Gå til innhold

Noen jenter der ute som ikke bruker hudkrem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ikke gjør det kommer til å angre når dere blir eldre.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Vrøvl.

Trenger man egentlig hudkrem når huden ikke er tørr eller viser behov for det? Et helt oppriktig spørsmål fra min side: Er dette noe kosmetikkindustrien vil ha oss til å tro? :klo:

Nei.

Anonymous poster hash: 148d0...079

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bruker du ikke krem da? Hva med når du er i solen da?.. Eller på vinteren? Jeg er veldig opptatt av hud og porer, bruker derfor hudkremer ja :) Tenker at om ikke det er super effektivt så forebygger det i det minste? Eller tar jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man egentlig hudkrem når huden ikke er tørr eller viser behov for det? Et helt oppriktig spørsmål fra min side: Er dette noe kosmetikkindustrien vil ha oss til å tro? :klo:

Ja, det gjør man.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrøvl.

Nei.

Anonymous poster hash: 148d0...079

Er du seriøs? Hvorfor mener du huden ikke har behov for fukt?

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun bodylotion på leggene (pga barbering altså) om vinteren. Ellers ingenting.

Endret av masekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting til kroppen, men må bruke fuktighetskrem i ansiktet :)

Anonymous poster hash: e9df5...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du seriøs? Hvorfor mener du huden ikke har behov for fukt?

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Hvorfor skal huden trenge å få tilført fukt om den ikke er tørr?

De fleste drikker jo vann, som skal gi huden det den trenger til vanlig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun ansiktskrem. Om sommeren kan jeg finne på å bruke litt bodylotion eller babyolje på leggene, de er generelt litt tørre men det er igrunn bare for at det skal se fint ut. Liker ikke å smøre meg inn med krem annet enn i ansiktet og på leggene om sommeren. Ser heller ikke poenget med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på, vasker dere jenter/damer hele kroppen med klut? Vil ikke dette i så fall føre til tørr hud over tid?

Jeg bruker grov svamp eller hanske og har gjort det i mange år. Jeg har glatt og fin hud.

Dere som ikke gjør det kommer til å angre når dere blir eldre.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Hva er eldre da? Jeg er over 40 nå og jeg angrer ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker grov svamp eller hanske og har gjort det i mange år. Jeg har glatt og fin hud.

Men vil dette si at du etter vask velger å smøre inn huden med lotion eller fuktighetskrem, siden du påpekte at du har glatt og fin hud?

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha spf, og det kommer jo som krem, så da blir det krem. hadde det ikke vært for spfen så hadde jeg gitt blanke.



Anonymous poster hash: 7d1e7...e4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke huden egentlig har behov for mer fuktighet, det er sikkert bare et behov vi skaper gjennom å smøre oss inn med allslags dritt som huden etterhvert blir avhengig av. Jeg er totalt avhengig av ansiktskrem, føler ikke jeg får puste uten for jeg blir så tørr!

Ellers prøver jeg å smøre så lite som mulig, bruker bare litt kokosolje på leggene etter barbering. Mannen min har helt angst for alle kremer, han syns det er vemmelig og smører seg aldri, og han har helt babymyk hud.



Anonymous poster hash: 00bba...e0f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare håndkrem hvis hendene blir ekstra tørre på de aller kaldeste dagene. Bruker ikke noe i ansiktet.



Anonymous poster hash: 472eb...dde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vil dette si at du etter vask velger å smøre inn huden med lotion eller fuktighetskrem, siden du påpekte at du har glatt og fin hud?

Nei, jeg bruker bare såpe i dusjen og tørker meg med håndkle etterpå. Ikke noe lotion.

Kan hende jeg har bra hud fordi jeg ikke er noe særlig til å være ute i sola, så huden er ikke ødelagt av det. Eller så er jeg bare heldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri body-lotion. Solkrem i fjeset. Fuktighetskrem om det er tørt. Men ser at huden min, i fjeset, har gått av å klare seg uten vask og krem ett par dager. Dette er dager jeg ikke skal ut. Huden blir minimalt skitten, men ser noe fet ut her og der når den smører seg selv. Tenker at hudens egen "krem" er det som er best for den. Men lager ikke nok til aldri å smøre og det ser som sagt ikke så bra ut. Har fet hud-type med lett tørr overflate og tørrere partier

Vasker kroppen ofte med bare rennende vann (utenom under armer og nede) Ellers med klut uten såpe eller bare rennende vann og såpe. (var en som spurte om det)

Har en venninne som vasker fjeset i vann og smører aldri. Hun ser ut som en unge i huden nesten, i en alder av 40 år

Endret av fjærestein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal huden trenge å få tilført fukt om den ikke er tørr?

De fleste drikker jo vann, som skal gi huden det den trenger til vanlig.

Så du renser aldri ansiktet ditt heller du da eller? Ekkelt. Huden utsettes for påkjenninger igjennom dagen, og vil trenge en rens og fukt for å repareres.

Ta vare på huden, folkens. Or not, men dere kommer til å angre :-)

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri brukt verken på kropp eller ansikt, aldri hatt behov heller.

fikk faktisk et gavekort på noe "ansiktsrensopplegg" på et hudpleiesenter i gave i fjor, fikk superskryt for flott hud men fytterakkern så mye kviser jeg fikk etter det besøket der så aldri mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du renser aldri ansiktet ditt heller du da eller? Ekkelt. Huden utsettes for påkjenninger igjennom dagen, og vil trenge en rens og fukt for å repareres.

Ta vare på huden, folkens. Or not, men dere kommer til å angre :-)

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Det gjør jeg vel, så lol på deg ekling ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg vel, så lol på deg ekling ;)

Så du renser uten å bruke hudkrem etterpå? Maker sense. Jaja, det er ditt ansikt.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du renser uten å bruke hudkrem etterpå? Maker sense. Jaja, det er ditt ansikt.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Nope, det gjør jeg heller ikke 👍

Keep on guessing you sensemaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...