Gå til innhold

mista helt respekten for nettdating


danbanan

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Det er jo de kjedeligste temaene i hele verden. Jeg fikk to meldinger i dag. Den ene var -Hvordan går det?, og den andre var -liker du dingoer? Hvem av de tror du oppmuntrer til en samtale? Å fremstå som knusktørr i første melding får jo ikke akkurat blodet til å bruse...

Newsflash... Sånn har jo vi jentene det også! :fnise: . Det hjelper ikke å få 100 meldinger fra hobbiter, når prinsen du har skrevet til aldri svarer.

Nettdating er ikke som en postordrekatalog, man kan ikke forvente å få den fineste dama/mannen bare ved noen tastetrykk. Man må jo faktisk være tiltrukket av den som ønsker å bli ens kommende kjæreste

Det er flere damer som ville misslikt BEGGE de eksemplene du kommer med her....til info. (herregud...hvorfor spør han om noe så kjipt som hvordan det går?!?!) At du syntes den ene er mer interessant enn den andre kan jo ikke mannfolka vite (Joda...dette eksemplet sier seg selv da ;))..men på generell basis vetu... :fnise:

Hvordan skal vi vite hva akkurat DU syntes er så forbannet interessant og spennede da? Fortell meg det er du snill? Vi vet jo ikke noenting om deg før den første meldingen. Det kommer frem gang på gang at dere tror vi menn er tankelesere. Det er vi ikke desverre.... :(

Man åpner ikke en melding til en fremmed dame og forteller henne om den siste spennede overlevelsesturen man hadde i amazonas vetu.....det blir for dumt. Å få en naturlig bra inngang for en samtale med en kvinne man aner 0 om er faktisk ganske vanskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harry Dotter: hvorfor skriver du at menn ikke får noe respons på nettdating? Det nekter jeg å tro, jeg var selv aktiv og tok initiativ da jeg var på sukker. Jeg rakk selvsagt ikke over alle, men noen menn fikk da oppmerksomhet derinne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det på tide å legge fra seg det stempelet slike som deg tillegger nettdating,om at bare stygge og desperate mennesker møtes der? Det er så langt fra sannheten som det går an å få det til.

Samfunnet har endret seg så mye i bare de siste 10 årene. Det er nå så godt som umulig å tenke seg hva man skulle gjort om det ikke var for internett. Man har blitt litt annderledes "sosial" gjennom nett; både i negativ og positiv forstand. Vi blir kjent med flere mennesker, men samtidig "møter" vi de oftere gjennom skjerm enn face to face.

Det er mange oppegående, sosiale og normale mennesker som møter folk gjennom nett,enten det er nettdating eller annet. Det er ikke nødvendigvis fordi man er så asosial og desperat at man ikke tør å gå bort til en dame/mann og spørre om tlfnr.(som igjen er nesten enda verre,for da blir man stemplet som innpåsliten og creepy - spesielt i Norge så er dette så godt om utenkelig med mindre man har noe alkohol innabords) , men fordi nettdating gir deg flere valg enn de du har på jobb/skole/nærområdet. Det er mye vanligere i dag å si at man møtte noen gjennom nettet enn på "vanlig"/gammeldags måte.

EN myte kan vi iallefall drepe her og nå:

Typen folk man møter på nettdating er ikke noe annerledes enn ellers. At du har møtt en del raringer på nettdating gjør det ikke noe mer eksepsjonelt annerledes enn "vanlig" dating. Du vil møte like mange raringer utenom nett som på nett. Dating generelt er aldri ment å være lett, der drømmedama/prinsen plutselig dukker opp bare du erklærer deg singel. Det er en prøve-feile prosess.

Den eneste forskjellen er at nettdating åpner opp for mange flere valg, og dermed vil du bli kontaktet av flere folk enn ellers. Det skal ett tastetrykk til for å ignorere de slitsomme folkene, istedet velger du å klage om det på et forum. Hva med å heller bruke energien på å se over profilen/bildene dine og evt. prøve en annen type nettdating side og gjøre noe aktivt for å faktisk tiltrekke det de normale gutta?

Jeg har vært på en nettdatingside i 2 år, hadde flere titalls besøkende på profilen og en full innboks - kun en liten prosentdel vil jeg si var creepy eller sex-relatert. De fleste gikk det fint an å føre en samtale med,og etter å ha blitt bedre kjent så kunne jeg lettere luke ut de som var interessert i noe seriøst og de som kun ville "ha det gøy". For å være helt ærlig så har jeg flere "skrekkhistorier" av å ha møtt folk gjennom bekjente/spleising enn gjennom nett.

Til slutt vil jeg si at jeg er en av de ørten tusentalls andre mennesker som har møtt min nåværende samboer gjennom nettdating. Og nei - vi er verken stygge, asosiale eller desperate.



