Gå til innhold

Den nye generasjonen av norske kvinner mindre attraktive?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar denne som anonym, da jeg kommer til å få mye pes  :fnise: 
Jeg er ei jente i begynnelsen av 20-årene. Som tittelen tilsier, er dette veldig overfladisk, men det er en ting jeg har tenkt på i det siste; og ville høre om noen har lagt merke til det samme.
 

På ungdomsskolen var jeg omringet av alle disse vakre jentene, mens jeg ikke fikk lov å bruke (hud)sminke av min mor, klæsjet venninnene mine på foundation,brunkrem og tok i tillegg solarium. Moren min ville ikke at jeg skulle starte med noe på huden før jeg gikk på videregående, ikke av religiøse grunner etc. men hun har hele tiden fortalt meg at huden eldres mye fortere.

Jeg og venninnene mine dro ofte for å "steke" i solarium, noe jeg ganske fort kuttet ut da det moren min har fortalt meg gikk inn på meg. Mange av disse jentene var også på fest hver helg, og det har blitt flere år med høyt alkoholinntak på dem.

 

For en uke siden hadde vi klassetreff. Og jeg ble helt overrasket over hvor mye eldre disse jentene så ut! Mange av dem har fått rynker, gusten og sliten hud, antydning til "muffin"mage som man gjerne får av alkohol, brynene overnappet, viker i håret osv.

Jeg syns det er litt trist. Norske jenter og kvinner er jo så vakre! Nordisk hår og hud er kjent verden over. Hvorfor ha de mest attraktive årene i livet sitt, som pre-tenåring - og ødelegge for de kommende årene? Og dette er selvfølgelig overfladisk, men hvorfor tillater foreldrene at disse jentene skal starte med alt dette, i en alder av 13-14 år? 

 

Er det noen som har lagt merke til det samme som meg?



Anonymous poster hash: e78d7...cd1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Tar denne som anonym, da jeg kommer til å få mye pes  :fnise: 

Jeg er ei jente i begynnelsen av 20-årene. Som tittelen tilsier, er dette veldig overfladisk, men det er en ting jeg har tenkt på i det siste; og ville høre om noen har lagt merke til det samme.

 

På ungdomsskolen var jeg omringet av alle disse vakre jentene, mens jeg ikke fikk lov å bruke (hud)sminke av min mor, klæsjet venninnene mine på foundation,brunkrem og tok i tillegg solarium. Moren min ville ikke at jeg skulle starte med noe på huden før jeg gikk på videregående, ikke av religiøse grunner etc. men hun har hele tiden fortalt meg at huden eldres mye fortere.

Jeg og venninnene mine dro ofte for å "steke" i solarium, noe jeg ganske fort kuttet ut da det moren min har fortalt meg gikk inn på meg. Mange av disse jentene var også på fest hver helg, og det har blitt flere år med høyt alkoholinntak på dem.

 

For en uke siden hadde vi klassetreff. Og jeg ble helt overrasket over hvor mye eldre disse jentene så ut! Mange av dem har fått rynker, gusten og sliten hud, antydning til "muffin"mage som man gjerne får av alkohol, brynene overnappet, viker i håret osv.

Jeg syns det er litt trist. Norske jenter og kvinner er jo så vakre! Nordisk hår og hud er kjent verden over. Hvorfor ha de mest attraktive årene i livet sitt, som pre-tenåring - og ødelegge for de kommende årene? Og dette er selvfølgelig overfladisk, men hvorfor tillater foreldrene at disse jentene skal starte med alt dette, i en alder av 13-14 år? 

 

Er det noen som har lagt merke til det samme som meg?

Anonymous poster hash: e78d7...cd1

 

 

Jeg vil vel heller si at jentene er blitt penere nå enn da jeg var yngre.

 

Mann 28

Anonymous poster hash: 1614f...b85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nytt for meg. At sminke gjør at huden eldes. Jeg ser faktisk mye yngre ut for min alder.

 

Tråden din minnet mye om selvreklame og selvskryt. Skjønner godt at du postet anonymt.

 

 



Anonymous poster hash: 93a4d...f42
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 22 år gammel, men veldig enig med det, har observert det samme selv. Jeg har siden jeg har vært veldig ung vært opptatt av utseende, kanskje litt for mye... Men da ikke å skulle være brunest mulig og bruke så mye sminke som mulig, men hvordan holde meg fin så lenge som mulig :P veldig rar tankegang for en 10 åring, men sånn er det hvert fall.

Bruker solkrem hver dag hele året, fjerner alltid sminke, og renser og smører huden med gode produkter, drikke sjeldent og har aldri røykt. Venninnene mine begynte alle å røyke og snuse da de var 15-16 år gamle, bruker aldri solkrem utenom i syden, og tar solarium hver eneste uke! Den verste solariums venninnen jeg har tar sol 40 min annenhver dag, men det er i grunn bare sykt. Har tatt solarium en sjelden gang, men da alltid solkrem først, og dekket til ansikt og bryst med en topp.

