Gå til innhold

Etter roaccutane (og andre med sensitiv hud)


Nuttery

Anbefalte innlegg

Har gått på accutane, føler meg konstant tørr, og fikk målt fuktigheten hos hudpleier. Den er på 80, altså god. Likevel føler jeg ofte at jeg er tørr som en rosin? Veldig flink med hudpleie, men likevel...

Anonymous poster hash: 79ed9...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem, og jeg gikk på roaccutane i 2011!! Blir aldri nok fukt uansett hvor mye fuktighetsmasker, fuktserum, fuktighetskremer osv jeg bruker..

Anonymous poster hash: acd68...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var ferdig med min andre kur med roaccutane for ca 2,5 år siden, og jeg sliter fortsatt med tørre lepper og hud. Huden min har også gått over til å bli ganske "grov", og flasser stadig. "Tørr-fet" hud er vel mer å beskrive.

 

Har noen noen tips til meg? Produkter, behandlinger, behandlinger på hudsalong e.l?

 

Takk :-)

 DA har jeg passert litt over 3 mnd etter endt kur, og rukket to hudanalysebehandlinger. Så, jeg tillater meg å dele.

Da jeg var hos hudpleier ca 1,5- 2 mnd etterpå var huden min veldig tørr. Jeg var bare innom en kjapp tur for fotpleie, og lot de måle fuktnivået mitt og anbefale ting og tang, men kjøpte ingenting. Fuktnivået var (ikke veldig overraskende) lavt.

Var på ferie, og kom over indeed labs sitt hydraluron serum, og tenkte; why not. Brukte det sammen med det jeg har hatt av krem igjen, bl.a. a-derma ansiktskrem.

Så var jeg hos hudpleieren for en ny hudkonsultasjon nå, i forbindelse med dermalogica sin facemapping. Fuktnivået mitt er nå godkjent (men jeg føler meg litt tørr fremdeles), men jeg er uhyre sensitiv. Og denne gangen kjøpte jeg med meg to produkter; ultracalming face mist og barrier repair. Begge fra Dermalogica. Og jeg er hvert fall solgt. Den misten (som jeg aldri forstod poenget med tidligere) roer virkelig ned.... . Kanskje dte kunne være verdt et forsøk?

 

Har nå testet en hel uke uten indeed sitt serum under, og tror jeg vil fortsette å bruke det. Det er ukomplisert og koster ikke en formue... . Men den misten altså, wow! Og barrier repair-kremen er jeg veldig overrasket over. Den er silikon-aktig, men har nå brukt den en stund (fikk med tester første gang, men tok litt tid før jeg turte åpne), og ingen utbrudd eller liknende.

 

Ikke sikkert dette fungerer for andre, men for meg har hvert fall huden roet seg betraktelig. Hadde enkelte dager en slags "brennende" følelse i ansiktet, og det er bortevekk. Ville bare dele (atter en gang) produkttips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...