Gå til innhold

Hva irriterer deg hos andre bilister?


Mona26

Anbefalte innlegg

Manglende blinklys og det å ikke plassere seg korrekt i veibanen for å signalisere hvor man skal. Jeg står i så mye unødvendig kø bare pga folk som ikke blinker i rundkjøring. 

 

Jeg vil oppfordre til å blinke seg INN I rundkjøring også. I mange land er dette påbudt på lik linje med å blinke ut. Skal du til 3/4 rundt, blink til venstre før du kjører inn. 

 

Og så de som skal råkjøre. Er det virkelig verdt å sette ikke bare eget, men alle andre som ferdes langs veien, sitt liv i fare, for å komme to minutter tidligere frem?



Anonymous poster hash: b210c...7d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At folk ikke kan holde jevn hastighet! Det virker som det kommer som en overraskelse på mange at man må gi mer gass i oppoverbakker for å ikke sakke av. Utrolig irriterende med slike, spesielt når man er vant til å kjøre med cruisekontroll.

Kanskje de og kjører med CC

Anonymous poster hash: 68078...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk ikkje nyttar blinklys, eller når folk legg seg heilt klin inntil min bil, sjølv om eg held fartsgrensa.  :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de og kjører med CC

Anonymous poster hash: 68078...bd3

Garantert ikke. En CC holder hastigheten den er satt til - både i krappe svinger og bratte bakker.

Anonymous poster hash: 0dea2...43d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert ikke. En CC holder hastigheten den er satt til - både i krappe svinger og bratte bakker.

Anonymous poster hash: 0dea2...43d

De fleste biler med CC jeg har kjørt skjønner ikke at de kjører inn i en bakke, og dermed senker farten seg da. Så kommer det jo andre på bil og helling hvor raskt den tar seg inn igjen.

Lastebiler på CC merkes det ekstremt godt på (og det er og grunnen til at de som kjører slike irriterer seg ekstra mye over slike andre bilister som ikke holder farten inn i bakker. Lastebiler vil helst gasse på før bakken for å få best mulig flyt for seg og andre).

Anonymous poster hash: 68078...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På toppen av listen er folk som IKKE viker når de har hindringen på sin side!!!!!!!!!!!

 

1. Treige sjåfører som ligger i jeg-har-det-travelt-feltet. Også kalt venstrefeltet. Hva faen feiler disse folkene? 

2: Folk som driter i/ikke kan vikeplikt og bare peiser ut av eks parkeringsplasser.

3. Generelt folk som kjører sakte.

4. Folk som ikke kan rundkjøringer, bråbremser midt inni en rundkjøring for å vike for biler som skal INN i rundkjøringen??? Hallo?

5. Folk som sitter på mobilen i lyskryss og ikke klarer å følge med når det blir grønt.

6. Folk som stopper i lyskryss når det går fra grønt til gult. Eh, hallo - 3 biler kunne kjørt på den tiden før det ble rødt!

7. Folk som ikke hilser når man viker, eks på en smal vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir selv stresset når det er mange biler og jeg har vikeplikt. For å ikke vite sikkert at noen lager luke for deg, skal vike for andre, skal selv inn i krysset.

Så liker når folk bruker lyshorn. Er ikke alltid like lett å se inn i fronruten hva tegn de gir.

 

Tror under 50% bruker blinklys i rundkjøringer. Med tanke på hvor mange som plasserer seg feil, og at det ikke er ulovlig å ligge i ytterse fil hele runden, så MÅ folk bruke blinklys.

Blir såå stresset når det er rushkø (!) og jeg mister en ledig luke fordi noen ikke bruker blinklys.

Kjører selvfølgelig selvom folk ikke bruker blinklys, men ikke om jeg er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Garantert ikke. En CC holder hastigheten den er satt til - både i krappe svinger og bratte bakker.

Anonymous poster hash: 0dea2...43d

 

Bilen min har Activ Cruise Control, den bremser automatisk hvis jeg kommer for nær bilen foran, og øker farten igjen idet jeg kjører forbi. :) 

Anonymous poster hash: e5321...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg med på at det er grusomt irriterende når andre bilister ikke bruker blinklys!

