Gå til innhold

Kindle Unlimited


Duckie

Anbefalte innlegg

Takk for info!

Takket være denne tråden har jeg begynt å kikke etter nytt lesebrett (nytt på amazone, og kanskje noe brukte greier på ebay). Ting-feberen rir meg igjen. :tristbla:

Haha, du er ikke den eneste som lider av gadgetmania. 😃 Men jeg må ærlig si at Kindle'en min er et av de beste kjøpene jeg har gjort. Den er tross alt i bruk (så godt som) hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt nysgjerrig på Paperwhite, kan man lese på senga uten å bli helt koko av det bakgrunnslyset? (Man blir visst mer våken av all lysbruk rett før man legger seg) Jeg ga opp innebruk på min standard Kindle, siden det aldri ble helt tilfredstillende med ekstralys. I sola fungerte den glimrende da.

Det er overhodet ikke noe problem. Jeg var også nervøs for det, men i mørket skrur jeg bare lysstyrken ganske lavt, og man merker egentlig ikke at det er bakgrunnslys, annet enn at man vet at man ikke hadde greid å lese det som står der uten lyset. :P Paperwhite lever opp til navnet sitt!

Og den fungerer i alle lysforhold, altså!

(Ja, jeg ELSKER Kindle'n min! :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig på Paperwhite, kan man lese på senga uten å bli helt koko av det bakgrunnslyset? (Man blir visst mer våken av all lysbruk rett før man legger seg) Jeg ga opp innebruk på min standard Kindle, siden det aldri ble helt tilfredstillende med ekstralys. I sola fungerte den glimrende da.

Bakgrunnsbelysningen er helt OK. Dessuten slår den seg av sammen med brettet hvis du sovner fra den, så det er perfekt for å lese på senga. Du forstyrres ikke av leselyset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnsbelysningen er helt OK.

På hvilken måte kunne den vært bedre (jeg er ikke flink til å være kritisk, så jeg spør for å lære :P )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke noe problem. Jeg var også nervøs for det, men i mørket skrur jeg bare lysstyrken ganske lavt, og man merker egentlig ikke at det er bakgrunnslys, annet enn at man vet at man ikke hadde greid å lese det som står der uten lyset. :P Paperwhite lever opp til navnet sitt!

Og den fungerer i alle lysforhold, altså!

(Ja, jeg ELSKER Kindle'n min! :sjenert: )

Bakgrunnsbelysningen er helt OK. Dessuten slår den seg av sammen med brettet hvis du sovner fra den, så det er perfekt for å lese på senga. Du forstyrres ikke av leselyset.

:pls:

jeg jo bare ha en sånn. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte kunne den vært bedre (jeg er ikke flink til å være kritisk, så jeg spør for å lære :P )?

Jeg sa jo at den var helt OK. If it works, don`t fix it. Jeg har ingen forslag til forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia med belysningen på Paperwhite er at det ikke er bakgrunnsbelysning, som på nettbrettskjermer og andre vanlige skjermer. Lyskildene lyser på overflaten av e-Inkskjermen. Derfor får man ikke lyset i øynene, blir ikke sliten i øynene og forstyrrer ikke omgivelsene. Jeg er helt forelsket i min, jeg.



Anonymous poster hash: 65e21...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo at den var helt OK. If it works, don`t fix it. Jeg har ingen forslag til forbedringer.

Men jeg syns den er bedre enn "helt ok" - jeg syns den er veldig bra. Utsagnet ditt gir uttrykk for at den kunne vært bedre. Men ok, da misforstod jeg deg og bruken av ok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg ha paperwhite og!!! :bond:

Sleng deg på. :tommelopp:

Noen tips når man bør kjøpe? Er det snakk om en ny generasjon snart så den gamle går litt ned i pris elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syns den er bedre enn "helt ok" - jeg syns den er veldig bra. Utsagnet ditt gir uttrykk for at den kunne vært bedre. Men ok, da misforstod jeg deg og bruken av ok. ;)

Ah, dere kvinner, alltid så emosjonelle. Jeg sa at den var helt OK, og det er tross alt en god del bedre enn å si at den fungerer innen akseptable parametre.

:)

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Venter fremdeles på at de skal lansere Kindle unlimited i norge... :sukk: 

Anonymkode: 6616d...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter fremdeles på at de skal lansere Kindle unlimited i norge... :sukk: 

Anonymkode: 6616d...aab

Jeg synes ikke det ser særlig interessant ut: http://www.makeuseof.com/tag/kindle-unlimited-worth-money-why/

Jeg laster ned 99% av lesestoff mitt gratis uansett, så jeg trenger ikke et mindreverdig Amazon-tilbud. 

Anonymkode: 733a4...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.6.2017 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det ser særlig interessant ut: http://www.makeuseof.com/tag/kindle-unlimited-worth-money-why/

Jeg laster ned 99% av lesestoff mitt gratis uansett, så jeg trenger ikke et mindreverdig Amazon-tilbud. 

Anonymkode: 733a4...df9

Nå synes ikke jeg noe om å laste ned piratkopier av bøker (eller film, serie, musikk...) og betaler da heller for dette. Piratkopiering er med på å heve prisen for bøker og vil gi et dårligere utvalg på sikt.

(beklager hvis jeg mistolket "gratis lesestoff")

Anonymkode: 6616d...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...