Gå til innhold

Tips til lettleste, spennende bøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med tips til lettleste, spennende bøker som passer å lese på vei til og fra jobb? Har lest alle Jo Nesbø sine, så jeg trenger noe nytt :) På forhånd takk for tips!

Anonymous poster hash: 1137f...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Harlan Coben, jeg syns i alle fall de er lettleste, og veldig spennende!



Anonymous poster hash: d87b4...128
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp Yrsa Sigurdardottir sin "Jeg vet hvem du er", og den var så spennende at jeg skvatt flere ganger mens jeg leste. Den var ikke utpreget lettlest, men helt klart ved lesingen.

Ellers har jeg også nettopp avsluttet Peter James "Død i morgen". Den var både spennende og lettlest, med små kapitler slik at det er mulig å avslutte omtrent når man vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers er jo Karin Fossum sine gode... Og helt sikkert en haug andre jeg ikke kommer på... Husker aldri navn på forfattere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for gode tips! Det skal jeg sjekke ut. Glemte å si at jeg egentlig ikke liker veldig "brutal" krim, foretrekker litt snillere krim, evt andre spennende bøker som ikke nødvendigvis er krim :)

Anonymous poster hash: 1137f...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest Unni Lindell sine bøker? Lettlest og "snill" krim, jeg er skikkelig fan av henne. Gleder meg til hver nye bok og leser den normalt ut på en og samme dag.



Anonymous poster hash: 61d28...4e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest bøkene til Kate Morton? Historiske romaner, men utrolig lettleste og egentlig ganske underholdende. Jeg har bare lest "Tilbake til Riverton" og "Den glemte hagen", men spesielt den sistnevnte likte jeg godt.

Ellers er jeg glad i bøkene til Isabel Allende og Amy Tan, begge skriver veldig godt.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest Unni Lindell sine bøker? Lettlest og "snill" krim, jeg er skikkelig fan av henne. Gleder meg til hver nye bok og leser den normalt ut på en og samme dag.

Anonymous poster hash: 61d28...4e7

Styr unna. Var en grunn til at hun ikke var med på lista blant topp 25 norske krimforfattere i en kåring Dagbladet gjorde for noen år siden, for å si det slik.

http://m.db.no/2009/07/28/kultur/litteratur/krim/krimk/krimkaring/7390495/?www=1

Anonymous poster hash: 207df...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for mange gode tips, de er notert, så nå har jeg en fin liste med lesestoff her :)

Anonymous poster hash: 1137f...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna. Var en grunn til at hun ikke var med på lista blant topp 25 norske krimforfattere i en kåring Dagbladet gjorde for noen år siden, for å si det slik.

http://m.db.no/2009/07/28/kultur/litteratur/krim/krimk/krimkaring/7390495/?www=1

Anonymous poster hash: 207df...870

Men det er vel også en grunn til at flere som var med på listen etterlyser henne?

Etter min mening er Unni Lindell flere hakk over feks Karin Fossum.

Slangebæreren, Honningfellen og Djevelkysset var særdeles nervepirrende krim.

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sala21

Agatha christie er snille bøker, lettleste og Ikke alltid så åpenlyse. Jeg pleier å ta et par av hennes med på tur o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna. Var en grunn til at hun ikke var med på lista blant topp 25 norske krimforfattere i en kåring Dagbladet gjorde for noen år siden, for å si det slik.

http://m.db.no/2009/07/28/kultur/litteratur/krim/krimk/krimkaring/7390495/?www=1

Anonymous poster hash: 207df...870

Du må lese din egen lenke. Dagbladet har ikke kåret topp 25 blant norske krimforfattere, men krimromaner. En vesentlig forskjell. I artikkelen står det også at leserne har flere av Unni Lindell sine bøker med på tilsvarende liste. Anbefaler alle bøkene hennes og gleder meg vilt til å lese den nyeste når jeg får tak i den.

Anonymous poster hash: 61d28...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på en fantastisk bok, Potensgiverne.Ikke krim. Husker ikke forfatter men vanvittig morsom!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nosoul

Tja, jeg er veldig fan av både fifty shades og Crossfire serien :) Om man liker den slags sjanger da.
Men Crossfire syns jeg personlig var bedre enn Fifty, bedre skreevet og bedre historie.
Leste alle disse bøkene på 7 dager, og det er 6 bøker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagaen om Isfolket. Umulig å legge fra seg :)



Anonymous poster hash: efab2...68c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å både le og gråte? "Et helt halvt år" av Jojo Moyes. Er til og med på tilbud nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese din egen lenke. Dagbladet har ikke kåret topp 25 blant norske krimforfattere, men krimromaner. En vesentlig forskjell. I artikkelen står det også at leserne har flere av Unni Lindell sine bøker med på tilsvarende liste. Anbefaler alle bøkene hennes og gleder meg vilt til å lese den nyeste når jeg får tak i den.

Anonymous poster hash: 61d28...4e7

For noe tull. Om du finner lista vil du se at ingen forfattere har mer enn en bok, de har altså satt en begrensning på en bok per forfatter. Dermed blir det nettopp som jeg sier de 25 beste forfatterne.

Anonymous poster hash: 207df...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...