Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere, jenter?

Tobias er ni og en halv måned nå. Han har fått syv tenner, og håret vokser (endelig) en del. Han kryper i full fart, sitter seg opp selv, reiser seg etter alt mulig, går med støtte og er stort sett blitt veldig selvstendig og flink. Han spiser skive med skorpe, trenger ikke dele den opp lenger.. Jeg lurer rett og slett på hvor den søte, lille babyen min har tatt veien. Men vi koser oss masse, og jeg nyter å se utviklngen hans hver dag.

Blir rart å begynne i jobb og han i barnehagen fra februar av :/

God jul da, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei :)

Går fint her!

Vesla har gått rundt møblene en stund, men har først i dag skjønt poenget med å krabbe på knærne. Finmotorikken er bra, og hun begynner å få til puttebokser, duplo og slikt.

Hun spiser det meste, og har så vidt begynt å gi litt melk å drikke. Har nettopp nattavvent, og nå synger egentlig hele amminga på siste vers. Utdrivingen er enda tregere nå enn før, og hun blir ofte lei før melka kommer.

Prater fremdeles ikke noe. Kun noen ganske ensformige bablelyder. Litt treg der kanskje, men hun gjør seg da forstått med hyling og peking om det er noe hun vil ;-) Vilje har hun hvertfall nok av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting går bra! Så du har begynt med melk før ett år? Vi lurer på det samme fordi han viser stor interesse når vi drikker melk. Men det er jo noe med at melk forhindrer opptak av jern. Tobias kryper, går med støtte og står til tider uten støtte. Babler som en foss, noe forståelig som hei, hadet, mamma, pappa, katt og der... Og noe veldig uforståelig ;) han spiser også der meste. Begynner med tilvenning i barnehage idag, gruer meg. Altfor tidlig. Men men jeg skal jobbe redusert så blir 6 timer i bhg hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel så vidt fått smake melk å drikke et par ganger. Men får melk i mat og litt yoghurt og ost. Var greit så lenge det ikke ble hovedkilden hennes til melk ifølge helsesøster. Hun syntes ikke det var nødvendig å introdusere erstatning nå om jeg hadde litt lite melk når hun er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann :vinke:

Innom med en liten oppdatering :)

E er ei veldig aktiv jente, som ikke helt vet hva det vil si å ta det med ro. Hun går med støtte, slipper seg mer og mer men trives fremdeles godt med å krabbe for da går det fortest ;)

I forhold til språk kan hun ikke så mange ord enda, men det er ikke noe vi stresser med. Hun forstår mye av det vi sier, blir kattene våre nevnt tar hun helt av for de er fryktelig spennende! Hun er også veldig flink å vise hvor stor hun er, løfter armen høyt opp og vinker litt i samme slengen med det største smilet brer seg over ansiktet hennes :)

Vi flyttet henne inn på eget soverom i går, så er veldig spent på hvordan den overgangen går. Foreløpig har det gått greit, så får bare håpe at det fortsetter slik :Nikke:

Lurer litt på hvor lenge vi skal fortsette med NAN før vi går over til kun vanlig melk. Hun får en melkeflaske til frokost og kvelds, mens vi prøver å venne henne til å drikke vann til de andre måltidene og ellers når hun er tørst, men hun drikker ikke så mye av det. Hadde vi tilbudt henne melk hadde hun nok drukket mer, så kan være at vannet er for smakløst for henne til at hun drikker nok. I går drakk hun tilsammen 4 dl melk og kun 0,5-1 dl vann.

Hvordan får dere deres små til å drikke mer vann/annet enn melk?

Frøkna nærmer seg 1 år med stormskritt, så nå er jeg så vidt begynt med bursdagsplanlegging. Bestilt inn litt kakeformer og slikt på Ebay, så gleder meg til det kommer i posten slik at jeg får prøvd meg ut litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...