Gå til innhold

Hvorfor selges 2016 modeller nå?


Nåleputa

Anbefalte innlegg

Hei, lurer litt på dette. Ser at på finn.no selges noen biler som

2016 modell, når de er første gangs registrert i år? Er det 2016 modeller etter 1.juli eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer for salg så fort de er i forretningen. Eller de kan forhåndsbestilles, da kommer de jo med bilde og info om modellene.

Bilen min er en 2012mod, som kom på veien i juli året før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk uvane. De er nesten ett år for tidlig ute til en hver tid - kjekt å kunne kjøpe seg inn i fremtiden.

Anonymous poster hash: ded59...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes at fabrikkene stopper å produsere årets modeller en gang på sommeren og gjør nødvendige endringer i fabrikkene for å starte produksjonen av neste års modell. Det pleier også være en kort periode hvor det ikke er mulig å bestille den aktuelle bilmodellen, fordi fristen for å legge inn ordre på gammel modell har gått ut og de enda ikke har åpnet for å legge inn bestillinger på den nye modellen.

 

Det skjer som regel når et bilmerke lanserer en facelift eller en helt ny versjon av en eksisterende modell.

 

Edit: jeg vet ikke med alle merker, men de gangene jeg har opplevd det har det skjedd i august/september-ish.

Endret av jomann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min 2015 modell i august ifjor. (Fikk den dog ikke før i slutten av okt) Så de kommer vel et halvt år tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...