Gå til innhold

Den nye generasjonen av norske kvinner mindre attraktive?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel ingen hemmelighet at sol ikke er bra for huden. Men at sminke idag ødelegger huden har jeg ingen tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å bruke sminke med solfaktor eller solfaktor under sminken for å ikke ødelegge huden. Sminke uten solfaktor beskytter ikke huden fra sola ^^



Anonymous poster hash: 0448e...132
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre attraktive??? Folk har jo aldri brukt så mye penger på sitt utseende, som i dag....

Nettopp.

 

Hadde de vært "attraktive nok" ville de ikke måtte brukt så mye penger :fnise:  Skjønnhetsidealet har forandret seg mer enn attraktiviteten i samfunnet spør du meg...

Anonymous poster hash: 83b39...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nettopp.

 

Hadde de vært "attraktive nok" ville de ikke måtte brukt så mye penger :fnise:  Skjønnhetsidealet har forandret seg mer enn attraktiviteten i samfunnet spør du meg...

Anonymous poster hash: 83b39...bf7

 

 

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i midten av 20-årene, har linjer i pannen og små pigmentflekker i ansiktet. jeg synes ikke det gjør meg mindre attraktiv. jeg er faktisk veldig fornøyd med utseendet mitt :-) jeg synes det er veldig overfladisk å rakke ned på andre pga rynker o.l. man må ikke ha et glatt babyface for å være attraktiv!



Anonymous poster hash: 07975...b19
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Jeg synes ikke at norske kvinner er mindre attraktive, men at de eldes utrolig fort sammenligner man med andre nasjoner da. Litt flaut, men ... det er personligheten som utgjør et menneske ;)

Anonymkode: 1b0d6...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overhodet ikke norske kvinner ser eldre ut enn kvinner fra andre land! På hvilket sammenligningsgrunnlag drar dere den konklusjonen? Fra bilder på nett og en ferietur i ny og ne? Håpløst...

Når det gjelder rynker, avgjøres det hovedsakelig av arv. Overdreven soling og røyking kan spille inn, men ikke så tidlig som hos jenter på 25 år. Overvekt gjør ofte at man ser eldre ut, men det er jo reversibelt. Nei, som sagt, det er gener som avgjør når og hvor mye rynker man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at man aldres raskere i 2016 enn i tidligere tiår. Det vil alltid være noen som eldes raskere enn andre, og det kommer gjerne enten av livsstil eller gener. Noen kan leve usunt i mange tiår og holde seg unge og pene. Andre kan eldes bemerkelsesverdig raskt, men leve sunnere enn de fleste. Men det er klart en sunn livsstil vil hjelpe - og definitivt ikke gjøre ting verre. Det sier seg selv at lite søvn, for mye sol, mye alkohol og/eller tobakk, usunt kosthold og lite trening ikke er bra. 

Jeg ser også jevnaldrende som har aldret mer enn andre. Det er heller ikke nødvendigvis de som har solt seg mest, men som mest sannsynlig ikke har så "gode" gener hva aldring angår. Derimot har jeg i større grad observert hvor mange dårlige kropper det er rundt omkring. Jentene er gjerne slanke og ser ok ut fullt påkledd, men med en gang sommerkledningen er på, ser det likevel ut som om de har 5-10 kg for mye pga. en altfor høy fettprosent. Mye cellulitter og overflødig fett på en egentlig slank kropp. Det synes jeg er mer trist enn litt smilerynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke at vi unge er noe verre enn det de i generasjonen over oss var. Moren min har fortalt at hun og alle venninnene hennes hadde egne ansiktsbrunere hjemme, som gjorde dem rød som tomater. Solkrem var det ingen som brukte. Det var vanlig å røyke, og de brukte minst like mye sminke som dagens ungdom gjør. I dag blir det bare færre og færre ungdommer som røyker.

Moren min er nå i slutten av førtiårene, men ser ut som en 30-åring. Nesten ingen rynker eller noe, til tross for mye skadelig soling opp gjennom årene. Gener har alt å si, og jeg håper inderlig at jeg har arvet moren min sin hud. 

Anonymkode: f4e49...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh! Unge i dag røyker ikke, drikker lite og har skjønt poenget med solfaktor i større grad enn dag jeg var barn/ungdom på 80-90-tallet! 

Anonymkode: 85167...2ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. april 2016 at 17.11, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke at norske kvinner er mindre attraktive, men at de eldes utrolig fort sammenligner man med andre nasjoner da. Litt flaut, men ... det er personligheten som utgjør et menneske ;)

Anonymkode: 1b0d6...bcb

Litt flaut? Really??? Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 847f9...b30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, August 27, 2015 at 18.22, O.G. skrev:

Mindre attraktive??? Folk har jo aldri brukt så mye penger på sitt utseende, som i dag....

De blir vel ikke penere av det? Om damer bruker restylane og botox, hair extensions, vippeextensions., tannbleking og silikon, så koster det mye penger, uten at de blir så mye vakrere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...