Gå til innhold

Hvor mye er "deg" i en datingfase?


Nettinettet

Anbefalte innlegg

Når du dater og treffer menn/kvinner. Hvor bevisst er du på å gjøre de tingene som føles rett for deg, kontra å gjøre de tingene du tror vil imponere den andre?

Hvor ærlig er du når du svarer på spørsmål? Klarer du si det du tenker og føler, eller sier du det du tror vil være det beste svare å gi?

Er det viktigere for deg å bli likt, enn å være deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig viktig å være meg selv, ikke minst ærlig. Ikke det at jeg ikke er det, men liker jeg mennesket blir jeg automatisk litt "redd ", hemmelighetsfull og forsiktig. Veldig dumt at det blir slik.



Anonymous poster hash: a0908...2a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktige for meg er å kunne være meg selv. Det er det eneste som fungerer i lengden.

Men er du det også? Og hva slags respons får du på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig å være meg selv, ikke minst ærlig. Ikke det at jeg ikke er det, men liker jeg mennesket blir jeg automatisk litt "redd ", hemmelighetsfull og forsiktig. Veldig dumt at det blir slik.

Anonymous poster hash: a0908...2a6

Ja og det er litt det jeg ser hos meg selv og veldig mange. Frykten for avvisning gjør at vi glemmer å være oss selv, eller vi pynter på sannheten for å virke bedre enn vi er. Samtidig er det ofte nettopp de tingene som vi pynter på som hadde gjort oss en bra match, hvis vi ikke hadde pyntet på den.

Som sex f.eks. Mange later som om de har hatt mindre sex partnere enn de har hatt, eller prøver å leke mer pripne enn de egentlig er, fordi de tror at det er det den andre ønsker. Jeg har alltid egentlig vært sånn, inntill de siste årene. Det er så utrolig befriende å være stolt over den man er, på tross av, og heller ha endret de tingene man før var flau over ved seg selv. Bedre det enn å fortsette å gjøre de samme "feilene" og så late som at man ikke er sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det er litt det jeg ser hos meg selv og veldig mange. Frykten for avvisning gjør at vi glemmer å være oss selv, eller vi pynter på sannheten for å virke bedre enn vi er. Samtidig er det ofte nettopp de tingene som vi pynter på som hadde gjort oss en bra match, hvis vi ikke hadde pyntet på den.

Som sex f.eks. Mange later som om de har hatt mindre sex partnere enn de har hatt, eller prøver å leke mer pripne enn de egentlig er, fordi de tror at det er det den andre ønsker. Jeg har alltid egentlig vært sånn, inntill de siste årene. Det er så utrolig befriende å være stolt over den man er, på tross av, og heller ha endret de tingene man før var flau over ved seg selv. Bedre det enn å fortsette å gjøre de samme "feilene" og så late som at man ikke er sånn..

Enig, så hvordan kan man jobbe med seg selv for å unngå dette? tror dere motparten merker slikt?

Anonymous poster hash: a0908...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er meg selv men jeg utbroderer selvsagt ikke negative ting i starten. Alle har positive og negative sider og selv om jeg ikke lyver sitter jeg heller ikke og babler om hvordan jeg egentlig ikke vet hva jeg skal med livet eller familiekonflikter vi har hatt.

Man skal fremstå oppriktig, men samtidig tenke at dine positive sider veier opp for de negative, og da er det fint å bli kjent med dem i startfasen.

Alle "vokter" seg selv litt mer foran noen de liker godt, det er helt naturlig.

Som yngre pleide jeg justere mer på ting som mitt sosiale liv. Jeg er en veldig typisk introvert og dette har fortsatt et negativt stigma. For å ikke fremstå asosial skviste jeg inn i samtalen den og den vennen og sosiale hendelser fordi jeg var livredd for å fremstå som en "loner".

Nå har heldigvis synet på dette endret seg noe og jeg er langt mer komfortabel med å vise at jeg er en person som ofte foretrekker en god bok eller en film over en kveld på byen.



Anonymous poster hash: 29a0f...a2f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, så hvordan kan man jobbe med seg selv for å unngå dette? tror dere motparten merker slikt?