Anonymous poster hash: 36960...1a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Newsflash... Sånn har jo vi jentene det også! :fnise: . Det hjelper ikke å få 100 meldinger fra hobbiter, når prinsen du har skrevet til aldri svarer.

Nettdating er ikke som en postordrekatalog, man kan ikke forvente å få den fineste dama/mannen bare ved noen tastetrykk. Man må jo faktisk være tiltrukket av den som ønsker å bli ens kommende kjæreste

Ja det kan være det.....men dere kan sitte passivt å velge. Det kan IKKE menn. Å sitte å måtte gjøre seg så feilfri og interessant som mulig for å vekke en dame sin interesse på den måten grenser til "sellout"

Ja men for å komme til det punktet hvor man er tiltrukket MÅ man jo først få napp på dette berømte åpnings posten man gir henne da....Dette er en evig ond sirkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke nedrent av meldinger fra gutter, men veldig mange av gutta TROR jeg blir det fordi jeg er pen.

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ,)

Jeg har prøvd sukker, men det er ikke stedet for meg. Jeg har dannet meg en mening om nettdating, folk er der av en grunn.... En stor del av jentene er ikke appellerende utseende messig for meg eller så er de sykt kravstore / prippene.. Leste den ene profilen til en jente som jeg syntes så interesang og pen ut....

Var vel noe slik som vennene min vil si at min drømmepartner er som prinsen i Disney som komer ridene på en.... sikker en a4 side om krav.

andre ting -> bildene er 5 år gamle og dame har totalt forfalt

-> Dama har type '' jeg har datet sikkert 20 stykker '' men det er alltid noe feil.

-> jeg har anoreksi / bullemi / flinkpikesydrom / golddigger / mamma damer

Er det det man kaller 2. sortering ?

Blir nok god gammel by sjekking og eventuelt finne en jente i den sosiale sirkelen.

By-sjekking aka kjøttmarkedet? Sier ikke det er utelukket, men å trekke det frem som et bedre alternativ enn nettdating er komisk. På nettet kan jeg iallefall ignorere og blokkere med et enkelt tastetrykk, lykke til med det på byen. Men du er tydeligvis et mannfolk, du slipper den innpåslitne biten av det å være ute på byen.

Dessuten, hvor tror du disse folkene som nå bruker nettdating var før internett? De er jo ute på byen og de finnes i din sosiale sirkel også. Eller tror du disse menneskene som lager profiler på sukker.no og lignende er troll som sitter i en mørk kjeller og aldri ser dagens lys?

Anonymous poster hash: 36960...1a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan være det.....men dere kan sitte passivt å velge. Det kan IKKE menn. Å sitte å måtte gjøre seg så feilfri og interessant som mulig for å vekke en dame sin interesse på den måten grenser til "sellout"

Ja men for å komme til det punktet hvor man er tiltrukket MÅ man jo først få napp på dette berømte åpnings posten man gir henne da....Dette er en evig ond sirkel!

Det er nok ikke helt sant. Jeg har ofte tatt initiativ til menn. I den grad jeg velger vekk, så er det alle meldinger fra kåtinger som bare vil pule.

Ellers tolerer jeg mye rart i første mld. Det er ikke alltid så lett å starte en samtale.

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Harry Dotter: hvorfor skriver du at menn ikke får noe respons på nettdating? Det nekter jeg å tro, jeg var selv aktiv og tok initiativ da jeg var på sukker. Jeg rakk selvsagt ikke over alle, men noen menn fikk da oppmerksomhet derinne :)

"Brad Pitt" får respons på nettdating...selvsagt. Alle de andre "taperne" må jakte og slite seg ut for å bli lagt merke til. Dette vet dere svært godt ;) Damene er vandt med for mye oppmerksomhet og skaffer seg skjold mot uønsket oppmerksomhet fra "taperne". Dette får de vanlige mennene til å miste selvtilliten enda mer....evig rundans m.a.o

Drømmeprinsen får oppmerksomhet fra de beste damene og gidder ikke svare de vanlige jentene. Nettdating burde ikke vært oppfunnet spør du meg. Kynisk og rått kjøttmarked!

Syntes det er så synd det har blitt slik. Å finne seg en partner burde være en flott greie, hvor man blir kjent med mennesker man liker og vil lære å kjenne. Istedet blir vi målt opp og ned etter sømmene av feriebildene våre på facebook og veiet og funnet ubrukelige fordi man kanskje har en nese som ser litt "rar ut" på profilbildet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det på tide å legge fra seg det stempelet slike som deg tillegger nettdating,om at bare stygge og desperate mennesker møtes der? Det er så langt fra sannheten som det går an å få det til.

Anonymous poster hash: 36960...1a7

Det er ingen som har sagt at alle på nettdating er stygge og desperate. Men at utvalget er et annet er et faktum, og ikke "så langt fra sannheten man kan komme".

