Gå til innhold

Terminklubb september/oktober 09


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Det går så bra atte :kose:

Du har jo masse symptomer også da (se det positive ;) ), mye mer enn jeg. Jeg tenkte at det kanskje ikke var noe der jeg, da jeg lå der og sprika med beina, men jammen var det det gitt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går så bra atte :kose:

Du har jo masse symptomer også da (se det positive ;) ), mye mer enn jeg. Jeg tenkte at det kanskje ikke var noe der jeg, da jeg lå der og sprika med beina, men jammen var det det gitt :jepp:

Jeg har masse symptomer ja. :jepp: Nå er det under 2 uker til UL'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli mamma jeg...

:hakeslepp::hjerter::biggrin::forvirret::Hehe::ler::lol::overrasket::wow::riste::redd: :klø: :dåne: :sjokk::omg::jepp:

Tok CBtest idag, tre dager på etterskudd og jaggu kom det et stort og klart + i vinduet... Ble varm, kald, svett, usikker, redd kjempe gla, spent, vettskremt og fnisete på en gang. Ringte samboeren og spurte om han kunne komme hjem, men han var så travel på jobb, og "nektet" å komme hjem før jeg sa hva det var... Kanskje ikke den måten jeg ønsket han sku få vite det på, men men, han sto hvertfall på gårdsplassen her under ti minutter senere...

Siste mens var 31.desember, så jeg er visst i følge en terminkalkulator jeg fant i 5. uke og foreløpig termin er 09. oktober... :yvonne:

Endret av Flode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!!! :hjerter_rundt:

Jeg er helt satt ut jeg... Har sitti forann tv'en i hele dag, men har ingen formening om hva jeg har sett på... :fnise: Tre millioner tanker i hodet mitt :bond: , samtidig som det enda er så tidlig så jeg veit ikke helt om jeg tørr å glede meg over det... Skal bort på middag idag, så jeg får ikke snakket no særlig med Flodemannen før i kveld heller, men kanskje det bare er greit at jeg må tenke på no anna... :enig:

Lurer på hvordan jeg skal klare å ikke si noe til mamma jeg... Også tror jeg at jeg egentlig kunne tenke meg å gifte meg før den kommer, men det er jo ikke egentlig nødvendig, dessuten er det vel umulig å få kirke i juni nå? Også lurer jeg på hvordan fisen min plutselig kan lukte så forferdelig vondt... Og hvordan jeg skal klare å snike meg unna å drikke alkohol i 60-årslaget vi skal i til helga. Har dere spart på graviditetstesten? Har alltid drømt om en sånn babyeske med alle de babytingene som ikke passer noe annet sted, men det er jo litt ekkelt å spare på en pinne med tiss på i åresvis... Også tenker jeg på at jeg burde dra å kjøpe meg en babybok, både som jeg kan skrive ned hva som skjer med kroppen min og en med alt sånn man må vite før man skal får baby. Men mest av alt nå tenker jeg at jeg gleder meg til Flodemannen kommer hjem slik at jeg kan få en stor klem, for det her er egentlig ganske skummelt... :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer til dere andre her også!!! :klem1: Gleder meg til å dele dette sammen med dere!!! :danser:

Endret av Flode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir masse tanker på en gang! Har det sånn jeg også, selv om dette er andre gangen for meg. Har ikke spart på noen tester ;) Synes også det blir litt ekkelt :fnise: Har dessuten hørt at strekene går vekk etterhvert? :klø:

Å få kirke tror jeg nok skal gå an. Det er nok kanskje hakket verre å få tak i ønsket lokale. Men det kommer jo veldig an på hvor dere bor da. Her bestilte vi kirke ca 8-10 mnd før vi gifta oss tror jeg. Men vi gifta oss i oktober, kanskje ikke så populær måned som juni? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet testene. Den vanlige CB ble litt blass etter noen dager, og jeg synes ikke det var så delikat å ta vare på den. Jeg tenkte å ta blide av den digitale, men den slo seg av etter et par dager og da hadde jeg ikke rukket det enda. Men jeg tenker det ikke er så mye vits i samle på sånt uansett.

Jeg har bestilt "På vei" av Gro Nylander, har hørt den skal være bra. Blir greit å få vite litt mer om ting ja, føler jeg ikke er forberedt på dette i det hele tatt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown
Får du tidlig UL eller Unknown? Hvis du er usikker på termin. God bedring forresten :kose:

Vet ikke..legen sa ingenting om det, men jeg skal høre med jordmor neste gang tenkte jeg, visst det blir snart da...Når er det vanlig med 2. svangerskapskontroll forresten? :gjeiper:

Da har jeg vært på UL, og har termin ca 7. september! Jeg er altså 8 uker og 4 dager på vei :nigo: Er vel på tide å skaffe seg ticker da gitt :jepp:

Så gøy! Gratulerer med termin da :)

å Flode : Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir masse tanker på en gang! Har det sånn jeg også, selv om dette er andre gangen for meg.

Å få kirke tror jeg nok skal gå an. Det er nok kanskje hakket verre å få tak i ønsket lokale. Men det kommer jo veldig an på hvor dere bor da. Her bestilte vi kirke ca 8-10 mnd før vi gifta oss tror jeg. Men vi gifta oss i oktober, kanskje ikke så populær måned som juni?

