og det er helt greit det. Et sted skal man starte. Heller det enn noen som spør hvor trang fitte du har.

Jeg hadde på daværende profil at jeg ville ha en mann mellom 175-185 høy, ingen barn og snill- er det for mye å be om?

Jeg fikk aldri svar fra menn innen det- det var menn på 140 og 190, unger kunne de og ha og en del var skikkelig badboys- da blir det slik at man skriver en virkelig liste over hva og hvordan man vil de skal være- kanskje gidder de å lese profilen. Eller så gjør man som meg- man avslutter profilen fordi man ikke gidder å få folk som er så langt unna det man ønsker.

Anonymous poster hash: 029a1...55d

Flott at du er en av dem som syntes mye forskjellige inngangs poster er greie....det gir gutta litt håp iallefall :)Og er det ikke litt befriende da når enkelte menn spør hvor trang fitta di er? Da røper de seg jo umiddelbart og du slipper å bruke et sekund på å bli kjent med dem? Kast dem!

Nei det er ikke for mye å be om ;) Men tullingene av noen mannfolk vil uansett kontakte deg bare de liker den ene puppen din eller ansiktet ditt...så de slipper man ikke unna uansett desverre.

Det er selvsagt helt mulig at vinkelen min på dette her er helt ruskende galt.....men jeg blir ikke kvitt ideen og tanken om at menn må jobbe hardere for BÅDE å få partner OG sex. :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe respekt for nettdating i det hele tatt jeg. Finnes jo så mye tull og lureri. Prøvde en gang. Dama viste seg å være noen tenåringsgutter som hadde det gøy med å lure menn. Ikke finner jeg fast forhold på byen heller. Får bare venne meg til å være "forever alone" og holde meg til ons. Er bare det de jeg møter vil ha uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe respekt for nettdating i det hele tatt jeg. Finnes jo så mye tull og lureri. Prøvde en gang. Dama viste seg å være noen tenåringsgutter som hadde det gøy med å lure menn. Ikke finner jeg fast forhold på byen heller. Får bare venne meg til å være "forever alone" og holde meg til ons. Er bare det de jeg møter vil ha uansett.

Du har prøvd det en gang og så er du så bastant og sikker på et det bare er dritt. Du drar på byen for et fast forhold. Du gjør jo alt feil,stakkars.

Du høres ut som en person som gir opp sykt lett hvis ikke alt kommer på et sølvfat.

Anonymous poster hash: 36960...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg faktisk enig i. Det blir "tapere" på begge sider uten tvil. Og det er FRYKTELIG synd! Men jeg tror alikevel dette problemet er en smule værre for menn på nettdating :( En dame som er 30årig jomfru kan enkelt få seg mann eller sex. Mye av deres problem ligger i at de er for sjenerte og tafatte på å GI oppmerksomhet mot menn de liker. De tør ikke TA kontakt og de tar sjeldent eller aldri initsiativ. Da blir man sittende. Den typen damer kan enkelt smelte et mannehjerte om de bare tar grep!

Menn derimot kan oppleve en mannsalder at det å være pågående og TA initsiativ IKKE gir noen belønning. Har damene bestemt seg for at man ikke er "god nok" vil man heller aldri bli det. Naturens harde gang desverre. Jeg håper du ser forskjellen mellom kjønnene her? Og nettopp der ligger det en stor feit forskjell som ikke er opprettbar .

Jeg tror ikke menn sorterer slik...sorry. Joda..noen playere gjør det for bevisst å skaffe seg sex. Men jeg tror de fleste menn som vil nettdate bare ønsker seg kontakt med en bra dame....

Nei, det er ikke slik at mindre pene kvinner smelter menns hjerter bare de tar grep. Min venninne har altså vist interesse og initiativ men blir kontant avvist. Hennes eneste forklaring på det hele er nå at hun tror hun er stygg. Det er hun ikke, men i all ærlighet ligger hun litt lengre unna idealet enn mange andre. Hun har altså i løpet at hele sitt voksne liv ikke fått belønning på tross av at hun har gjort arbeidet som kreves. Hvordan forklarer du det? Det er ikke lettere for kvinner å få seg kjæreste eller respons fra det motsatte kjønn, her har du misforstått.

Ikke "mann eller sex". Sex.

Det er forskjell på sexmarkedet og datingmarkedet - på sexmarkedet har kvinner klart overtak ettersom de er selektive og menn ikke er selektive overhodet. En middels kvinne kan få en attraktiv mann for en natt. Hun kan ikke få ham som ektemann.

