Gå til innhold

Audi 2013 modell, gått langt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en Audi A1 som selges hos en forhandler. Den ser veldig fin ut og selges for kun 129 000kr. Det eneste jeg er litt skeptisk til er at den har gått 101 000km noe som jeg synes er ganske langt til at den kun er 2 år gammel. Andre Audi A1er har som oftest gått mye kortere og er ofte 2011 modeller. Synes dere det er for langt? Redd for at det kan bli et problem når jeg skal selge den igjen også.

Anonymous poster hash: 5c8e6...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Obs: Biler går ikke de kjører!

Anonymous poster hash: 559e8...155

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du er søt :) Skulle også til å erte deg med det at biler ikke går :P 



Anonymous poster hash: 48616...1ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig å si at en bil har gått xxx km, sier ikke at den er kjørt xxxkm.

 

 

Jeg er enig i din skepsis TS, det er veldig langt for en så ny og liten bil. Og etter 100k begynner store og dyre servicer å melde seg. Kan hende at etter to år ville det være merkbart billigere å gå for en bil som ikke har gått så langt men er dyrere i innkjøp og færre store regninger fra verkstedet.

 

På den andre siden kan jo alle disse kilometerene ha vært langkjøring, kjørt av en med veldig lang pendlervei og har blitt behandlet skånsomt.

 

 



Anonymous poster hash: cfc25...1f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det.

 

129k på 2 år = 64500km i året. Høres veldig my ut. 



Anonymous poster hash: cda28...d63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dieselmotor tåler ofte høyere kmstand enn bensin. "Fordelen" med en bil som er kjørt mye, er at det mest sannsynlig er langkjøring. Dette gir mindre slitasjer på drivverk og girkasse enn som som har kjørt mye i bysentrum. Det viktigste er at alle servicer er fulgt.

 

Den første store servicen du vil komme borte i er bytting av registerreim (noen audier har begynt med registerkjede som ikke trengs å bytte, men tror ikke A1 har det). Hvis det er automatkasse, bør du sjekke denne grundigere. Volkswagen har hatt noen problemer med deres automatkasse (Og siden Audi og VW er i samme konsern, er det til Audi delene kommer først)

 

Jeg vil fraråde deg å kjøpe en bil med en slikt km-stand hvis du selv kjører mye. Bruktbilverdien vil da fortsette å synke drastisk. Hvis du skal bruke bilen lite og til småturer er det ikke noe problem å kjøpe en brukt med 100k km.

 

Uansett er 100K-merket noe som henger igjen fra fortiden. Det var før at biler ikke tålte å kjøre mer enn 100K, nå om dagen er 3X det mulig. 

 

Selv om bilen er 2013-modell, kan den være registrert i 2012, som gjør at den "bare" har kjørt 33k km i året, og ikke 50.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en fordel at bilen kun er maks 3 år gammel, mødre med nyere bil enn eldre med tilsvarende km-stand ;)

Km-standen avspeiler seg jo i prisen og du får en ganske ny bil!

Anonymous poster hash: 57c1a...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...