Gå til innhold

Å smile til fremmede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg smiler til alle-bortsett fra enkelte utenlandske menn som tar det som en invitasjon til Gud vet hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Suser stort sett rundt i min egen verden når jeg vimser omkring, men smiler stort sett alltid til personale i butikker ol.

Og av og til fremmede. Kan føre til mange små koselige pratestunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig en sånn person som prøver å gjøre minst mulig utav meg i offentligheten, men har blitt litt forstyrret av noen år med jobb innenfor kundebehandling.

Når jeg møter blikket til noen faller det seg naturlig å smile, det er jo slik jeg møter kunder. Folk responderer jo positivt, men jeg føler meg litt fake.. :rolleyes:

Det faller seg også ofte merkelig lett å komme i prat med mennesker. Jeg kan småprate i hele evigheten om jeg må. Samtidig observerer jeg meg selv med en viss avstand og det føles som en annen. Jeg er egentlig veldig introvert og sosialt klumsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke smil til folk. Det er trakassering har vi lært her på KG og i media generellt. Ihvertfall hvis det er en mann som smiler til en kvinne.

Anonymous poster hash: e8ac9...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg smiler automatisk hvis jeg går forbi en kjekkas. Får alltid et smil tilbake da. Smiler

Jeg er egentlig en sånn person som prøver å gjøre minst mulig utav meg i offentligheten, men har blitt litt forstyrret av noen år med jobb innenfor kundebehandling.

Når jeg møter blikket til noen faller det seg naturlig å smile, det er jo slik jeg møter kunder. Folk responderer jo positivt, men jeg føler meg litt fake.. :rolleyes:

Det faller seg også ofte merkelig lett å komme i prat med mennesker. Jeg kan småprate i hele evigheten om jeg må. Samtidig observerer jeg meg selv med en viss avstand og det føles som en annen. Jeg er egentlig veldig introvert og sosialt klumsete.

Samme her, bare at det var barnehagejobb og ikke kundebehandling. Da "måtte" jeg smile til nesten hundre forskjellige barn og foreldre hver dag og plutselig gikk jeg rundt i gata og gliste til alle. Ikke en dum vane, det.

Nå smiler jeg til alle jeg synes er kjekke/pene/stilfulle/søte/koselig eller til de som smiler til meg. Får alltid et smil tilbake og det løfter dagen noen hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Det er ganske tilfeldig de gangene jeg smiler til noen.

Merker jeg at det er mest eldre mennesker som smiler tilbake.

Et par ganger har noen sagt hei, og da har jeg lurt på om det var noen jeg kjente. Men i noen andre land så er det jo vanlig å si hei. Her i Norge skal man jo kjenne noen godt før man tør å si hei omtrent :)

Ellers er jeg litt skeptisk til å smile til utenlandske menn. Dessverre så tar noen av de det som en invitasjon og kan være veldig innpåslitne. En gang fulgte en etter meg hjem, men da var jeg kanskje ikke så flink til å gjøre det klart at jeg ikke var interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig at folk smiler, og jeg prøver å huske på det samme selv. Jeg opplever ofte at mennesker smiler når jeg ute med hunden, men litt usikker på om de smiler til meg eller hunden :) Koselig er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg smiler til alle jeg møter som jeg får blikkontakt med :) Og så sier jeg ofte også hei. I dag var det en mann som sa "hi. Good morning!" til meg da jeg gikk forbi. Veldig hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler ofte til fremmede. Men jeg smiler aldri til utenlandske menn/gutter. I 9/10 tilfeller tar de det som at jeg er interessert og kommer bort for å komme med slibrige kommentarer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strandet

Litt OT kanskje: det har hendt at jeg tilfeldigvis kommer i småprat med ei dame i butikken. Enten fordi jeg blir tilsnakket, eller at jeg tilsnakker andre. Er bare så rart at noen føler da for å snike inn en kommentar om mannen dems. :) Som om de kanskje trodde at jeg la an på dem. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på skolen smilte jeg til alle, kostet meg ingenting å smile til en kjekk gutt på biblioteket eller i kantinen. Jeg prøver å smile til fremmede i byen, på butikken osv om blikkene møtes eller jeg ser at de gjør noe hyggelig, men føler meg alltid veldig rart da og er redd for at smil skal mistolkes med at jeg tror jeg kjenner de eller flørter med de så det var fint å lese her at det er flere som smiler til fremmede! Synes vi absolutt trenger mye av det. Har jeg en dårlig uke kan et enkelt uventa smil gjøre hele måneden min :)



Anonymous poster hash: df4fe...e15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på butikk for å spe på studielånet, og det er en så ufattelig kjekk kunde innom der(han er for gammel for meg fant jeg ut, men han ser 10 år yngre ut). Han smiler alltid, og han er så kjekk! Jeg blir helt skjelven :fnise: *fjortisknis*




Anonymous poster hash: 080c8...64b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor har jeg nesten gitt opp å smile når jeg møter noen fremmede, får enten bare gretne/sure blikk tilbake eller så ser de ned i bakken. Men når jeg er i andre byer smiler jeg mye til fremmende, syns det er så hyggelig og jeg blir selv i godt humør :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne smile til fremmede hver dag er noe av det beste med å bo i byen, synes jeg! Smiler nesten alltid til alle jeg går forbi(bortsett fra når jeg stresser rundt på Karl Johan eller på kjøpsenter). Dagene blir så mye triveligere av å få smil fra fremmede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ikke smil til fremmede!

Hva er galt med å gå forbi hverandre med blikket vendt mot bakken? Ikke noe smil eller nikk. Det er fremmede vi snakker om her!



Anonymous poster hash: 8df8e...7ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ragnar Danneskjöld

Om jeg er i godt humør, noe jeg ofte er, så smiler jeg alltid og ser på menneskene jeg møter på min vei.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...