Det menn ser ut til å ikke forstå er at ettersom kvinner ikke er ute etter bare sex har ikke kvinner etter egen oppfatning "overtaket" på markedet. Kvinner vet hvor lave standarder menn har for kvinner de ligger med eller dater noen få uker, og det er ingen fordel eller noe privilegium å fylle denne posisjonen.

Menn ser kun dette fra sitt eget perspektiv - "jeg vil ha sex men får ikke, kvinner kan få sex når de vil, ergo er kvinner heldigere enn menn".

Anonymous poster hash: c349f...1fc

Helt, helt enig. Altfor mange sintmenn klarer ikke å se dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd det en gang og så er du så bastant og sikker på et det bare er dritt. Du drar på byen for et fast forhold. Du gjør jo alt feil,stakkars.

Du høres ut som en person som gir opp sykt lett hvis ikke alt kommer på et sølvfat.

Anonymous poster hash: 36960...1a7

Ja jeg er sånn som gir opp alt for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Dotter: hvorfor skriver du at menn ikke får noe respons på nettdating? Det nekter jeg å tro, jeg var selv aktiv og tok initiativ da jeg var på sukker. Jeg rakk selvsagt ikke over alle, men noen menn fikk da oppmerksomhet derinne :)

Sjekket selv sukker en gang. Logget inn med to profiler av forskjellig kjønn og sjekket de første 500 profilene med best match. 85 prosent av menn betalte mens under 5 prosent av jentene gjorde det samme. Altså jentene ønsker ikke å kunne ssende melding uten først å ha blitt kontaktet av en mann som betaler. Jeg ble selv overrasket over den enorme forskjellen på dette feltet.

Anonymous poster hash: de155...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferny, det du skriver minner meg om mailer jeg fikk da jeg var aktiv på sukker. Engang fikk jeg faktisk mail fra en sintmann med lange utgreininger om at slike som meg trodde de eide verden, at vi ikke fortjente halvparten av oppmerksomheten vi fikk og at vi burde settes på plass.

Han inviterte meg faktisk til å møtes med det formålet at han skulle gi meg juling og at jeg skulle bli invalidisert. Bare i rullestol ville jeg få det livet jeg egentlig fortjente, i følge han. Sjukt eller?

Hahaha! "Sintmann" - treffende ord.

Var mye sjukt der inne. Husker jeg fikk tilbud om penger i bytte mot sex også. Da av en gift mann med barn, som bare var ute etter noe "uforpliktende" (ærlig da, det skal han ha). Tipper det var en standardmelding han sendte ut til alle jenter med status som student. OK - greit at studenter ikke drukner i penger, men å stemple oss som prostituerte...??!

Nei, fy flate. Det stedet der altså. Merker jeg ble lettere mannvond av oppholdet.

Og til de guttene som ikke vet hva de skal skrive... helt ærlig, om en jente er nysgjerrig på deg, så spiller det liten rolle. Bruk den der hjertefunksjonen, se hvem som liker deg tilbake. Skriv: "Hei! Liker profilen din, merker jeg ble nysgjerrig på deg.... blabla." Er det virkelig såååå vanskelig? Bare vær NORMALE. En jente som liker deg, hun svarer. Jeezes...

Og ikke skriv til jenter som ikke sender et hjerte i retur. Bare... nei... ikke. Du er veid, og funnet for lett. Såwwi...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg forelsker meg i vil for meg være en 10'er, uansett hvordan han ser ut. :)

Anonymous poster hash: 029a1...55d

Det er jeg helt enig i, det samme gjelder for meg. Som jeg sa, jeg har aldri skjønt meg på denne skalaen enkelte operer med her inne, og jeg har aldri hørt noen bruke den i det virkelige liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Nei, det er ikke slik at mindre pene kvinner smelter menns hjerter bare de tar grep. Min venninne har altså vist interesse og initiativ men blir kontant avvist. Hennes eneste forklaring på det hele er nå at hun tror hun er stygg. Det er hun ikke, men i all ærlighet ligger hun litt lengre unna idealet enn mange andre. Hun har altså i løpet at hele sitt voksne liv ikke fått belønning på tross av at hun har gjort arbeidet som kreves. Hvordan forklarer du det? Det er ikke lettere for kvinner å få seg kjæreste eller respons fra det motsatte kjønn, her har du misforstått.

