Gå til innhold

Stripe håret hjemme - deretter ta minicolor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en fast tilhenger av minicolor, tar det trolig tre - fire ganger i året. I sommer var jo hos frisøren, og fikk håret mitt stripet med litt lysere striper i mitt ellers kommunegrå hår. Jeg tok nå i forrige uke for første gang siden de stripene ble tatt en minicolor i en mørkere brun farge over stripene (og logisk nok resten av håret). Jeg innbiller meg at jeg har nå faktisk fått mer spill i håret; minicoloren ser mer naturlig ut, den er ikke like "flat" i fargen, men har fått mer spill.

Det jeg da lurer på er om dette er en metode jeg kan bruke hjemme? Altså om jeg, når minicoloren er mer eller mindre vasket ut (den vaskes aldri helt ut), kan kjøpe meg et stripekit til hjemmebruk, feks denne. Stripe håret, og deretter ta en minicolor på toppen av det igjen?

Vet ikke hvor enkelt det er å stripe håret hjemme, jeg har kun prøvd helfarge som det bare er å klæsje inn i hele håret.

Høres dette ut som ren galskap, eller er det mulig at det kan bli bra? Stripene er jo permanente, men jeg bruker alltid minicolor, så det er ikke slik at jeg blir gående rundt med stripet, kommunegrått hår...



Anonymous poster hash: 5cd11...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Ville IKKE tatt sjangsen på å drive på med bleking hjemme. Det er sterke stoffer, og man vet ikke hva hjemmebleking inneholder, hvor sterke de er, og om du er allergisk. Det jeg ofte ser er jenter som kommer inn med mye lysere bunn, og gul/mørkere ut i lengdene. Minicolor og bleking er to vidt forskjellige ting, så du kan ikke sammenligne de med hverandre. Du vet heller ikke hvilke underliggende pigmenter som ligger i håret ditt, og fargen kan derfor bli svær mislykket. Går du til frisør får du fagfolk som vet hva de driver på med, hvor frisøren kan velge styrken på blekingen utifra kvalitet på ditt hår, og hvilket resultat du er ute etter, eventuelt ta en fargekorrigering over for å få fargen finest mulig :-)

Hilsen Frisør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det jeg også, går fint. Bare pass på å ikke bleke over samme stripene hele tiden, da kan de bli ødelagt.



Anonymous poster hash: a0cbc...855
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...