Gå til innhold

Hva synes dere om jenter som går slik ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt så syns jeg alle bør kle seg sånn de føler seg vel. Men i realiteten så ser jeg litt rart på de som kommer på skolen/butikken/hverdagsstedet med full festsminke og paljettopp. Jeg tenker at de er usikre og prøver å vise seg frem.

Husk at hva jeg og andre mener ikke skal bety noe for hvordan du kler deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) jeg er en jente på 22 som elsker å pynte meg. Det har ikke noe å si hvor jeg skal, skal jeg en tur til legen, eller bare en liten tur på butikken. Ett typisk hverdags outfit for meg kan gjerne være skinn foldeskjørt, bluse, skoletter, krøllet hår og fint sminket. Når snøen smelter liker jeg å gå i pumps. Jeg er en sånn jente som ikke føler meg vell i en joggedress ute blant folk med bare håret i en ball på hodet. Hvis jeg feks går inn på ett senter eller bare en matbutikk så seg jeg folk som gjerne ser litt ekstra på meg, føler at de sikkert tenker at jeg kler meg for pyntet å at det er upraktisk osv.

Så, hva tenker dere ? hva hadde dere tenkt hvis det gikk en jente på butikken sånn kledd ?

Anonymous poster hash: e1ab6...d86

Jeg blir imponert! Jeg gjør dette selv kun på dager jeg har ekstra overskudd, og går ut av døra uten sminke med håret i en ball rett som det er! Kunne helt ærlig ønske jeg var flinkere til å ta vare på utseende mitt i hverdagen som du gjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er ryddet for avsporing.

Nikee, mod.

Men, ts, som svar på spørsmålet ditt: Jeg tror ikke jeg hadde tenkt noe spesielt. Her jeg bor er det så mange mennesker med hver sin stil, og sammen utgjør alle et fargerikt bilde. Det nyter jeg å se, elsker folkemengder og bybildet.



Anonymous poster hash: e832b...955

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg er en jente på 22 som elsker å pynte meg. Det har ikke noe å si hvor jeg skal, skal jeg en tur til legen, eller bare en liten tur på butikken. Ett typisk hverdags outfit for meg kan gjerne være skinn foldeskjørt, bluse, skoletter, krøllet hår og fint sminket. Når snøen smelter liker jeg å gå i pumps. Jeg er en sånn jente som ikke føler meg vell i en joggedress ute blant folk med bare håret i en ball på hodet. Hvis jeg feks går inn på ett senter eller bare en matbutikk så seg jeg folk som gjerne ser litt ekstra på meg, føler at de sikkert tenker at jeg kler meg for pyntet å at det er upraktisk osv.

Så, hva tenker dere ? hva hadde dere tenkt hvis det gikk en jente på butikken sånn kledd ?

Anonymous poster hash: e1ab6...d86

Jeg synes du skal få kle deg akkurat slik du vil! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt at du var for pynta, for jeg vet ikke hvor du har vært eller er på vei. Kanskje et sted som det passer å være pynta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg er en jente på 22 som elsker å pynte meg. Det har ikke noe å si hvor jeg skal, skal jeg en tur til legen, eller bare en liten tur på butikken. Ett typisk hverdags outfit for meg kan gjerne være skinn foldeskjørt, bluse, skoletter, krøllet hår og fint sminket. Når snøen smelter liker jeg å gå i pumps. Jeg er en sånn jente som ikke føler meg vell i en joggedress ute blant folk med bare håret i en ball på hodet. Hvis jeg feks går inn på ett senter eller bare en matbutikk så seg jeg folk som gjerne ser litt ekstra på meg, føler at de sikkert tenker at jeg kler meg for pyntet å at det er upraktisk osv.

Så, hva tenker dere ? hva hadde dere tenkt hvis det gikk en jente på butikken sånn kledd ?

Anonymous poster hash: e1ab6...d86

Jeg hadde tenkt at du var kult kledd og tenkt at jeg og skulle ønske jeg var like flink til å bruke skjørt og slikt til hverdags

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) jeg er en jente på 22 som elsker å pynte meg. Det har ikke noe å si hvor jeg skal, skal jeg en tur til legen, eller bare en liten tur på butikken. Ett typisk hverdags outfit for meg kan gjerne være skinn foldeskjørt, bluse, skoletter, krøllet hår og fint sminket. Når snøen smelter liker jeg å gå i pumps. Jeg er en sånn jente som ikke føler meg vell i en joggedress ute blant folk med bare håret i en ball på hodet. Hvis jeg feks går inn på ett senter eller bare en matbutikk så seg jeg folk som gjerne ser litt ekstra på meg, føler at de sikkert tenker at jeg kler meg for pyntet å at det er upraktisk osv.

Så, hva tenker dere ? hva hadde dere tenkt hvis det gikk en jente på butikken sånn kledd ?

Anonymous poster hash: e1ab6...d86

Jeg ville frydet meg over at folk våger å gå utenfor A4-margen.

