Gå til innhold

Aeon Cobra 50cc (ATV) dør ut etter oppstart


KnutAgnar

Anbefalte innlegg

Jeg har en Aeon Cobra 50cc 2014 mod.
Den fungerte knall, helt til en dag jeg ikke fikk start. Hadde ikke sjangs til å få startet den, så jeg dro på butikken og kjøpte startgass. Den startet. men dødde ut igjen med en gang. 

Jeg sendte på forhandler en E-post, og fikk til svar at jeg måtte sjekke tennplugg, og at baklyset fungerte (siden sikkerhetsmekanismen går igjennom baklys-pæra), og at dysene ikke var tette osv. Så jeg tok ut tennpluggen og sjekket at jeg hadde gnist, jeg tok ut forgasseren og blåste i alle dysene, og sjekket at ingen var tette, jeg byttet bensin og så til at det rant bensin fra bensinkranen til forgasseren, jeg har byttet olje, og generelt sjekket alle de småtingene. 

Jeg målte kompresjonen på ATV-en min, og til en jeg kjenner som har likens ATV. Kompresjonen var helt lik på begge 4-hjulingene, så da er stemplet osv i orden. Jeg har vært ut med forgasseren utallige ganger for å være 110% sikker på at ingenting er tett. Men resultatet var det samme. Jeg mistenker at forgasseren er ødelagt, siden alle de andre tingene virker som er i orden. Har dere noen andre tips til hva det evt. kan være? Hovedproblemet virker som at den ikke får bensin, men det kan jo selvfølgelig være noe annet, så håper dere har noen andre tips?

Jeg har også kontaktet forhandler, for å få tilsendt en ny forgasser.

Endret av KnutAgnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Vi har samme problem med vår 2012 mod.

Men tror vi har ledningsbrudd i kabel som går inn på gir/ motor på høyre side .

Sjekk filter og tøm bensin kran for å sikre tilførsel av bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...