Gå til innhold

Solarium etter Syden


Braah

Anbefalte innlegg

Men hvor mye koster det å betale 20min soling med vanlige kroner? Husker du det? ;)

 

Men hvor er det man finner denne automaten da? Er det i det samme rommet som solariumaskinen er? 

Jeg husker ikke, har ikke betalt med vanlige kroner :)

 

Anbefaler deg å ta en tur innom solstudio og sjekke ut litt, du ser automaten klart og tydelig, og instruksene er enkle å forstå :) Automaten er i fellesarealet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke, har ikke betalt med vanlige kroner :)

Anbefaler deg å ta en tur innom solstudio og sjekke ut litt, du ser automaten klart og tydelig, og instruksene er enkle å forstå :) Automaten er i fellesarealet.

Oki skjønner. Men i fellesarealet, hva er det som er der? Er det noen folk som jobber der, og sjekker hvor gammel du er etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki skjønner. Men i fellesarealet, hva er det som er der? Er det noen folk som jobber der, og sjekker hvor gammel du er etc?

Det varierer fra solstudio til solstudio, noen er betjente og andre ikke. Vil tro på de som er betjente vil sjekke alderen din hvis du ser veldig ung ut siden det er 18-års grense :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk i hvertfall solkrem!

Anonymous poster hash: 168d0...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en gang i uken for å opprettholde fargen. Skader ikke å sole seg, bare pass på at du ikke blir brent (bruk dermed sterk nok solkrem eller ta så kort tid at du ikke rekker å bli det).

Anonymous poster hash: 4969c...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en gang i uken for å opprettholde fargen. Skader ikke å sole seg, bare pass på at du ikke blir brent (bruk dermed sterk nok solkrem eller ta så kort tid at du ikke rekker å bli det).

Anonymous poster hash: 4969c...87a

Så det er ikke sååå farlig som enkelte skal ha det til? Skal maks ta det 2 ganger pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk i hvertfall solkrem!

Anonymous poster hash: 168d0...c73

Hvor mye koster det, og hvordan skal jeg smøre det? Likt som på stranda? Altså store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koster det 20 kr for 8 minutter. Tror det er billigere enn andre steder.

 

Synes du har fått litt rare råd her i tråden, det virker som de vil at du skal ta sol lenge, ofte. 25 minutter en gang i måneden høres fint ut:) Ingen vits i å ta sol tre ganger i uken hvis du bare skal opprettholde brunfargen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel fra 4kr/min og oppover avh av type solseng, myntinnkast rett på utsiden av døren til avlukket.

Som andre har nevnt, bør du nok ta helst 2 ggr i uka for best resultat ;)

Endret av halo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koster det 20 kr for 8 minutter. Tror det er billigere enn andre steder.

 

Synes du har fått litt rare råd her i tråden, det virker som de vil at du skal ta sol lenge, ofte. 25 minutter en gang i måneden høres fint ut:) Ingen vits i å ta sol tre ganger i uken hvis du bare skal opprettholde brunfargen:)

Så dyrt? Så da koster det vel nærmere 40kr for bare 15. 

 

Så 1 gang pr mnd holder, altså? Har jo et godt grunnlag nå iom at jeg har blitt brun etter sydentur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel fra 4kr/min og oppover avh av type solseng, myntinnkast rett på utsiden av døren til avlukket.

Som andre har nevnt, bør du nok ta helst 2 ggr i uka for best resultat ;)

2 ganger i uka høres mye ut for meg iallefall når en vet hvor farlig solarium er. Er det sånn at disse solkremen minsker uv strålene, eller? Men da kommer vel fargen treger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dyrt? Så da koster det vel nærmere 40kr for bare 15. 

 

Så 1 gang pr mnd holder, altså? Har jo et godt grunnlag nå iom at jeg har blitt brun etter sydentur.

Kun en gang i måneden vil selvsagt ikke være nok til å vedlikeholde brunfargen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med mindre skadelig? Det er vel uansett farlig å ta solarium? Jeg tenker selv å ta det bare 1 gang pr mnd.

Hudens brunfarge er kroppens naturlige måte å beskytte seg mot uv-stråler, så mindre skadelig når man er brun enn lys i huden.

UV-stråler skader alltid, i mer eller mindre grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun en gang i måneden vil selvsagt ikke være nok til å vedlikeholde brunfargen.

Sikker på det? For hos meg så holder brunfargen fra syden veldig lenge, et par mnd, så blir ikke overraska om jeg blir brunere ved bare en gang i solariumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det? For hos meg så holder brunfargen fra syden veldig lenge, et par mnd, så blir ikke overraska om jeg blir brunere ved bare en gang i solariumet.

Det gjør nok ikke det, dvs at 12 ggr i året vil holde for å beholde fargen året rundt, nope ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nok ikke det, dvs at 12 ggr i året vil holde for å beholde fargen året rundt, nope ;)

Så jeg må ta sol 2 ganger pr mnd for å opprettholde brunfargen året rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så jeg må ta sol 2 ganger pr mnd for å opprettholde brunfargen året rundt?

Hvor har du to ggr i måneden fra? Personlig mener jeg det er for lite.

Du må prøve selv, vi er alle forskjellige når det kommer til hudtype etc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du to ggr i måneden fra? Personlig mener jeg det er for lite.

Du må prøve selv, vi er alle forskjellige når det kommer til hudtype etc ;)

Hvor lenge er det egentlig en hudfarge fra Syden står etter at man har returnert til Norge? For jeg har alltid pleid å gå fargen raskt samt at den varer endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må ta sol 2 ganger pr mnd for å opprettholde brunfargen året rundt?

 

 

Sydengløden forsvinner uansett.  Man må få naturlig sol på kroppen for å holde fargen vedlike. Fargen man får fra solarium er mer grå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydengløden forsvinner uansett. Man må få naturlig sol på kroppen for å holde fargen vedlike. Fargen man får fra solarium er mer grå.

Det er feil!

Anonymous poster hash: b06e2...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...