He he, godt dere som er litt drevne kan berolige meg litt... :fnise: Sitter fortsatt i sjokk, men er samtidig overraskende rolig... Snakket med svigerinnen min igår, som er på vei med sin 2. Fortalte ikke om vår nyoppdagelse da, men fikk stilt endel av spørsmålene mine på en mer generell måte, så nå tror hun nok at jeg er skikkelig verpesjuk... :plystre:

Jeg sa til Flodemannen igår at jeg tror jeg heller ville ha et lite bryllup med kul på magen nå i vår, enn om et år når jeg er utslitt og i ammetåka med en liten en på armen (venter vi enda lenger har jeg jo kanskje kul på magen igjen...), og han var med på den, men jeg får la han få litt tid å tenke på det. Vi veit jo at vi skal gifte oss en dag, men vi bør kanskje la dette synke inn før vi bestemmer dato... :omg:

Har du dagbok her forresten Flode? Moro å følge litt med på dagliglivet til de andre her ;)

Nei, jeg har ikke dagbok, og er egentlig ganske dårlig til å følge opp sånt, så jeg tenkte jeg kanskje kunne få lov til å bruke denne tråden til en liten forenkla dagbok? Hvis det er greit for dere da selvfølgelig... :pls::fnise:

Jeg har kastet testene. Den vanlige CB ble litt blass etter noen dager, og jeg synes ikke det var så delikat å ta vare på den. Jeg tenkte å ta blide av den digitale, men den slo seg av etter et par dager og da hadde jeg ikke rukket det enda. Men jeg tenker det ikke er så mye vits i samle på sånt uansett.

Jeg har bestilt "På vei" av Gro Nylander, har hørt den skal være bra. Blir greit å få vite litt mer om ting ja, føler jeg ikke er forberedt på dette i det hele tatt. ;)

Jeg har tatt bilde av testene jeg nå (tok jo en igår, og en til i morres bare for å dobbelsjekke... :fnise: Det var forresten en effektiv måte å få Flodemannen opp fra senga i dag...)

Den boka må jeg sjekke ut. Takk for tipset!! :) Kan jo sikkert få låne ei av en av venninnene mine, men det er jo litt gøy å ha selv også... Driver med litt scrapbooking/kortlaging, så jeg tenkte jeg kanskje kunne lage ei lita notatbok fra svangerskapet mitt selv. Det kan være litt ekstra gøy til senere...

Vet ikke..legen sa ingenting om det, men jeg skal høre med jordmor neste gang tenkte jeg, visst det blir snart da...Når er det vanlig med 2. svangerskapskontroll forresten? :gjeiper:

Så gøy! Gratulerer med termin da :)

å Flode : Gratulerer!

Tusen takk!!! Og det samme til deg også!!! :helen:

Nå skal jeg pakke veska og dra til legen. Hadde time fra før for noe annet, så da kan jeg fortelle henne og få skravlet litt uten å veie ordene mine for å ikke røpe noe... Etter det skal jeg på jobb for å planlegge julebord (vi rakk det ikke før jul, så da tar vi det nå) vi skal ha neste helg, som jo nå ikke blir akkurat helt sånn jeg hadde tenkt når de sa jeg meldte meg inn i festkomiteen... :gjeiper:

Ønsker dere alle en fantastisk dag!!!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da melder jeg meg inn under gammelt nick, så kan Bambuspinne-nicket få hvile.

Hurra, vi venter nummer to i slutten av september!

Jeg er omtrent like kvalm som sist, men denne gangen håper jeg at jeg slipper være så kvalm like lenge som sist (uke 6-20). Blir fullt sykemeldt fra mandag og tre uker fremover med beskjed om å roe ned og beholde maten, og skuldrene sank flere hakk.

Sønnen vår blir tre rett før nestemann kommer, så jeg er imponert over Imli som orker to tette.

Det er stor stas, og vi har sagt det til jobbene våre og slekta allerede, siden jeg er grønnhvit i fjeset hele døgnet, og ingen tror jeg har omgangssyka på tredje uka...

Så hyggelig at vi er en liten gjeng allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er her jeg og :sjenert:

Syns det er ganske så uvirkelig enda jeg. Vil gjerne se at alt er bra (levende liten krabat med hjerte som slår) før jeg klarer å glede meg ordentlig. Så har time til UL 17.februar. Selv om det føles som en evighet til, går tiden veldig fort. Har nokå henge fingrene i. Snuppa er 11 mnd. Og når jeg ikke tar meg av henne er jeg på jobb. Så er kjempetrøtt for tiden. Kvalmen har ikke vist seg enda (akutt kvalm innimellom,men går over etter veldig kort tid) Men føler meg ikke trygg enda. Er i uke 7 nå. Og sist kom kvalmen i uke 7-8 en gang og varte til jeg var passert uke 20.

Tar det hele med ro enda, og avventer det hele til jeg vet mer om hvordan det står til i magen.

Er ihvertfall koselig at det begynner å bli en del her inne. Og veldig koselig å følge imli i denne terminklubben og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten laga terminliste som ny tråd her inne, skriv dere på :)

Istedenfor å kopiere hele listen, kan vi ikke bare skrive datoen, og så bli ført inn i første innlegget. Blir ikke det litt ryddigere?? Bare et forslag...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capricorn! Så hyggelig! Husker at dere prøvde lenge på førstemann, så utrolig det må være å få en til! Gratulerer, og moro å være i samme terminklubb!

(Jeg innrømmer at jeg snikleste på prøversidene, men turde ikke skrive noe i tilfelle noen fra jobb så at jeg var på de sidene....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...