Nei jeg har heller aldri sagt at mine antagelser gjelder ALLE kvinner. Jeg kjenner ikke veninnen din og vet ikke hvordan hun oppører seg og hvordan hun ser ut. Og jeg har sagt at jeg mener det er både kvinner og menn som blir tapere av dette med nettdating....igjen...bare min oppfatning, men jeg mener bastant at kvinner med feil og mangler har lettere for å skaffe seg både sex og kjæreste enn en mann med tilsvarende feil og mangler. Jeg er jo mann selv og vet ett og annet om hva en mann leter etter og ser i damene (Selv om jeg vet at ikke det jeg føler og tenker er representativt for alle menn ;))

Jeg har bare lurt på hvorfor det er så stort sprik på hvorfor menn ofte klager på manglende svar på mailer på nett og hvorfor så mange damer så aggresivt legger ut om hvor mange ubrukelige tapere av noen mannfolk det er på alle disse datingsidene? Det MÅ da være en viss sammenheng her??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei jeg har heller aldri sagt at mine antagelser gjelder ALLE kvinner. Jeg kjenner ikke veninnen din og vet ikke hvordan hun oppører seg og hvordan hun ser ut. Og jeg har sagt at jeg mener det er både kvinner og menn som blir tapere av dette med nettdating....igjen...bare min oppfatning, men jeg mener bastant at kvinner med feil og mangler har lettere for å skaffe seg både sex og kjæreste enn en mann med tilsvarende feil og mangler. Jeg er jo mann selv og vet ett og annet om hva en mann leter etter og ser i damene (Selv om jeg vet at ikke det jeg føler og tenker er representativt for alle menn ;))

Jeg har bare lurt på hvorfor det er så stort sprik på hvorfor menn ofte klager på manglende svar på mailer på nett og hvorfor så mange damer så aggresivt legger ut om hvor mange ubrukelige tapere av noen mannfolk det er på alle disse datingsidene? Det MÅ da være en viss sammenheng her??

Min venninne er bare et eksempel men jeg kjenner altså flere oppegående og pene damer som ikke blir sett av menn. Felles for de er at flertallet ikke klager høylytt antagelig fordi de skammer seg litt. Dermed blir det slik at de som roper høyest blir hørt og her kommer dine "tapermenn" inn. Mitt inntrykk er at kvinner har lettere for å akseptere at de ikke får det slik de vil på kjærestefronten og det finnes en del menn som ikke gjør det. Jeg kan ta feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket selv sukker en gang. Logget inn med to profiler av forskjellig kjønn og sjekket de første 500 profilene med best match. 85 prosent av menn betalte mens under 5 prosent av jentene gjorde det samme. Altså jentene ønsker ikke å kunne ssende melding uten først å ha blitt kontaktet av en mann som betaler. Jeg ble selv overrasket over den enorme forskjellen på dette feltet.

Anonymous poster hash: de155...1b2

Men å motta meldinger at typen "hei", "vil du knulle" og "hvem tror du at du er?" gjør oss ikke til vinnere av sjekkemarkedet, gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at kvinner har lettere for å akseptere at de ikke får det slik de vil på kjærestefronten og det finnes en del menn som ikke gjør det. Jeg kan ta feil.

Samme inntrykk her.

Anonymous poster hash: be96a...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Min venninne er bare et eksempel men jeg kjenner altså flere oppegående og pene damer som ikke blir sett av menn. Felles for de er at flertallet ikke klager høylytt antagelig fordi de skammer seg litt. Dermed blir det slik at de som roper høyest blir hørt og her kommer dine "tapermenn" inn. Mitt inntrykk er at kvinner har lettere for å akseptere at de ikke får det slik de vil på kjærestefronten og det finnes en del menn som ikke gjør det. Jeg kan ta feil.

Nei du har gode poenger her.....Jeg syntes det bare er trist uansett. Bra gode folk, uansett kvinne eller mann fortjener bedre oppførsel fra det motsatte kjønn uansett. Derfor jeg missliker nettdating konseptet så skrekkelig. Man rissikerer bare å ødelegge selvtilliten sin helt unødvendig. Overfladisk er det....

Møter man folk i en naturlig setting, kan man jo bli knallforelsket etter at man blir godt kjent med en person. Akkurat DEN samme personen som man "lærer seg å bli forelsket i" over tid, ville man antagelig bare bryskt dumpet eller avvist dersom de møttes over nett. Og det antagelig pga noen bagateller som fysikk eller foto.

Trist!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...