Gå til innhold

Rydde opp i gamle klær kaste/ikke kaste


tonelise10

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt på en storjobb her.

Jeg har gått til angrep på to store kleskap med fult av klær. (Noe som kansje var på tide etter noen år)

Saken er jeg har begynt å sortere den jeg vil ha og det jeg ikke vil ha. Jeg har valgt bort siste gruppe som heter "kansje får bruk for det"..for jeg vet da at da blir mye av det tatt vare på til neste runde jeg skal rydde opp i skapet.

Jeg har lagt til side en hel del skjørt og bukser (i alle fasonger og typer) som jeg ikke vet om jeg får på meg eller ikke. Noen er slik at jeg får vondt når jeg har de på og andre bare nesten...og derimot noen sitter veldig bra på som en både får puste og kan trygt spise en hamburger og drikke brus uten at det gjør vondt.

Spørsmålet mitt er hvor stramt skal det sitte før en skal kaste det?

Skal det være vondt å ha på seg? eller skal det være sånn passe? eller skal det være at man kan spise trygt litt før det blir vondt?

Jeg har gått opp og ned i vekt og har faktisk planer å få av meg noen kg, men jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke. Må vel innrømme at tar jeg av meg noen kg så har jeg veldig lyst til å kjøpe meg noe nytt som viser at jeg er blitt litt lettere.

Venter på gode forslag om dette og hva en skal gjøre med den "lille" problemstillingen jeg skrev om før i meldingen. I mellomtiden forsettter å rydde opp i klesksap.

DETTE ER EN JOBB JEG TRYGT KAN ANBEFALE FLERE Å GJØR!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Klær som er så stramme at de gjør vondt, kommer du ikke til å kunne bruke før du har gått ned i vekt. Kommer an på hvor mye du tror du kommer til å gå ned, men jeg ville tatt utgangspunkt i at alt som er mer enn en hel klesstørrelse for lite skulle vekk. (Hvis du f.eks er en str L nå, ville jeg kvittet meg med str S, er du en str 42 kvitter du deg med str 38).

Den resterende haugen av klær, som er ca en størrelse for liten, bør du se på med kritiske øyne og stille deg selv spørsmålet: "Dersom jeg går ned en klesstørrelse i løpet av XX måneder, kommer jeg virkelig til å ønske å bruke dette plagget?"

Er svaret ja, tar du vare på plagget, og er svaret nei kvitter du deg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Spørsmålet mitt er hvor stramt skal det sitte før en skal kaste det?

Ærlig talt. Dette vet du egentlig veldig godt svaret på, vet du ikke? Spørsmålet er om du tror du kommer til å komme i plagget igjen.

Må vel innrømme at tar jeg av meg noen kg så har jeg veldig lyst til å kjøpe meg noe nytt som viser at jeg er blitt litt lettere.

HER er svaret ditt. Gi bort til Fretex eller annen klesinnsamling (ikke UFF) alt du ikke skal bruke selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville beholde de som er litt stramme men som du får på deg. De kan jo hende at de sitter bra etter at du har gått ned;) Men de klærne som du ikke får på deg, og som ikke passer, ser jeg ingen grunn til å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Dette vet du egentlig veldig godt svaret på, vet du ikke? Spørsmålet er om du tror du kommer til å komme i plagget igjen.

HER er svaret ditt. Gi bort til Fretex eller annen klesinnsamling (ikke UFF) alt du ikke skal bruke selv!

Hvorfor ikke til UFF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydda ut av skapene mine da kjæresten skulle flytte inn, for å gjøre plass til hennes klær! Jeg ga bort rundt 100 topper til UFF! Og masse andre klær også. Mange fulle søppelsekker. I tillegg tok jeg med meg masse klær for å gi til de fattige etter å ha vært ferdig på et frivillighetsprosjekt i Afrika.

Og jeg savner ikke noe av det! Deilig å bli kvitt partytopper som var på moten da jeg var 21!

Jeg tenker som så når det gjelder klær som er for små:

- Hvis jeg får på meg den størrelsen igjen, og blir like slank som jeg var da det passa...da fortjener jeg å kjøpe meg noe nytt i den størrelsen! Og dermed havna klær som var litt stramme, veldig stramme og helt umulige (feks skjørt str 34 som jeg brukte som 23-åring) i "gi-bort-kassa".

Deilig med mer plass. Nå er det litt under et år siden, og fremdeles er det masse klær jeg ikke bruker, så jeg burde ta en ny runde. Men har lyst til å ta den når jeg ER litt slankere, så jeg ikke mister halve garderoben igjen, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojda..jeg som alltid har valgt UFF istedet for Frelsesarmeen pga sistnevntes forhold til homofilisak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ojda..jeg som alltid har valgt UFF istedet for Frelsesarmeen pga sistnevntes forhold til homofilisak...

Jeg er ikke enig med alt Frelsesarmeen gjør, men jeg ser at for det meste resulterer det de gjør i gode ting. Jeg vet at pengene går til de som virkelig trenger det, og jeg vet at mange mennesker som tidligere har slitt voldsomt i livet får god hjelp av arbeidstreningen Fretex gir dem. DERFOR gir jeg til Fretex selv om jeg er uenig i deres syn på homofile.

Tvind er bare UFF UFF UFF ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Ærlig talt. Dette vet du egentlig veldig godt svaret på, vet du ikke? Spørsmålet er om du tror du kommer til å komme i plagget igjen.

HER er svaret ditt. Gi bort til Fretex eller annen klesinnsamling (ikke UFF) alt du ikke skal bruke selv!

Hvorfor ikke til UFF?

Anonymous poster hash: 1885b...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvorfor ikke til UFF?Anonymous poster hash: 1885b...db1

Jeg gir fortsatt ikke til UFF, andre får gjøre som de vil. UFF har brukt mye tid og markedsføring på å tilbakevise sin forbindelse til Tvind-bevegelsen, og det kan godt være det stemmer. Tvind-bevegelsen kan du google.

Jeg liker likevel Fretex' profil bedre, selv om jeg skulle ønske de kunne oppdatere sitt syn på synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF har brukt mye tid og markedsføring på å tilbakevise sin forbindelse til Tvind-bevegelsen, og det kan godt være det stemmer.

Neida, de er under Tvind-paraplyen. Det er Jesper Pedersen som er styreleder, og han er Tvind-mann og var involvert i en av svindelsakene deres.

Ved å gi til Fretex gir man til en organisasjon med rikelige svin på skogen angående blant annet homofobi, men ved å gi til UFF donerer man penger rett i lomma på Tvind-lederne og bidrar til deres utnyttelse av godtroende idealister. Jeg vet hva jeg velger for å si det sånn.

Anonymous poster hash: f5743...007

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...