Gå til innhold

Always med parfyme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke Apotek1 her, men kikket på den linken som ble lagt ut. Det står at bindene er "ultratynne" (tenker på nattbindene), hvor tynne er de egentlig? Er de sånne kjempetynne plastgreier? For det tåler ikke min hud..... :(

Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, da jeg ikke har prøvd bindene. Men du kan altså bestille fra apotek1 sin nettside :)

Anonymous poster hash: 2a717...14b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et veldig følsomt underliv. Kan nesten bare bruke bomull truser og jeg sverget til always sine bind. Etter at de begynte å få parfyme i seg kan ikke jeg bruke dem lengre. Har gått til innkjøp av menskopp og håper dette vil fungere for meg. Synd at de skal forandre på noe som fungerte så bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Apotek1 her, men kikket på den linken som ble lagt ut. Det står at bindene er "ultratynne" (tenker på nattbindene), hvor tynne er de egentlig? Er de sånne kjempetynne plastgreier? For det tåler ikke min hud..... :(

Jeg synes Dermica likner mest på Always i tykkelse - de er ikke supertynne, men de er ikke så stive og tettvevde som Libresse. De er syntetiske, men ikke som billigplastbind type  - synes jeg. I og med dette er et apotekmerke så skulle en jo tro at at bindene var gode for sensitiv hud, men det vet jeg ikke.

 

Jeg har ikke prøvd Natracare selv, men jeg har hørt at de for de som reagerer på plasten i bindene. Et annet alternativ er Maxim Hygiene - begge disse merkene får du kjøpt på Iherb og kanskje på helsekost. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk parfymen i Always-produktene! Sverger til truseinnleggene og bindene deres. :)

Har ikke kjent at det blir stygg lukt av parfyme + blod når jeg har mensen heller.

 

Men det er selvfølgelig dumt for dere som ikke tåler eller liker parfymen at det ikke skal finnes alternativer som er parfymefrie.



Anonymous poster hash: edf89...bc2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg liker faktisk parfymen i Always-produktene! Sverger til truseinnleggene og bindene deres. :)

Har ikke kjent at det blir stygg lukt av parfyme + blod når jeg har mensen heller.

 

Men det er selvfølgelig dumt for dere som ikke tåler eller liker parfymen at det ikke skal finnes alternativer som er parfymefrie.

Anonymous poster hash: edf89...bc2

 

 

Har man ingen problemer med parfymen, så for all del bruk bindene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips om bind på apoteket. Da skal jeg teste de. Krysser fingrene for at jeg kan bruke de.. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre når det lille lagret mitt er tomt.

( takker meg selv som "hamstrer" bind i perioder så jeg alltid har noen pakker i kurven min).

Og takk til alle som har sendt klage :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bind i merket Smart 365 (på Ica og Rimi). Betalte kr 10 for 2 pakker sist på Ica

Anonymous poster hash: 26d4b...9e3

Dessverre er mange av de billig bindene kopi av libresse bindende. Bare sånn obs vis andre reagerer på de også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte klage jeg også, og fikk beskjed om at de med rosa sløyfe ikke skal ha denne odør-(u)-kontrollen. Så i praksis har Always to typer bind som ikke lukter parfyme.

Problemet er at de aller fleste butikkene ikke har de bindene. Kun de med odør-kontrollen.

Jeg har ikke tall over hvor mange butikker jeg hat Vært innom. De svarer at de handler inn etter det som blir solgt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag sendt :)

Har du fått noe tilbakemelding? Skriv gjerne vis det er noe de kommer til å ta opp :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag sendt :)

Så bra! :)

 

Kan du eller andre gjøre noe for å påvirke til trusepåbud på treningssentre? Mange synes at det er ekkelt å trene på treningssentere p.g.a. at noen går truseløse under treningstightsene.

 

Anonymous poster hash: 26d4b...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! :)

Kan du eller andre gjøre noe for å påvirke til trusepåbud på treningssentre? Mange synes at det er ekkelt å trene på treningssentere p.g.a. at noen går truseløse under treningstightsene.

Anonymous poster hash: 26d4b...9e3

Jeg trener ikke på treningssenter, men du kan jo selv lage en kampanje for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bruker always truseinnlegg på bikkja når hun har løpetid og skjønte ikke hvorfor hun plutselig lukta parfyme og skulle spise opp trusa si. *sukk*

Anonymous poster hash: d207f...270

 

 

Ååååh, så det var derfor hun skulle spise trusa si plutselig! Jeg opplevde akkurat det samme med min, men sammenhengen gikk ikke opp for meg før nå siden jeg ikke bruker Always selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfymerte bind, makan! Blir nok menskopp på meg når dette svangerskapet er over :P

Og, er odør-nøytralisering i bindet virkelig noe som er sååå etterspurt? Nekter å tro at Always har spurt skandinaviske kunder, de kundeundersøkelsene må være fra andre land. Skifter man bind ofte nok så er det da INGEN som kan lukte at man har mensen?

Anonymous poster hash: 4ba56...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Så bra! :)

 

Kan du eller andre gjøre noe for å påvirke til trusepåbud på treningssentre? Mange synes at det er ekkelt å trene på treningssentere p.g.a. at noen går truseløse under treningstightsene.

 

Anonymous poster hash: 26d4b...9e3

 

 

Hææææ??? De går og kikker folk opp i skrævet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Avisa har snappet opp saken ;)

http://www.side2.no/helse/danske-eksperter-advarer-mener-bind-med-parfyme-kan-vre-skadelig-for-underlivet/3423145486.html

Virker som de har fått en del klager i og med de nå begynner å komme med "bedre utvalg" i butikkene fremover...



Anonymous poster hash: 22aaa...de8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sensitivt underliv og alwaysbindene var de eneste jeg kunne bruke, klødde som gal av andre typer. Så når de begynte med parfyme i dem så gikk det også til h....

Med stor skepsis prøvde jeg tøybind, og det jenter - lukter ingenting! Jeg var helt overrasket. 

 

Bruker fortsatt tamponger da, forøvrig så sliter jeg med å finne gul tampax. Det skal alltid være noe...



Anonymous poster hash: 96774...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. brukte libresse (rosa med vinger, om det har noe å si) bind her om dagen i frykt for overraskelser, men den eneste overraskelsen var...som du sier...en søtlig eim. Etterhvert føltes det ut som om den seg igjennom stilongs og bukser. 

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...