Gå til innhold

Hva irriterer deg hos andre bilister?


Mona26

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått førerkort og har begynt å kjøre alene. Jeg kjører ikke helt perfekt, men gjør så godt jeg kan. Noen ganger kjører jeg nok litt sakte før kryss, og bruker av og til litt lang tid på å snappe luker hvis det er mye som skjer. På forhånd, beklager, jeg lover å bli bedre.

Fortell meg, hva er det jeg absolutt IKKE skal gjøre? Hva irriterer deg mest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som irriterer meg mest er folk som ikke bruker blinklys (spesielt i rundkjøringer) og folk som kutter svingen i innkjøringa til kryss. Kjøring under fartsgrensa kan være irriterende men det kan jeg tåle så lenge de slipper andre forbi og ikke bare setter opp farten hver gang de kommer til rette strekninger.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ikke gi signal. Selv om det er åpenbart for deg, er det ikke sånn at alle andre vet hvor du har tenkt deg. Gjør det til en vane å gi tydelige signal på hvor du skal, selv når det ikke er andre biler i nærheten (og husk; fotgjengere og syklister er også mennesker ;) )

Anonymous poster hash: 8ac85...3ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bruk av blinklys, ignorering av høyreregelen, blanke faen i overganger, ulovlige forbikjøringer og de som prøver å kjøre ned bilen din.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklys! jeg lå bak en bil der 2 jenter satt fremme, vi skulle samme vei og alle de 3 gangene de skulle svinge av veien, så brukte de aldri blinlys! Det irriterte meg voldsomt, og de begge to var unge, så jeg antar den ene hadde lappen i det minste, men det å glemme å bruke blinkerne hver gang sjokkerte meg... så kanskje de ikke hadde lappen alikevel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mest over de som alltid ser ut til å kjøre 10 km/t under fartsgrensen, uansett om det er 40 eller 70. Og det er mange av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Enøyde banditter" = de som har feile lys eller mangler et eller begfe lysene foran.

Manglende bliklys, filskifting rett foran min bil, vinglete kjøring over midtstripen, og lusekjørere = de som kjører under, langtnunder fartsgrensen. Og de som råkjører...det var vel det hele?

Anonymous poster hash: ea51e...727

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinklys. Bruk det.

Tåkelys. Ikke bruk det i kombinasjon med nærlys. Det blender og du får dårligere sikt.

Plassering i veibanen når det ikke er midtlinje. Her er det viktig å holde sida, spesielt i svinger. Det er ikke kult å møte noen midti en sving som ikke evner å plassere seg riktig. Det fører til smell eller kraftig oppbremsing og unødig stans.

Hold farten. Er du usikker på veien, så stans ved første mulighet og slipp trafikken forbi, dersom det er noen bak deg.

Forbikjøringer. For all del, ikke forvent at trafikken imot vil bremse ned dersom du tar sjanser ved forbikjøringer. Du skal avbryte med det samme du ser at du ikke vil rekke en trygg forbikjøring. Treffer du meg vil jeg ikke bremse, og da får du håpe på det beste. Treffer du større kjøretøy har du ikke en sjanse, da er det bare å tenke på himmelen og håpe på det beste. Vær oppmerksom og vær alltid klar til å avbryte forbikjøringen.

Ikke ligg for nærme bilen foran deg. Ha avstand, dersom bilen foran må bråbremse er det ikke sikkert at du får mulighet til å reagere. Da vil du kjøre inn i bilen foran. Unødvendig.

Anonymous poster hash: 74290...644

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøring under fartsgrensen når det ikke er noe som tilsier at det er nødvendig.

Ujevn kjøring.

Manglende bruk av blinklys.

De som ligger langt inn i motsatt kjørefelt på veier uten miststripe, slik at møtende trafikk må delvis ut i grøfta. (Dette er det overraskende mange som gjør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk blinklys!!!! ikke ligg på støtfangeren min, og hold deg på din side av veien. Så skal jeg vel tåle deg i trafikken.

Muligens jeg finner andre ting jeg banner over deg for, men det gjør jeg inne i min egen bil. Så det slipper du å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøring under fartsgrensen når det ikke er noe som tilsier at det er nødvendig.

Ujevn kjøring.

Manglende bruk av blinklys.

De som ligger langt inn i motsatt kjørefelt på veier uten miststripe, slik at møtende trafikk må delvis ut i grøfta. (Dette er det overraskende mange som gjør)

Jeg pleier å plassere meg tett opp mot biler som prøver å kutte svingen, de er så vant til at folk viker. De skal ikke få den pleasuren av meg. :-)

Ellers, de som kjører tett bak, som jeg slipper forbi for å forhindre stress. Dette er meget viktige folk, så det er en selvfølge for meg å stoppe, hans majestet skal frem. ;-)

Folk som ikke blinker når det jeg har stoppet opp fordi bilisten ikke vet hvor han skal. Eller så overfører han telepatitanker jeg ikke snapper opp.

Forventer egentlig veldig lite av folk i trafikken.

Og! Den siste, folk i andre kjøretøyer som ser på meg eller folk på fortauet. Jeg gidder ikke å se på andre bilister, med mindre det er for å finne ut hva slags folk som oppfører seg på diverse spesielle måter i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 hos meg er blinklys så man vet hvor du skal i god tid.. Er så irriterende når man kjører og så kommer til en rundkjøring og venter og de ikke blinker og ikke vet hvor de skal!... Så blir du stående lenge når de ikke skal kjøre får du tror de kommer den veien du skal

.. Samboeren min blinker aldri og ser hvor irriterende det er iallfall alle gangene han glemmer hele tiden... Så bruk blinklys ikke kjør under fartsgrensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som ligger under fartsgrensen. Fartsgrensen er satt av folk som har peiling på trafikksikkerhet, og når de setter fartsgrenser tar de høyde for at enkelte kjører over fartsgrensen. Når man da i tillegg vet at speedometeret til bilen viser høyere hastighet enn det bilen faktisk kjører i så er det få grunner til at du ikke kan ligge i 70 i 70-sonen (med forbehold om at det ikke er snø og/eller is på veien).

 

Hvis man er for redd for å kjøre i fartsgrensen mener jeg man ikke er skikket til å kjøre bil.



Anonymous poster hash: 0dea2...43d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjører veldig S-A-K-T-E inn på motorveien!  Husk at det er noe som kalles flyt i trafikken, prøv så fort som mulig å komme opp i samme hastighet som de andre, er mitt råd. Gi tegn og hold avstand!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk ikke kan holde jevn hastighet! Det virker som det kommer som en overraskelse på mange at man må gi mer gass i oppoverbakker for å ikke sakke av. Utrolig irriterende med slike, spesielt når man er vant til å kjøre med cruisekontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...