Gå til innhold

Er du for eller i mot pels?


PappaBetaler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bryr meg ikke, er uansett et dumt dyr man ikke har brukt for.

Anonymous poster hash: 05c09...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot

hvorfor? fordi jeg ikke støtter mishandling av dyr

Ikke alle dyrene blir mishandlet..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvilken type pels og i hvilket land industien er. Har ikke mye til overs for minkpels, men om det kommer pels fra dyr som må bli jaktet på for å holde bestanden nede (coyote) så er jeg for å bruke pelsen, da er det det som er mest miljøvennlig.

Så ja og nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke, er uansett et dumt dyr man ikke har brukt for.

Anonymous poster hash: 05c09...ccf

Vi hadde mest sannsynlig klart oss fint uten deg her i verden også. Betyr det at vi kan mishandle deg?

Anonymous poster hash: ea059...b95

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen ved sine fulle fem kan være motstandere av pels. Derimot er jeg motstander av pelsdyrnæringa, ikke bare fordi de systematisk bryter reglene, men fordi det alltid vil være dyremishandling å sette dyr som rev og mink i små bur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mest sannsynlig klart oss fint uten deg her i verden også. Betyr det at vi kan mishandle deg?

Anonymous poster hash: ea059...b95

Denne støtter jeg. Hvordan kan man "ikke bry seg"?

Anonymous poster hash: dea76...d28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot bruk av pels, skinn. Har forståelse for at andre spiser kjøtt (selv gjør jeg ikke det), men tanken på at folk kler seg i døde dyr for å se "bra ut" (det finnes faen meg alternativer som er vel så varme) får meg til å GRINE



Anonymous poster hash: dea76...d28
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mest sannsynlig klart oss fint uten deg her i verden også. Betyr det at vi kan mishandle deg?

Anonymous poster hash: ea059...b95

Slapp av, ta deg ei pille.

Anonymous poster hash: 05c09...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mot dyrplageri, men ikke mot pels.

Dersom pelsen kommer fra dyr felt under jakt, eller fra en farm med gode forhold, så har jeg ingenting imot å bruke pels.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For, hvorfor? Fordi jeg støtter ikke misshandling av dyr. Dersom vi legger ned i norge økes det i utlandet, som er et dårligere alternativ. Alle de hysteriske "dyrevernerne" får ta seg en bolle.



Anonymous poster hash: f4954...425
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SånnCirka

Jeg er imot pelsdyrnæringen.

Men jeg er ikke imot pels. Pels som følge av jakt er greit. Da har dyret levd et verdig liv, og dødd før det hørte smellet (i de aller aller fleste tilfellene, selvom skadeskyting dessverre forekommer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå var jo spørsmålet "Er du for eller imot pels?", og jeg er helt klart FOR.

Men svaret mitt betyr jo ikke det samme som at jeg er for mishandling av dyr!!! Noe jeg helt klart ikke er. Til dere som er MOT å bruke pels/skinn/osv, hvorfor er ikke dere MOT å ha dyr i en dyrehage? Hva med å slippe disse dyrene løs, å gi dem friheten tilbake? Føre dem tilbake til sitt opprinnelige habitat?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot pelsdyroppdrett. Skammer meg likevel over å dele holdning - sånn veldig grovt sett - med en del fanatikere som har hylt i det siste. Det er pinlig å se pelsdyrnæringen stå og febrilsk prøve å påstå at dette er noe som bare skjer på akkurat de gårdene som sjekkes, når man vet hvor mange brudd på både juridiske og moralske kjøreregler som finnes hver gang man undersøker. Samtidig er det ofte flaut å se hvor fullstendig følelsesstyrte og usaklige mange motstandere blir.

Håper på en styrt avvikling, men hele debatten er på et så katastrofalt barnslig nivå at det er fristende å bare ligge unna.



Anonymous poster hash: 94dd1...e91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både for og imot.
Jeg er for om hele dyret skal brukes.
Og jeg er for om dyret dør av naturlige årsaker.
Jeg er imot de fleste pelsdyroppdrettere der hvor dyret har det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg er uinteresert. Pels er for meg primært for trofe-koner, eskimoer og polfarerere. Har ingen relasjon til noen av kategoriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...