Jeg forstår at for de som er aktive der er det slitsomt med negative stereotyper, men dersom man faktisk vet at man er attraktiv, sosialt oppegående og har et rikt liv, vet man jo at disse stereotypene ikke gjelder en selv og det er derfor ikke noe problem.

Det finnes en rekke mennesker der ute som av ulike årsaker ikke finner lykken i det virkelige liv - kanskje har de hatt så dårlige erfaringer på byen at de for alltid er skremt vekk, kanskje har de ingen venner og ingen å dra ut med i utgangspunktet, eller ikke nok sosial utveksling til å treffe nye mennesker. Kanskje er det menn som overhodet ikke har selvtillit til å ta kontakt med en fremmed kvinne. Disse vil naturlig nok ofte finne veien til nettdating. Derfor er det rett og slett et annet utvalg menn du står overfor på nettdatingside og det vet de fleste.

Anonymous poster hash: c349f...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg blir ikke nedrent av meldinger fra gutter, men veldig mange av gutta TROR jeg blir det fordi jeg er pen.

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Helt riktig. Ikke rart menn holder seg unna....De er livredde for å bli stemplet som kåte sexgriser dersom de prøver seg på de peneste damene....da er man automatisk en som bare vil ha sex....Samfunnet har dreid og rotert menn rundt til å bli noen følsesklumper som frykter kvinnen istede for å elske dem.

Kanskje det burde gå tilbake til tiden hvor menn slo kvinnen de ville forplante seg med i svime med klubba si? :fnise:;)

Direkte og uten missforståelser iallefall :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Brad Pitt" får respons på nettdating...selvsagt. Alle de andre "taperne" må jakte og slite seg ut for å bli lagt merke til. Dette vet dere svært godt ;) Damene er vandt med for mye oppmerksomhet og skaffer seg skjold mot uønsket oppmerksomhet fra "taperne". Dette får de vanlige mennene til å miste selvtilliten enda mer....evig rundans m.a.o

Drømmeprinsen får oppmerksomhet fra de beste damene og gidder ikke svare de vanlige jentene. Nettdating burde ikke vært oppfunnet spør du meg. Kynisk og rått kjøttmarked!

Syntes det er så synd det har blitt slik. Å finne seg en partner burde være en flott greie, hvor man blir kjent med mennesker man liker og vil lære å kjenne. Istedet blir vi målt opp og ned etter sømmene av feriebildene våre på facebook og veiet og funnet ubrukelige fordi man kanskje har en nese som ser litt "rar ut" på profilbildet?

Men hva får deg til å tro at menn ikke sorterer på samme måte? Når du skriver at kvinner vasser i oppmerksomhet er det jo egentlig bare de pene damene du mener. Jeg har faktisk venninner som er over 30år og som fremdeles er jomfruer fordi de menn på deres nivå fremdeles sikler etter "den peneste jenta i klassen". Er ikke det fryktelig dumt? At sjekkemarkedet har utviklet seg slik har ikke bare skapt tapere blant menn.

Anonymous poster hash: c6574...20d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva får deg til å tro at menn ikke sorterer på samme måte? Når du skriver at kvinner vasser i oppmerksomhet er det jo egentlig bare de pene damene du mener. Jeg har faktisk venninner som er over 30år og som fremdeles er jomfruer fordi de menn på deres nivå fremdeles sikler etter "den peneste jenta i klassen". Er ikke det fryktelig dumt? At sjekkemarkedet har utviklet seg slik har ikke bare skapt tapere blant menn.

Anonymous poster hash: c6574...20d

Jeg skrev denne, kom borti anonymknappen ved et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Ikke rart menn holder seg unna....De er livredde for å bli stemplet som kåte sexgriser dersom de prøver seg på de peneste damene....da er man automatisk en som bare vil ha sex....Samfunnet har dreid og rotert menn rundt til å bli noen følsesklumper som frykter kvinnen istede for å elske dem.

Kanskje det burde gå tilbake til tiden hvor menn slo kvinnen de ville forplante seg med i svime med klubba si? :fnise:;)

Direkte og uten missforståelser iallefall :skratte:

Da må man drite i frykten og sende en melding som ikke er sex-fiksert. Kvinner liker det.

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som har sagt at alle på nettdating er stygge og desperate. Men at utvalget er et annet er et faktum, og ikke "så langt fra sannheten man kan komme".

Jeg forstår at for de som er aktive der er det slitsomt med negative stereotyper, men dersom man faktisk vet at man er attraktiv, sosialt oppegående og har et rikt liv, vet man jo at disse stereotypene ikke gjelder en selv og det er derfor ikke noe problem.

