Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Etter et par dager med tiltagende styrke på testene så hiver jeg meg utpå og åpner en skravletråd for mars/april 2012. Håper det klaffer for alle som prøver og at vi blir en kjempegjeng!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, Agurk! :strix:

Endelig kome det noen andre ;)

Ser ut til at vi har samme termin til og med :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også :danse:

Jammen har vi samme termin ja, blir spennende når vi skal på UL da, hvor likt det blir da :)

Barn nr. 2 på deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn nummer to, ja. Har en datter født i november 2009, dvs litt over 1,5 år. :rodmer:

Har du tenkt deg på tidlig UL? Jeg var det sist pga blødninger og det at vi hadde en SA måneden før, men tror jeg skal prøve å klare meg uten denne gangen. Selv om jeg godt kunne ha tenkt meg å sett hjerteslaga før vi reiser på ferie i august... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere feriere da? Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men her jeg bor ( Hedmark ) har ikke sommeren hittil være mye å skryte av så akkurat nå drømmer jeg meg langt bort :rodmer:

Jeg hadde selv en SA i april, så det blir nok en tidlig ultralyd på meg ja. Når burde man ta tidlig UL egentlig?

Og en annen ting jeg lurer på, blir man fulgt opp litt ekstra i svangerskapet når man har hatt SA tidligere? Vet du noe om det?

Ha en fin fin kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor på Vestlandet, har ikke akkurat vært noe sommervær her heller enda... Tenker oss på bilferie nedover Europa. Har ikke planlagt noe som helst, så kan bli spennende ;)

Jeg ble ikke fulgt opp noe ekstra pga SA'en, annet enn at jeg fikk mast meg til HCG-prøver. Som ikke akkurat ga oppløftende resultater selv om alt i ettertid viste seg å være i skjønneste orden, så det anbefaler jeg ikke :tunge1: Men jeg tror om du får ekstra oppfølging eller ikke kommer veldig an på legen, så det er bare å spørre.

Vi betalte for en privat UL, tror jeg var 7+1 da. Da fikk vi se et bankende hjerte :rodmer: Og legen kunne se hvor jeg hadde blødd ifra og sa at det kunne skje igjen uten at det var farlig.

Men mange anbefaler å vente til uke 10-12, da ser du mye mer. Og om det mot formodning skulle være noe galt kan de jo oppdage en del da.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg venter til nærmere uke 12, hvis det ikke dukker opp urovekkende blødninger før den tid, men hvis det skulle skje får jeg vel mest sansynlig gratis UL på sykehuset her jeg bor tenker jeg.

Men denne gansgen SKAL det gå bra ( for oss begge ) Det har jeg bestemt meg for - Nemlig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke sykehuset tar UL annet enn for fosterdiagnostikk for damer over 38 år og de vanlige uke 18 UL'ene alle får. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om når (turnus-)legen min forsøkte seg på å sende en henvisning til UL for meg på sykehuset. De må visst henvise til privat gynekolog. Men det er jo mulig det er forskjellig fra sykehus til sykehus.

Veldig hyggelig å skravle med deg, Agurk! Men jeg håper det kommer litt fler etterhvert også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha tenkte akkuratt det samme, om vi blir noen flere her inne snart :gjeiper: Men det gjør vi forhåpentligvis snart :fnise:

Jeg fikk UL på sykehuset da jeg begynte å blø rett før jeg hadde SA, er ikke det vanlig praksis da? :klo:

Forresten veldig hyggelig å skravle med deg også Klematis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig praksis her, hvertfall. Men Kvinneklinikken på Haukeland er jo ikke et u-land verdig engang :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm såpass ja, trodde virkelig UL ved blødninger o.l var vanlig jeg, men som du sier, det varierer nok fra sted til sted.

Hvordan er formen din? Er så artig at vi er akkurat like langt på vei :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingenting utenom at jeg er trett. Så må bare rydde til vaskehjelpa kommer i morgen, så skal jeg hoppe i seng!

Hva med deg? Har du noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Melder meg inn jeg også :) Positiv graviditetstest 30 juni, og den har holdt seg slik! Uregelmessig menstruasjon og sluttet på pillen i mai, så litt usikker på termin. Men var hos legen å målte hcg nivået til 364 for en uke siden, og er etter det legen sa 6+0 idag. Dersom jeg skal regne fra siste mens er jeg 5 uker på vei, men den menstruasjonen var knapt nok det. Pittelitt blod. Så usikker på hvor langt jeg er på vei, men gravid er jeg, enn så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Så koselig at flere kommer til i tråden her :) Og håper vi blir mange flere etterhvert, er så koselig å skravle og dele erfaringer :)

Hvordan er formen din da Godjenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Formen er fin, forløbig. Jeg er litt småkvalm om morgenen, og verker litt i ryggen. Er også veldig trøtt! Men det går fint hittil, og jeg må ærlig innrømme at jeg nesten har lyst på mer symptomer slik at jeg er sikker på at det går bra med lillegull. :sjenert:

Kjenner at det er mest det at jeg er så trøtt som påvirker meg. Lite å gjøre på jobb for tiden, så dagene går enormt sakte. Lengter etter ferie!

Enn du da, Agurk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har egentlig vært ganske så fin hittil, som deg har jeg vært litt småkvalm, enormt trøtt og litt verk i korsryggen, men jeg våknet akkuratt nå, og nå føler jeg meg helt elendig :frown: Men får komme meg på jobb, jobber senvakt i dag, og satse på at formen kommer seg etterhvert....

Når skal du ha ferie da?

Jeg hadde 2 uker i juni, og skal ha ferie de 2 første ukene i august også, det skal bli godt ja :)

Har du en stressende jobb?

Ha en kjempe fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i sosialtjenesten som egentlig er, hvertfall kan være, en stressende jobb. Men nå på sommeren er det veldig rolig. Drepende rolig.. Hehe.

Jeg skal bare ha en uke og to dager ferie, uke 32 tror jeg det var.. Utrolig kjedelig med kort ferie, men har ikke opparbeidet meg rett til mer ferie med lønn. Og penger må vi ha når lillegull kommer. Så her blir det lite fri og mye jobb. Dårlig timing sånn sett, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter posetiv test 3 dager på rad melder jeg meg inn her :) Enn så lenge merker jeg ikke mye til symtomer, annet enn at jeg er veldig trøtt. Er igrunn nesten litt dumt å ikke kjenne noe til det, blir liksom så uvirkelig når man ikke kjenner noe. At det kommer opp to streker på en test er jo veldig bra, men kan ikke si jeg kjenner meg gravid på noen måte, regner med det kommer seg etterhvert og jeg bare trenger litt tid på å ta det inn :)

Ut ifra siste mens er jeg i uke 3+4 i dag. Ikke særli langt på vei, men jeg har korte sykluser så med den passer det veldig bra. Vi brukte CBFM denne måneden å traff tydligvis perfekt med EL. Beste brukte pengene i mitt liv!

Jeg krysser fingrer å tær for at spira klamrer seg fast og det kommer en liten skatt til oss i slutten av Mars :)

Må selfølgelig også gratulerer alle dere andre med posetiv test! Kjempe koselig å havne i samme terminklubb som dere :):klemmer:

Hvordan står det til med dere andre? Mye symtomer?

Jeg har en legetime i slutten av august, men jeg lurer litt på om jeg skal bestille meg en time før dette? Er tross alt over 10 uker på vei i slutten av August. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...