Anonymous poster hash: a0908...2a6

Jeg måtte ta et lite oppgjør med meg selv og bestemme meg for at jeg skulle slutte å fremstille meg selv som bedre enn jeg var, og heller fokusere på å endre de tingene jeg gjorde som jeg ikke trivdes med. Alle gjør feil, alle har negative sider, alle har sine triggere, men alle er mennesker. Så lenge vi gjør det som føles rett for oss, og ikke fordi vi ønsker at andre skal like oss/tenke fint om oss, så blir det faktisk mye bedre.

Jeg vet ikke om motparten ser det, men jeg tenker at de tenker sitt. Spesielt når det er sånn teite ting som så mange sier.

Som f.eks når noen sier" dette har jeg aldri gjort før" etter at de har blitt med en fyr hjem på første date, så tror jeg de fleste tenker "yeah right" og får et negativt inntrykk. Men hvis personen ikke hadde hatt behov for å forsvare seg så hadde det ikke blitt en tanke engang.

Endret av Nettinettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meg selv men jeg utbroderer selvsagt ikke negative ting i starten. Alle har positive og negative sider og selv om jeg ikke lyver sitter jeg heller ikke og babler om hvordan jeg egentlig ikke vet hva jeg skal med livet eller familiekonflikter vi har hatt.

Man skal fremstå oppriktig, men samtidig tenke at dine positive sider veier opp for de negative, og da er det fint å bli kjent med dem i startfasen.

Alle "vokter" seg selv litt mer foran noen de liker godt, det er helt naturlig.

Som yngre pleide jeg justere mer på ting som mitt sosiale liv. Jeg er en veldig typisk introvert og dette har fortsatt et negativt stigma. For å ikke fremstå asosial skviste jeg inn i samtalen den og den vennen og sosiale hendelser fordi jeg var livredd for å fremstå som en "loner".

Nå har heldigvis synet på dette endret seg noe og jeg er langt mer komfortabel med å vise at jeg er en person som ofte foretrekker en god bok eller en film over en kveld på byen.

Anonymous poster hash: 29a0f...a2f

Du er trygg på deg selv, og det er så utrolig bra!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg over. Håper menn som liker deg vil gi deg litt tid da hvis de merker slike tendenser.



Anonymous poster hash: a0908...2a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 90% av alle de som sliter med å finne seg kjæreste, ville fått seg kjæreste hvis de hadde sluttet å bruke energi på å være noen de tror andre vil ha. Det viser jo bare at de ikke liker den de egentlig er, og hvis de ikke liker seg selv, hvordan skal da andre like dem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også introvert. Tidligere prøvde jeg å skjule det, men det er jo ikke noe i veien med å være det. Så nå forteller jeg det med en gang. Har jo lyst å møte en mann som også er introvert. Jeg dater en mann for tiden som jeg liker veldig godt og jeg bestemte meg for at jeg bare skal legge alle kortene på bordet. Jeg fortalte ham at jeg hadde hatt over 20 sexpartnere, og han tok faktisk dette mye bedre enn forventet! Jeg har også sagt til ham at jeg bruker en time på badet om morgenen og at dette bare er noe han må venne seg til. :fnise:



Anonymous poster hash: 59cee...cd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 90% av alle de som sliter med å finne seg kjæreste, ville fått seg kjæreste hvis de hadde sluttet å bruke energi på å være noen de tror andre vil ha. Det viser jo bare at de ikke liker den de egentlig er, og hvis de ikke liker seg selv, hvordan skal da andre like dem?

Fordi de klarer å se hele mennesket?

Anonymous poster hash: a0908...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også introvert. Tidligere prøvde jeg å skjule det, men det er jo ikke noe i veien med å være det. Så nå forteller jeg det med en gang. Har jo lyst å møte en mann som også er introvert. Jeg dater en mann for tiden som jeg liker veldig godt og jeg bestemte meg for at jeg bare skal legge alle kortene på bordet. Jeg fortalte ham at jeg hadde hatt over 20 sexpartnere, og han tok faktisk dette mye bedre enn forventet! Jeg har også sagt til ham at jeg bruker en time på badet om morgenen og at dette bare er noe han må venne seg til. :fnise:

Anonymous poster hash: 59cee...cd9

Men jeg tenker at det kan bli litt for mye informasjon i begynnelsen, og hvorfor må man egentlig fortelle hvor mange partnere man har hatt. Er det fordi du regner med at det vil bli sett på som noe negativt, at du på en måte bare må få sagt det med en gang så han kan stikke hvis det er et problem?

