Gå til innhold

Vil begynne å rense huden, og sminke meg. Men hva trenger jeg?


Livet er godt

Anbefalte innlegg

Jeg er i førtiårene, og har knapt brukt renseprodukter eller sminke før.

Men nå ønsker jeg å begynne.

Jeg har tørr, følsom hud, så det må være svært milde produkter.

Jeg bruker ofte vannbasert solkrem, og aner ikke hvordan jeg skal fjerne den.

(Den tetter porene har jeg forstått.)

Vil dere anbefale noen renseprodukter og sminke til meg?

Når jeg har kikket på nettet får jeg ofte opp en uendelig lang liste over produkter som er nødvendige. For eksempel foundation, pudder, og en mengde ulike produkter for å skjule ringer under øynene, røde flekker osv. Da mister jeg motet og dropper det igjen hver gang.

Jeg vil sminke meg lett og diskret, og ønsker ikke å måtte bruke veldig lang tid hver dag. Ett produkt som jevner hudfargen, og som ser lett og naturlig ut er flott.

En mascara, to øyeskygger, og rouge tror jeg også at jeg trenger.

Og børster og lignende til påføring.

Jeg vet heller ikke hvordan jeg sminker meg for å skjule og fremheve det jeg ønsker. De sidene jeg har funnet er som sagt overveldende. Vet dere hvor jeg kan finne gode tips?

Jeg tenkte å kjøpe alt på internett siden det er så langt til nærmeste butikk her jeg bor. Hvilke nettbutikker selger billige og gode produkter? Og hvilke merker anbefaler dere, som er allergivennlige?

Dette ble veldig mange spørsmål, men jeg håper noen vil ta seg tid til å svare.

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Gode og milde produkter for sensitiv, tørr hud har bl.a. Avene, Nuxe, Nourish, Emergin C og Trilogy, for å nevne noen. Avene og Nuxe får du kjøpt på apoteket, Nourish og Trilogy (som er økologiske, garantert ikke dyre-testet) får du kjøpt hos Feelunique, Emergin C får du bl.a. kjøpt her. Du får lese litt om produktene og se hvilket prisnivå du vil legge deg på. Nourish er det billigste av forslagene, og Emergin C det dyreste.

Når du bestiller fra utlandet må du huske på 200-kronersgrensen, men Feelunique refunderer moms og toll.

Av produkter vil jeg foreslå:

- En mild rens i den formen du foretrekker, en krem/lotion kan føles bra siden huden din er tørr. Sjekk om rensen også funker som sminkefjerner, ellers må du ha en egen rens til det.

- Et ansiktsvann for å stabilisere/nøytralisere huden etter rens.

- En god fuktighetskrem. Du får vurdere selv om du behøver både dag- og nattkrem.

- Et fuktgivende serum. Velg gjerne et litt intensivvirkende ett, da kan du bruke dette kombinert med fuktighetskremen din om natten.

- En øyekrem.

- En mild, eksfolierende krem til bruk èn gang i uka. Velg helst en med enzymer, ikke skrubbekorn.

Dette burde holde til å begynne med.

Når det gjelder sminke, ville jeg prøve krem- foran pudderprodukter. Du kan f.eks. prøve en BB-krem i stedet for en "vanlig" foundation. Et rimelig produkt som får veldig bra omtale er BB-kremen fra Boots No 7. Bra kremrouger er de fra YSL og Elizabeth Arden (Ceramide Cream Blush). Hvis du har lyst til å prøve, finnes det kremalternativer til solpudder også. Chanel Soleil Tan de Chanel skal være veldig bra, et billigere produkt er IsaDora Glow Stick Blusher.

Clinique Chubby Stick Shadow Tint For Eyes er en kremøyeskygge det er verdt å prøve, jeg synes i alle fall at Chubby Stick for leppene er fantastisk - en blanding av leppestift, gloss og leppepomade.

Håper at dette kan være til hjelp, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIden du ikke har drevet med disse tingene før, foreslår jeg at du begynner i det små. Der er så mange produkter der ute man liksom skal ha, jeg ville fort blitt motløs om jeg skulle begynt med alt folk anbefalte meg å gjøre.

1: Rens. Jeg bruker renseskum fra Vichy for tiden, og jeg er fornøyd med det. Har også hatt Cosmica sitt. Begge disse fås på apotek. Clinique har også noen gode.

2: Toner. Har ingen spesifikke merker å foreslå, de har alle både gode og dårlige produkter.

3: Fuktighetskrem. Jeg bruker en solkrem fra Clinique som gir nok fuktighet samt litt farge. Du kan si den virker litt som en BB-cream.

Det er ekstremt viktig med solbeskyttelse, og jeg synes det er veldig greit at fuktighetskremen min er en solkrem.

Hvis du velger en BB-cream til fuktighetskrem, kan det være greit å bruke en ren fuktighetskrem om natta.

Du trenger ingen egen øyekrem med mindre huden din er mye tørrere/fetere rundt øynene i forhold til resten av ansiktet. Fuktserum kan være både vel og bra, men det er ikke nødvendig. Du trenger heller ikke egen peelingkrem, du kan bare bruke en vaskeklut nå og da.

Jeg bruker double wear mascara fra Estée Lauder, og er veldig fornøyd. Dior har gode øyenskygger. Leppestift fra Chanel (rouge coco)

Igjen, ikke kjøp alt på en gang. Begynn forsiktig, så det ikke sklir ut. Rens, toner, fukt, solbeskyttelse, hvorav de to sistnevnte kan fås i en og samme krem.

Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke trenger å være så komplisert. Ville tatt meg en tur på apoteket og kjøpt en mild rens. De som jobber der kan finne en som passer din hud. I tillegg ville jeg skaffet en god ansiktkrem. Gjerne en til natt og en til dag. (Det finnes flere gode dagkremer med solfaktor. :) )

På sminkefronten ville jeg satset på mineralfoundation og mascara til å begynne med. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig sensitiv hud, og jeg bruker 3 produkter til ansiktsrens;
- Cosmica peeling/skrubbe-krem. Brukes 2 - 3 ganger i uka (jeg bruker det som regel i dusjen fordi det er mye enklere å skylle vekk da), en veldig fin rensekrem som fjerner døde hudceller og svarte prikker. Bare skyll ansiktet godt først, masser forsiktig inn i huden og skyll av. Og så bruker du fuktighetskrem når du er ferdig. Der bruker jeg også cosmica, uparfymert og god for sensitiv hud.
Og til vanlig bruker jeg et produkt fra Eucerin, er sånn 3 i en-rens, og kan brukes som sminkefjerner også. Denne er også veldig god for sensitiv hud, og helt uparfymert. Bare ta litt på en bomullspad morgen og kveld og vask ansiktet med den, og så velger du selv om du vil skylle det av etterpå. Kjøper alle tre på apoteket, ikke koster de skjorta heller.

Sminke har jeg lite peiling på sjæl, så der kan jeg nok ikke hjelpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode og milde produkter for sensitiv, tørr hud har bl.a. Avene, Nuxe, Nourish, Emergin C og Trilogy, for å nevne noen. Avene og Nuxe får du kjøpt på apoteket, Nourish og Trilogy (som er økologiske, garantert ikke dyre-testet) får du kjøpt hos Feelunique, Emergin C får du bl.a. kjøpt her. Du får lese litt om produktene og se hvilket prisnivå du vil legge deg på. Nourish er det billigste av forslagene, og Emergin C det dyreste.

Når du bestiller fra utlandet må du huske på 200-kronersgrensen, men Feelunique refunderer moms og toll.

Av produkter vil jeg foreslå:

- En mild rens i den formen du foretrekker, en krem/lotion kan føles bra siden huden din er tørr. Sjekk om rensen også funker som sminkefjerner, ellers må du ha en egen rens til det.

- Et ansiktsvann for å stabilisere/nøytralisere huden etter rens.

- En god fuktighetskrem. Du får vurdere selv om du behøver både dag- og nattkrem.

- Et fuktgivende serum. Velg gjerne et litt intensivvirkende ett, da kan du bruke dette kombinert med fuktighetskremen din om natten.

- En øyekrem.

- En mild, eksfolierende krem til bruk èn gang i uka. Velg helst en med enzymer, ikke skrubbekorn.

Dette burde holde til å begynne med.

Når det gjelder sminke, ville jeg prøve krem- foran pudderprodukter. Du kan f.eks. prøve en BB-krem i stedet for en "vanlig" foundation. Et rimelig produkt som får veldig bra omtale er BB-kremen fra Boots No 7. Bra kremrouger er de fra YSL og Elizabeth Arden (Ceramide Cream Blush). Hvis du har lyst til å prøve, finnes det kremalternativer til solpudder også. Chanel Soleil Tan de Chanel skal være veldig bra, et billigere produkt er IsaDora Glow Stick Blusher.

Clinique Chubby Stick Shadow Tint For Eyes er en kremøyeskygge det er verdt å prøve, jeg synes i alle fall at Chubby Stick for leppene er fantastisk - en blanding av leppestift, gloss og leppepomade.

Håper at dette kan være til hjelp, lykke til :)

Støtter denne! Skulle svare selv, men dette innlegget gir deg det meste.

Skulle bare nevne i forbifarten at sminkevideoer på youtube kan være en idé, for å lære litt teknikker osv. Pixiwoo og Lisa Eldridge er favoritter hos meg iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Støtter denne! Skulle svare selv, men dette innlegget gir deg det meste.

Skulle bare nevne i forbifarten at sminkevideoer på youtube kan være en idé, for å lære litt teknikker osv. Pixiwoo og Lisa Eldridge er favoritter hos meg i alle fall

Ja, så bra at du nevnte Lisa E og Pixiwoo - mine favoritter også :) Takk forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg tror jeg tar en tur på apoteket til uken og kjøper renseprodukt og toner. Fuktighetskrem har jeg.

Sminke får jeg bestille på nettet.

Det er et godt tips å ikke satse på for mye med en gang. Jeg tror jeg hadde gitt opp etter en uke hadde jeg gjort det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver man å rense ansiktet de dagene man bare er hjemme og ikke bruker sminke? Eller holder det med vann?

Anonymous poster hash: 1cb84...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver man å rense ansiktet de dagene man bare er hjemme og ikke bruker sminke? Eller holder det med vann?

Anonymous poster hash: 1cb84...9f2

Jeg gjør det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt rensemelk og rensvann i noen dager, og er så positivt overasket.

Jeg synes huden min var fin før, men nå er den veldig fin.

Og de røde områdene har forsvunnet nesten helt.

Sminke kjøper jeg etterhvert. Tusen takk for gode svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...