Gå til innhold

Kjøpe, kjøpe, kjøpe!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg leser dette, tenker jeg på en setning i et leserinnlegg jeg festet meg ved: "Nå, når tabloidpressen slår opp en gledesforside om at kjøpefesten fortsetter, så vet jeg at det er en fest jeg aldri ble invitert til."

Akkurat denne setningen er noe jeg kan relatere til, ikke beskrivelsene om kjøpefest.

Og når jeg leser om kjøpestopp, så lurer jeg på hvor mye folk handler siden de går inn på det.

For ikke å snakke om 2-3 utenlandsturer i året.

Jeg klager ikke, jeg har alt jeg trenger og mer til, men kjøpefesten har jeg aldri sett nødvendigheten med å delta på, og ikke har jeg vært invitert til festen heller.

Synes du at du handler for mye, så er det bare å slutte med det framfor å klage.



Anonymous poster hash: e0734...54d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del handler det litt om avhengighet tror jeg.. Er vant til å kjøpe noe hver uke så klarer ikke/vil ikke stoppe. Jeg unnskylder meg litt med at jeg er veldig flink til å selge ting videre på finn. Samler ikke opp klær og ting som ikke er i bruk.

Anonymous poster hash: 4cf79...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det hadde vært innmari gøy hvis folk flest ble skikkelig gniene over natten, og ikke handlet noe annet enn det mest nødvendige. Det ville blitt fullstendig panikk i handelstanden, renta ville sikkert havnet på minussiden, og arbeidsledigheten ville omfavnet de fleste av oss til slutt. Kanskje ikke så gøy likevel, men at vi kan begrense forbruket vårt fra dagens nivå ganske betraktelig - helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...