Jeg synes også det er irriterende når

- sjåføren foran meg lusekjører i svingene og står på gassen på rette strekninger

- sjåføren foran meg ligger i 65, uansett om fartsgrensen er 80 eller 50

- sjåføren bak meg ikke skjønner at jeg ikke vil ha fronten hans INNI eksosrøret mitt

Også synes jeg det er direkte skremmende med råkjørere og sinnsyke forbikjøringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir selv stresset når det er mange biler og jeg har vikeplikt. For å ikke vite sikkert at noen lager luke for deg, skal vike for andre, skal selv inn i krysset.

Hva er det du egentlig prøver å skrive her? 

Endret av Benedicte22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentlig prøver å skrive her? 

Når det er rushtid og jeg skal ut fra et kryss med vikeplikt. Da pleier andre å la deg kjøre ut siden ellers står man der i 20 minutter. Men det skjer også at bilen som sakker farten (og du tror skal sleppe deg ut) skal inn i krysset, men ikke bruker blinklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er rushtid og jeg skal ut fra et kryss med vikeplikt. Da pleier andre å la deg kjøre ut siden ellers står man der i 20 minutter. Men det skjer også at bilen som sakker farten (og du tror skal sleppe deg ut) skal inn i krysset, men ikke bruker blinklys.

Da slenger du deg jo bare ut når du ser han kjører inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste biler med CC jeg har kjørt skjønner ikke at de kjører inn i en bakke, og dermed senker farten seg da. Så kommer det jo andre på bil og helling hvor raskt den tar seg inn igjen.

Lastebiler på CC merkes det ekstremt godt på (og det er og grunnen til at de som kjører slike irriterer seg ekstra mye over slike andre bilister som ikke holder farten inn i bakker. Lastebiler vil helst gasse på før bakken for å få best mulig flyt for seg og andre).

Anonymous poster hash: 68078...bd3

Da har det vært noe galt med bilene dine. En CC som fungerer (til og med på eldre biler) holder jevn fart hele tiden og bryr seg ikke om føret eller terrenget.

 

 

Bilen min har Activ Cruise Control, den bremser automatisk hvis jeg kommer for nær bilen foran, og øker farten igjen idet jeg kjører forbi. :)

Anonymous poster hash: e5321...508

 

Det er ACC. Det er en videreutvikling av CC, men ikke det samme. :P

Anonymous poster hash: 0dea2...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger du deg jo bare ut når du ser han kjører inn?

viss bilen kommer til venstre ja, men jeg snakker om de som kommer fra høyre når jeg skal til venstre.

Da må de forbi meg for å komme inn i krysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende blinklys (gjenganger i tråden), og de som kliner seg inni bagasjerommet mitt som de hadde andre fartsgrenser enn det skiltene viser, og ikke minst en lokal 'slager' som går ut på å gi gass inn til rundkjøringer fordi det tydeligvis er premie for å komme først inn :rolleyes:



Anonymous poster hash: 13e60...b12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fyfaen. er det bare blinklys som plager dere i trafikken tyder dette kun på en ting. samtlige av dere er de som irriterer vettet av alle oss oppegående og effektive billister.



Anonymous poster hash: 4fa56...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det værste jeg vet når jeg er ute og kjører bil, spesielt i mørket er at når noen kjører bak meg og blender meg! Og synes absolutt ikke noe om at folk ikke vet hva blink lys er. Noen folk er dårlige på det.



Anonymous poster hash: d9cd3...e7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende bruk av blinklys og sjåfører som ligger for nært bak er det som irriterer meg mest. Uvettige forbikjøringer, råkjøring og ustabil plassering på veien skremmer meg mer enn det irriterer meg. Dersom noen kjører ujevnt, f.eks. sakker ned i svinger, irriterer det meg ikke da jeg regner med det er slik sjåføren må kjøre for å føle seg trygg – men jeg setter da stor pris på å bli sluppet forbi, enten på rettstrekke eller ved at sjåføren foran svinger inn på f.eks. et busstopp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette irriterer meg. Jeg har hørt at det ikke er pålagt å ha på baklysa men det er utrolig irriterende. Bilen foran meg "forsvant" jo bare inn i lysene til bilene som kom imot meg.

Ja jeg ser bilen men jeg har kjørt bak slike biler på motorveier.

Ser ut som at det skjer når de kjører rundt med parkeringslysene/grøftlys på.

 

-

Folk som kjører på en landevei, ingen sideveier og så jokker de på bremsen. Hva er poenget?

-

Endret av -Jiinxs-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...