Gå til innhold

Efedrin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vet at efedrin + koffein ikke er å anbefale som slankemiddel pga alle bivikningene. Men hvis man allikevel velger å ta de. Hvor lenge og hvor mange kapsler per dag bør man ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Og når du skal slutte med pillene, hva har du tenkt til å gjøre da? Spise mindre enn før? Trene mer?

Du kommer til å føle deg slapp og sliten uten efedrin når du har blitt vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du skal slutte med pillene, hva har du tenkt til å gjøre da? Spise mindre enn før? Trene mer?

Du kommer til å føle deg slapp og sliten uten efedrin når du har blitt vant til det.

Jeg blir vel i samme form som jeg var før jeg begynte med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Jeg blir vel i samme form som jeg var før jeg begynte med de?

Ja, men du vil kanskje være slankere, og for å holde deg nede må du trene mer enn du er vant til med den høyere vekta, og spise mindre enn før, ellers er du tilbake i startvekt før du rekker å blunke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du vil kanskje være slankere, og for å holde deg nede må du trene mer enn du er vant til med den høyere vekta, og spise mindre enn før, ellers er du tilbake i startvekt før du rekker å blunke.

Men vet du hvor mye man i gjennomsnitt kan gå ned? Tror et glass inneholder 100 piller, det vil si at dersom man tar to om dager vil de vare i ca 1 og 1/2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Jeg aner ikke, jeg har ikke brukt efedrin som slankemiddel, og vil uansett ikke anbefale det. Jeg brukte det i en periode i forbindelse med en gjenstridig luftveisinfeksjon, men kan ikke si jeg merket noe slankende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Nei, det kan være farlig. I følge innholdet på den linken over er det slik at "Langvarig bruk av efedrin kan påvirke hjerte- og karsystemet og gi potensielt alvorlige bivirkninger som høyt blodtrykk og hjerterytmeforstyrrelser."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan være farlig. I følge innholdet på den linken over er det slik at "Langvarig bruk av efedrin kan påvirke hjerte- og karsystemet og gi potensielt alvorlige bivirkninger som høyt blodtrykk og hjerterytmeforstyrrelser."

det hørtes jo ut som en sunn slankekur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Efedrin er ulovlig i Norge, dessuten er det folk som har dødd av å bruke det.

Ja, kjenner en som fikk hjerteproblemer av det. Han hadde mest sannsynlig en latent hjertesvakhet, men det var efedrinen som utløste det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss_alexandria

Jeg lurer på hvor du fikk tak i efedrinen? Den er ulovlig i Norge og jeg håper virkelig ikke at du har kjøpt det via nettet pga da vet du ihvertfall ikke hva du får! :forvirret:

Jeg så et Dr. Phil program for noen par mnd siden. Det handlet om jenter som slanket seg med slankepiller som hovedsaklig innehold efedrin. De klarte ikke å slutte å skjelve, de hadde ukontrollerte bevegelser og flere bivikninger pga dette stoffet.

Jeg håper du tenker deg om, ikke bare en, men flere ganger før du begynner å slanke deg med disse pillene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte efederin-piller en stund for noen år siden i desperat behov for å slanke meg og får mer energi. Men fyttikatta så ekkelt! Tok en pille, tenkte ikke over det og gikk på butikken. Mens jeg stod i kø begynte stoffet tydeligvis å virke, for jeg begynte å skjelve og fikk hjerteklapp og holdt på å besvime. Kom meg bare så vidt hjem. Likevel fortsatte jeg å ta dem, og følte meg etterhvert helt på jordet! Kroppen dirra dagen lang, og jeg fresa rundt som en raktett. Det var ikke måte på hvor mye jeg klarte og orka. Men hjerteklappen fortsatte, selv om jeg takla den bedre når jeg ble vant til det.

Det hele endte med at jeg fikk et anfall av panikkangst helt ut fra ingenting. Satt i stua da det skjedde. Legen lurte på om jeg hadde opplevd vonde ting i det siste, eller vært deprimert etc. men det hadde jeg ikke. Ble så dårlig av hele opplevelsen at jeg ikke kom meg utendørs på 3 dager, og måtte ha konstant selskap av enten mannen min eller en venninne. Da tok jeg en pause. Ble litt latere da gitt,men hjertet begynte å oppføre seg normalt, og nervøsiteten og ristingen forsvant. Etter et par uker var jeg så ogsi bra,og begynte igjen. Da fikk jeg panikkangsanfall igjen. Og etter det harjeg holdt meg LANGT unna slikt. 3måneder med hjerteklapp og risting og rastløshet og etterhvert sterk nervøsitet og angsanfall gjorde susen for meg. Aldri mer drugs til meg.

Anbefaler på det sterkeste å holde seg unna efederin-tabletter som slankemidde. Bør kun brukes i små menger som i hostesafta du får hos legen. Og da slanker det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange driver her å forteller deg at du IKKE skal bruke det, noe jeg er helt enig i.

Jeg vil ikke fortelle deg hvorfor du ikke skal bruke det, men heller spørre deg om du virkelig vil? En pille kan ikke slanke deg. Efedrin har svært liten effekt på slanking direkte. Det viktige er at du får kontroll på kostholdet ditt. Supplerer du et godt kosthold med et lite kalori-underskudd og et par gåturer på ca 1 time i uken, så kan jeg love deg at du går ned i vekt.

Vektminskning tar tid. Det skal ta tid. 0,5kg i uken er absolutt et realistisk mål, men det krever mye. Ikke minst et langsiktig mål.

men til sakens kjerne. Spør legen din. han vil sikkert komme med en lekse, men hvis du først skal bruke det er det viktig at du ikke tar for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser piller med efedrin i nå. Det er egentlig en type astmamedisin, men den fjerner fett så det suser! Dette er jo i kombinasjon med at jegh har et godt kosthold og trener minst 3 ganger i uka da.

Uansett så fins det ikkeno bra snarvei for å slanke seg. Er du for slapp til å trene og spise orntlig, så er det synn for deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh? sønnen min på 2 år har fått efedrin hostesaft på resept. Er det det samme??????????? *skremt*

Ja, det er det samme, og noen barn kan bli helt hypre av det!Skjønner ikke att noen leger kan gi det til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_loquita_*

efedrin = amfetamin

Og når man først begynner på amfetamin er løpet kjørt. Kjenner folk som har havnet på det drittet der. Og la meg si det sånn; det gikk IKKE bra.

Skjønner ikke hva folk tenker med. Noen som har sett "Requiem for a dream" ?

Gjett hva hun gale gamle damen spiste på?! Jepp, efedrin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...