Men igjen, i dagens samfunn føler jeg at alle skal se perfekte ut hele tiden, perfekt styret hår, perfekte øyenbryn og sminke osv. Så selv om mange tar dårlig hånd om seg selv i forhold til røyk/alkohol, mye sol osv., så tar de også mer hånd om seg selv enn før. Men eldes raskere gjør nok huden og kroppen deres, mange av venninnene mine ser allerede veldig slitne ut og har blitt veldig slappe i kroppen.

Nå hørtes dette ut som et skikkelig skryte innlegg, var virkelig ikke det slm var baktanken :fnise: syntes bare det er rart at alle skal være så opptatt av å se perfekte ut for tiden, men samtidig ikke ta hånd om seg selv!

Anonymous poster hash: e1a9f...519

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette var nytt for meg. At sminke gjør at huden eldes. Jeg ser faktisk mye yngre ut for min alder.

 

Tråden din minnet mye om selvreklame og selvskryt. Skjønner godt at du postet anonymt.

 

 

Anonymous poster hash: 93a4d...f42

 

Nå vet du det. Er det ikke logisk? At huden er friskere "naken" enn når man putter foundation, brunkrem, pudder lag på lag oppå hverandre og tetter til porene? 

Jeg har ikke beskrevet mitt eget utseende en gang, og jeg har ikke bedt noen om å kommentere mitt utseende en gang.

Anonymous poster hash: e78d7...cd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det finnes mange flotte jenter og damer i Norge. Det jeg synes er synd er alle som fikser på seg kirurgisk for å bli penere. Veldig ofte er de samme jentene fantastiske uten noen som helst hjelp. I mine øyne ender de opp med å se vulgære og merkelige ut,det er trist når utgangspunktet er så bra.



Anonymous poster hash: f46ac...655
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sammenligner du egentlig med? Foreldregenerasjonen vår var vel ikke akkurat noe bedre? Andelen av røykende undom var mye høyere før, i tillegg vet man at de drakk mer alkohol før (gjerne sprit) enn dagens ungdom. Og ja, brunfargen var like populær på den tiden også; de smørte seg med sololje og lå på solsenger av alluminium, jeg vil tro at det er like ille som å ta solarium. 



Anonymous poster hash: 4066f...d50
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet du det. Er det ikke logisk? At huden er friskere "naken" enn når man putter foundation, brunkrem, pudder lag på lag oppå hverandre og tetter til porene?

Jeg har ikke beskrevet mitt eget utseende en gang, og jeg har ikke bedt noen om å kommentere mitt utseende en gang.

Anonymous poster hash: e78d7...cd1

Det er faktisk feil! Dagens make-up og forskning bak er er faktisk så god at du vinner mer på å bruke en foundation i dag (til og med av de rimeligere sortene Loreal, isadora etc) enn å la vær.

Det er mye i luften i dag som ikke eksisterte for bare 20 år siden. Disse produktene er skapt for å gi beskyttelse mot forurensing og hindrer frie radikaler. I tillegg er de fylt med ingredienser som gir huden fordeler vs en naken hud. Så det er kun logisk i forenklet forstand.

Hilsen hudpleier og make-up artist.

Anonymous poster hash: 25dac...9d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat rakettforsking at soling (og solarium) uten solkrem, røyking og alkohol aldrer huden og er de verste synderne. Tror ikke rynker og diverse har noen sammenheng med sminken de bruker, men det er vel heller livsstilen. 

 

Man ser fort hvem som har tatt gode valg i ung alder og ikke. Jeg har ei venninne som som alltid konkurrerte om å bli brunest i tenårene. Hun brukte ikke solkrem, fordi hun ikke ble solbrent og mente at det derfor ikke var nødvendig. Jeg har i motsetning alltid brukt solkrem og vært beskyttende ovenfor huden min. Aldri tatt solarium heller. I en alder av 25 år er det lett å se at hennes hud har tatt mer skade enn min.  Hun bruker solkrem om hun er ute i solen nå, men burde gjort det hele tiden. Man ser godt at huden hennes har tatt skade av all solinga uten solkrem. Vi tok den der "alderstesten" med bilde. Hun fikk opp at hun var 40 år og hun sa hun ikke kunne skjønne det. Jeg i mitt stille sinn tenkte det ikke var så rart grunnet hvordan huden hennes ser ut. Jeg blir ofte tatt for å være yngre og det blir begrunnet med at jeg har så glatt og rynkefri hud. Soling er en stor synder. 

 

Ellers er det ikke ofte jeg møter folk på min alder som jeg tenker ser eldre ut eller at de har forfalt med sitt utseende. Synest jeg omgår masse pene kvinner som tar vare på seg selv og som gløder. Jeg føler at flere har blitt mer opptatt av helsen sin med årene, både med tanke på mosjon og kosthold. Dette gjenspeiles ofte i utseendet. 

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat rakettforsking at soling (og solarium) uten solkrem, røyking og alkohol aldrer huden og er de verste synderne. Tror ikke rynker og diverse har noen sammenheng med sminken de bruker, men det er vel heller livsstilen.