Det finnes en rekke mennesker der ute som av ulike årsaker ikke finner lykken i det virkelige liv - kanskje har de hatt så dårlige erfaringer på byen at de for alltid er skremt vekk, kanskje har de ingen venner og ingen å dra ut med i utgangspunktet, eller ikke nok sosial utveksling til å treffe nye mennesker. Kanskje er det menn som overhodet ikke har selvtillit til å ta kontakt med en fremmed kvinne. Disse vil naturlig nok ofte finne veien til nettdating. Derfor er det rett og slett et annet utvalg menn du står overfor på nettdatingside og det vet de fleste.

Anonymous poster hash: c349f...1fc

Ja - og derfor er nettdating "lavere rang" -fordi det er noe for alle?

...i forhold til by-sjekking? Som er forbeholdt hvem - eksakt? Det er ingen hemmelighet,og det er ganske åpenlyst hvor mange som er ute på byen for å få seg et ligg og hvor mye man spiller på sex. Er man ute med venner så er bytur dritgøy,men å dra ut for å faktisk møte oppegående folk er en tapt sak,da til og med de man anser som oppegående ellers kan være idioter etter en viss mengde alkohol ute på byen. Og under disse omstendingheter så skal man gi et bra førsteinntrykk og bli kjent? Haha.

Bare for å være ærlig, og jeg tror mange her har opplevd det samme; jeg har møtt langt flere ekle,utro, patetiske og desperate mannfolk en kveld på byen enn 1 år på en datingside.

Anonymous poster hash: 36960...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner blir veldig kritiske ved nettdating. Jeg er kvinne og har blitt valgt vekk av menn som ikke er tapere av helt merkelige grunner v

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner blir veldig kritiske ved nettdating. Jeg er kvinne og har blitt valgt vekk av menn som ikke er tapere av helt merkelige grunner v

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Kanskje fordi de som du ikke anser som "tapere" er ute etter penere / smartere / mer interessante damer enn deg? Altså - ikke at det er noe galt med deg nødvendigvis,men fordi disse har større utvalg og kan velge blant flere. That's life.

Anonymous poster hash: 36960...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Labert marked for meg som bor i Telemark der... Det er 6 jenter jeg kan sende melding til der :fnise:

Virker som halve sukker bor i Oslo :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de som du ikke anser som "tapere" er ute etter penere / smartere / mer interessante damer enn deg? Altså - ikke at det er noe galt med deg nødvendigvis,men fordi disse har større utvalg og kan velge blant flere. That's life.

Anonymous poster hash: 36960...1a7

Nettopp. Menn sorterer de også. Det går an å være helt vanlig dame på nettdating og ikke lykkes. Dating ellers også, for den del.

Endret av EnKoppTe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Men hva får deg til å tro at menn ikke sorterer på samme måte? Når du skriver at kvinner vasser i oppmerksomhet er det jo egentlig bare de pene damene du mener. Jeg har faktisk venninner som er over 30år og som fremdeles er jomfruer fordi de menn på deres nivå fremdeles sikler etter "den peneste jenta i klassen". Er ikke det fryktelig dumt? At sjekkemarkedet har utviklet seg slik har ikke bare skapt tapere blant menn.

Anonymous poster hash: c6574...20d

Ja det er jeg faktisk enig i. Det blir "tapere" på begge sider uten tvil. Og det er FRYKTELIG synd! Men jeg tror alikevel dette problemet er en smule værre for menn på nettdating :( En dame som er 30årig jomfru kan enkelt få seg mann eller sex. Mye av deres problem ligger i at de er for sjenerte og tafatte på å GI oppmerksomhet mot menn de liker. De tør ikke TA kontakt og de tar sjeldent eller aldri initsiativ. Da blir man sittende. Den typen damer kan enkelt smelte et mannehjerte om de bare tar grep!

Menn derimot kan oppleve en mannsalder at det å være pågående og TA initsiativ IKKE gir noen belønning. Har damene bestemt seg for at man ikke er "god nok" vil man heller aldri bli det. Naturens harde gang desverre. Jeg håper du ser forskjellen mellom kjønnene her? Og nettopp der ligger det en stor feit forskjell som ikke er opprettbar .

Jeg tror ikke menn sorterer slik...sorry. Joda..noen playere gjør det for bevisst å skaffe seg sex. Men jeg tror de fleste menn som vil nettdate bare ønsker seg kontakt med en bra dame....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de som du ikke anser som "tapere" er ute etter penere / smartere / mer interessante damer enn deg? Altså - ikke at det er noe galt med deg nødvendigvis,men fordi disse har større utvalg og kan velge blant flere. That's life.

Anonymous poster hash: 36960...1a7

Jo. Men hvorfor tror alle de at siden de mener jeg er så attraktiv at jeg kan velge og vrake da?

Anonymous poster hash: 6b271...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...