Hvis hun ikke er kledd/sminket stilig, men snarere nattklubbklar sexy, ville jeg tenkt at hun her mangler sosial intelligens, og bør være lett å lokke til å prøve seg på prøverøret mitt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er redigert for avsporing.

Nikee, mod.

Svar på spørsmålet ditt i HI: dersom du ikke pynter deg slik jeg så for meg (mer enn vanlig sminke og nykrøllet hår) , så ser du ganske lik ut som halvparten av jentene her i Oslo, og jeg ville nok ikke tenkt noe over det/deg:)

Endret av Nikee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spørsmålet ditt i HI: dersom du ikke pynter deg slik jeg så for meg (mer enn vanlig sminke og nykrøllet hår) , så ser du ganske lik ut som halvparten av jentene her i Oslo, og jeg ville nok ikke tenkt noe over det/deg:)

De fleste jentene i Oslo kler seg hverdagslig og skiller seg ikke spesielt ut fra mengden.

Anonymous poster hash: c6edc...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jentene i Oslo kler seg hverdagslig og skiller seg ikke spesielt ut fra mengden.

Anonymous poster hash: c6edc...90c

Da spørs det gjerne hvor i Oslo du oppholder deg da:) jeg ser dette daglig, og de som skiller seg ut er de som går tacky kledd/eller i joggebukse. Vertfall når det gjelder i alderen som ts er i. Jeg synes det er fint at ts ønsker å gjøre seg flid med utseendet, men noe ekstraordinær kleskode synes ikke JEG det er. dette er normalen her jeg er så jeg reagerer ikke på det:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkjer at eg gjerne skulle gått så fint kledd òg, men eg kan ikkje fordra å fryse eller når kleda hemmer meg når eg må springe for å rekke bussen, legetime ol.

Nesten så eg byrjer å fryse når eg ser folk som har bretta buksa sånn at anklane visast :P

Om du føler deg betre når du går såpass fint kledd, så gjer du det. Ikkje bry deg for mykje om kva andre tykkjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Innlegget er ryddet for avsporing.

Nikee, mod.

Men for å svare på spørsmålet: Ja, jeg nok sikkert sett litt ekstra om noen hadde kledd seg litt ekstra fint, men det er fordi stort sett ingen gjør det her. Her skal man tydeligvis ikke bli lagt merke til, så for min del er det bare positivt at noen skiller seg litt ut :)

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lest første og siste side.

Men jeg synes det er flott at folk pynter seg litt. Så lenge det ikke er upraktisk.

Med upraktisk mener jeg f.eks. stillettheler i 20cm snø.

Og så en gang vi skulle gå et par kilometer da jeg var student, så var det sikkert 10 minusgrader ute. Da gikk det kjempetregt å gå, fordi ei av jentene hadde glatte pensko, og sutret og bar seg fordi hun frøs. Designerjakken hennes (som selvsagt ikke kunne knappes igjen heller) varmet ikke særlig. Og lue ville selvsagt ødelagt frisyren hennes... Sjalet varmet visst ikke så mye heller... "Merkelig nok" var det ingen som synes synd på henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en partner så er det ganske irriterende å alltid vente på den som bruker mye tid på seg selv foran speilet.

I mitt tilfelle er jeg nå separert fra denne svært egosentriske kvinnen...

Og så fantastisk det var å treffe en dame som ikke var så nøye på hva hun hadde på seg en søndags morgen... Vi kunne faktisk være spontane :-)



Anonymous poster hash: 8107f...5cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg aldri har lagt merke til bekledningen til folk på Kiwi altså. Når jeg handler mat så handler jeg mat, jeg går ikke å leter etter mennesker å dømme.

Men nå er jeg en av dem som faktisk kan finne på å gå i pysjbukse på Kiwi da. Kan ikke bry meg mindre hvordan jeg ser ut når jeg skal kjøpe brød og melk. Stelle meg gjør jeg om jeg skal noe som eks jobb, kafe, fest o.l. Ikke når jeg skal kjøpe dasspapir.



Anonymous poster hash: 99c74...a4d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste innvending er at foldeskjørt i skinn (eller enda verre - imitert skinn) er fælt.

Anonymous poster hash: e6ec9...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Dersom ein ser vekk i frå at eg mislikar både foldeskjørt i skinn, skoletter til skjørt og kunstig krølla hår, så ville eg visst tenkt at jenta hadde pynta seg og at det var triveleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er redigert for svar til avsporing.

Nikee, mod.


TS: Jeg liker å se unge jenter som pynter seg litt og er stilige til hverdags. Alt for mange dasser rundt i alt for digre joggebukser med håret i en ball på hodet. Det ser ut som de skal på bingo hele gjengen.

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint å bra at folk pynter seg litt i hverdagen! Tenk hvor kjedelig det hadde vært hvis alle dassa rundt i de samme "vanlige" klærne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...