Man ser fort hvem som har tatt gode valg i ung alder og ikke. Jeg har ei venninne som som alltid konkurrerte om å bli brunest i tenårene. Hun brukte ikke solkrem, fordi hun ikke ble solbrent og mente at det derfor ikke var nødvendig. Jeg har i motsetning alltid brukt solkrem og vært beskyttende ovenfor huden min. Aldri tatt solarium heller. I en alder av 25 år er det lett å se at hennes hud har tatt mer skade enn min. Hun bruker solkrem om hun er ute i solen nå, men burde gjort det hele tiden. Man ser godt at huden hennes har tatt skade av all solinga uten solkrem. Vi tok den der "alderstesten" med bilde. Hun fikk opp at hun var 40 år og hun sa hun ikke kunne skjønne det. Jeg i mitt stille sinn tenkte det ikke var så rart grunnet hvordan huden hennes ser ut. Jeg blir ofte tatt for å være yngre og det blir begrunnet med at jeg har så glatt og rynkefri hud. Soling er en stor synder.

Ellers er det ikke ofte jeg møter folk på min alder som jeg tenker ser eldre ut eller at de har forfalt med sitt utseende. Synest jeg omgår masse pene kvinner som tar vare på seg selv og som gløder. Jeg føler at flere har blitt mer opptatt av helsen sin med åree, både med tanke på mosjon og kosthold. Dette gjenspeiles ofte i utseendet.

Hva slags alderstest er dette?

Anonymous poster hash: 39a09...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at kvinner på 90-tallet gjerne så bedre ut :) hvis vi tar bort alt av botox og plastikk kirurgi som finnes i dag

 

Dagens unge kvinner:

-Huden har det bedre av sminke, og det vil være en merkbar endring dersom man ikke velger å bruke sminke

-Solarium gir fortere rynket selvsagt

-Mye røyking og drikking

-Lett tilgang på usunn mat, og for lite mosjon 

 

Flere av punktene gjelder meg også  :fnise: vanskelig å stoppe når man føler at "alle" andre også gjør det 



Anonymous poster hash: 036d9...6c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags alderstest er dette?

Anonymous poster hash: 39a09...fae

 

Husker ikke. Det var gjennom en sånn Facebookapp eller lignende. Man valgte et bilde og den rekna ut alderen din. Må selvfølgelig tas med en klype salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym, da jeg kommer til å få mye pes :fnise:

Jeg er ei jente i begynnelsen av 20-årene. Som tittelen tilsier, er dette veldig overfladisk, men det er en ting jeg har tenkt på i det siste; og ville høre om noen har lagt merke til det samme.

På ungdomsskolen var jeg omringet av alle disse vakre jentene, mens jeg ikke fikk lov å bruke (hud)sminke av min mor, klæsjet venninnene mine på foundation,brunkrem og tok i tillegg solarium. Moren min ville ikke at jeg skulle starte med noe på huden før jeg gikk på videregående, ikke av religiøse grunner etc. men hun har hele tiden fortalt meg at huden eldres mye fortere.

Jeg og venninnene mine dro ofte for å "steke" i solarium, noe jeg ganske fort kuttet ut da det moren min har fortalt meg gikk inn på meg. Mange av disse jentene var også på fest hver helg, og det har blitt flere år med høyt alkoholinntak på dem.

For en uke siden hadde vi klassetreff. Og jeg ble helt overrasket over hvor mye eldre disse jentene så ut! Mange av dem har fått rynker, gusten og sliten hud, antydning til "muffin"mage som man gjerne får av alkohol, brynene overnappet, viker i håret osv.

Jeg syns det er litt trist. Norske jenter og kvinner er jo så vakre! Nordisk hår og hud er kjent verden over. Hvorfor ha de mest attraktive årene i livet sitt, som pre-tenåring - og ødelegge for de kommende årene? Og dette er selvfølgelig overfladisk, men hvorfor tillater foreldrene at disse jentene skal starte med alt dette, i en alder av 13-14 år?

Er det noen som har lagt merke til det samme som meg?

Anonymous poster hash: e78d7...cd1

Er helt enig med deg.:) Norske jenter forfaller noe jævlig etter fylte 20 år.:( Er få som er strøken som 30-åring..

Anonymous poster hash: dc02e...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke. Det var gjennom en sånn Facebookapp eller lignende. Man valgte et bilde og den rekna ut alderen din. Må selvfølgelig tas med en klype salt. 

 

 

En STOR klype salt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er blitt ekstremt mange jenter der ute som er 10-15-20kg overvektige allerede i begynnelsen av 20årene, hvis ikke hadde det garantert vært MINST like mange deilige norske jenter som tidligere.



Anonymous poster hash: 4987e...2d0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke ødlegger ikke huden, det er bare tull! Det som er viktig er å rense, tilføre fuktighet, solfaktor, forsiktig med alkohol osv osv.

Resten av innlegget mener jeg ingenting om....

Anonymous poster hash: 5f4fb...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har sett det samme som ts. Jeg er riktignok en haug med år eldre, men jeg ser ofte blant unge jenter særdeles mye rynker, solflekker og halslinjer (som kommer av fett), som man ikke nødvendigvis ser så mye av på eldre. Det forbauser meg litt egentlig, med tanke på hvor mye produkter i dag som er tilgjengelig.

Anonymous poster hash: f50a3...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...