Jeg tenker at det å være seg selv, og det å vise hele seg med en gang er to forskjellige ting. Du kan fint være deg selv og unnlate å legge alt frem med en gang, slik som AB over her sier. Vi må gi hverandre tid til å bli kjent og det er ikke alt det er behov for å måtte snakke om ved fortiden heller. Fortid er fortid. Hva du har gjort før, sier ingenting om hvem du er i dag, selv om det er det mange tror. Her og nå og fremtiden er det som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de klarer å se hele mennesket?

Anonymous poster hash: a0908...2a6

Skjønnte ikke helt spørsmålet? De som er ærlige og ekte eller de som treffer de som er ærlige og ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du det også? Og hva slags respons får du på det?

Ja. Jeg er alltid meg selv. Som regel får jeg negative reaksjoner på det. Men det har aldri betydd så veldig mye for meg, da jeg aldri uansett kunne vert ilag med ei jente som ikke tar meg for den jeg faktisk er.

Nå har jeg endelig truffet ei som tar meg for akkurat den jeg er, og det er veldig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Når du dater og treffer menn/kvinner. Hvor bevisst er du på å gjøre de tingene som føles rett for deg, kontra å gjøre de tingene du tror vil imponere den andre?

Hvor ærlig er du når du svarer på spørsmål? Klarer du si det du tenker og føler, eller sier du det du tror vil være det beste svare å gi?

Er det viktigere for deg å bli likt, enn å være deg selv?

Hvorfor lurer du egentlig på det?

Jeg ser hva du har svart senere i tråden, men sitter tilbake med det originale spørsmålet om hva andre mennesker personlig opplever at de presentere ved, i møte med et annet menneske, kan hjelpe deg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meg selv, er ute etter et seriøst forhold. Da er det jo veldig dumt å lyve, pynte på sannheten og sånn. Har møtt noen sånne menn, som lyver om alt for å framstå som best mulig. Men det kommer jo fram etterhvert, og da blir de jo dumpet for man føler seg lurt, og at man ikke kjenner den man har datet en stund.

Nå er jeg ganske fornøyd med den jeg er, føler at jeg har mange gode egenskaper og vil være en god kjæreste. Selvfølgelig har jeg dårlige sider og, er jo ikke det jeg forteller om først, men kommer det opp, så er jeg ærlig på det.

Sånn med interesser og sånn og, så synes jeg det er viktig å være ærlig. For hvis livet hans består av noe jeg har null interesse for, så får jeg si det, da er jeg antageligvis ikke rett for han, og ikke han for meg.

Jeg er heller ikke flyttbar da jeg har skolebarn. Dette er jeg helt ærlig på, informerer om det tidlig. Alikevel så er det menn som sier de er flyttbare, men etter å ha daten en stund, kommer det fram at de er ikke flyttbare alikevel. Og dette er ikke etter sex, jeg bruker en god stund før jeg har sex.



Anonymous poster hash: 3cda9...454
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg er alltid meg selv. Som regel får jeg negative reaksjoner på det. Men det har aldri betydd så veldig mye for meg, da jeg aldri uansett kunne vert ilag med ei jente som ikke tar meg for den jeg faktisk er.

Nå har jeg endelig truffet ei som tar meg for akkurat den jeg er, og det er veldig deilig.

Så bra!! Dette beviser veldig det jeg vil få frem med denne tråden. Og det at ikke alle liker deg et bevis på at du er deg selv 100% i mine øyne. Bra jobba!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du egentlig på det?

Jeg ser hva du har svart senere i tråden, men sitter tilbake med det originale spørsmålet om hva andre mennesker personlig opplever at de presentere ved, i møte med et annet menneske, kan hjelpe deg med?

Jeg lurer på det fordi jeg er nysgjerrig. Når man leser alle trådene her inne kommer det jo veldig fort frem at mange prøver å være den rette for noen, enn å lete etter den rette for seg. Og jeg har funnet ut at det beste man kan gjøre for å finne den rette er å faktisk være seg selv og gjøre det man kan for å trives som seg selv. Ikke være flau over noe ved seg selv, stole på sine egne avgjørelser, ta valg ut i fra hva man selv ønsker osv.

Dessuten så tror jeg at du er fullstendig klar over hva jeg har som lidenskap i livet mitt, og at slike ting er noe som jeg søker svar på. Finnes ikke noe bedre sted å få svar på slike ting enn KG, for her er det masse forskjellige typer mennesker samlet på en plass. :)

Endret av Nettinettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...