Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

I går var det ukas ... eh, eneste ... treningsøkt. Det var til gjengjeld 1,5 t med klatring. Og jeg har bare én ting å si om det i dag: AU! :laugh:

Nesten et år siden forrige gang jeg klatret, men herregud så gøy det er. Heldigvis er klatrepartneren min tilbake i det nå, så håper å få vært med henne et par ganger i måneden, og kanskje, bare kanskje, skal jeg prøve å bli med på klatretrening med Sio. Det føles litt skummelt, men den som ikke våger, får ikke klatre. :P

Ellers har jeg muligens tenkt meg på en liten løpetur i morgen. Tenkte å ta bilen til Østmarksetra, muligens. Ser jo at rundt Nøklevann derfra er ca 1 mil. Jeg kan jo begynne å satse på én mil i uka :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyttih.... 1 mil i uka??? *imponert* Jeg skal være glad om jeg klarer 3 km i dag.

Haha, jeg har ingen som helst tro på at jeg klarer å opprettholde det, da :P

Og jeg er ikke overbevist om at det blir løping i en mil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, halveis til målet, telles det? Ble 5 km på min vanlige runde i dag, kjørte til Østmarksetra, men der så det ut til å være konfirmasjon. Med fint vær i tillegg så var det tjukt med biler, fant ikke parkering, så jeg reise hjem igjen :P

Men på den positive siden gikk 5 km utrolig greit. Gikk litt opp den verste bakken, men ellers var det jogging hele veien. Og faktisk ikke helt sakte hele veien, gikk fint å øke tempo i perioder også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke altfor mye trening som foregår, ser jeg :P Nå rir jeg en dag fast i uka da, så hver tirsdag er jeg ute på tur med hest. Det er jo trening det også.

I dag har jeg faktisk vært på yoga. Jeg er jo ikke sånn overbegeistret for det, men timen var helt grei. Kan hende jeg kommer til å gjenta det på mandager, for den passer så bra med forelesning. Før timen var jeg på tredemøllen i rundt 15 min, beregnet litt for dårlig tid, men 10 min sammenhengende jogging fra 8 km og oppover, er slett ikke verst til å være meg. Og jeg var på langt nær utslitt og hadde for høy puls, så helt på felgen kan jeg ikke være da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke noen stor fan av yoga, men jammen må jeg ha klart å aktivisere et eller annet inne i denne kjernemuskulaturen de snakker om, for jammen meg er jeg støl i dag. Merket det godt på ridetur i dag, kan man si :laugh:

Hofta er ikke helt god for tida, men det kan jeg jo i grunn skylde på meg selv, altfor lite tøying, altfor mye stillesitting. Det ekke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I går var det klatring igjen, litt vondt i dag, men vesentlig bedre enn forrige gang :nigo:

1,5 t med effektiv klatring delt på to, så jeg synes det var ganske bra. Da begynte det å bli såpass fullt at det uansett var greit å avslutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kan jo se hvor langt jeg kommer før høydeskrekken (som jeg egentlig ikke har) slår inn ;)

Men det er morsomt med trening som jeg ikke husker på at er trening, det kan jeg like :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utendørs klatring eller klatring i klatrevegg?

Klatring innendørs foreløpig. Hvis jeg er flink, så kan det jo hende jeg kan vurdere utendørs neste sesong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg kom jeg meg ikke på trening i dag også. En styrketime med fokus på nakke og skuldre, og 25 min på tredemølle før timen.

Også hadde jeg klart å glemme både ren truse og ren bh hjemme, så da måtte jeg kjøpe en truse og gå uten bh resten av dagen. Godt jeg ikke har mindre enn tre lag på overkroppen og ikke skal hoppe noe særlig :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, alltid like morsomt når man glemmer sånne ganske essensielle ting hjemme. Godt man enkelt kan kjøpe enkelte ting i det minste.

Du er skikkelig flink om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, jeg føler jo det selv også, men det er godt å høre det fra noen andre.

Jeg har nå avsluttet treningsuka med internturnering i fotball på jobb. Og jeg har spilt samtlige 5 kamper, og alle de 15 min i hver kamp unntatt 2 :P Det må nemlig være en dame på banen til en hver tid, og min sjef var ikke spesielt interessert i å komme ut på. Så ja, etter 10-12 år uten fotball var det gøy, men jammen meg tror jeg at jeg kommer til å ha en smule vondt i morgen!

Nå er det snart tid for bankett også. Hyggelig med litt sosialt i jobbsammenheng, spesielt når alle avdelinger blandes. Kanskje det finnes noen kjekke fyrer i noen av de andre avdelingene!? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, endelig har den verste stølheten gitt seg, det tok laang tid, synes jeg :P

Har uansett vært 20 min på mølla i dag, kun jogging i 1 km, men det var alt jeg hadde inne i dag.

Så var det 45 min på TRX-time. At jeg er sliten, er sikkert, men litt usikker på timen. Litt for mange øvelser som involverer en hofte som sier ganske klart i fra at den ikke liker hardtrening. Får vurdere det litt fremover, men jeg tror kanskje jeg skal satse på andre ting. Har jo også slynge hjemme der jeg kan kjøre de øvelsene som faktisk funker, men kult med litt ny input uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke bra å irritere hofta for mye, men siden du har slynge selv er det jo fint å få inspirasjon til andre øvelser du kan gjøre selv som ikke gjør vondt. :)

Har lurt litt på å ta meg en trx-time selv også, men etter å ha lest her skal jeg i alle fall vente til hofta er mye bedre før jeg tester ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, og det er jo noe med å presse den litt også, det er bare ikke helt greit å presse den i fire serier med de samme øvelsene som gjør vondt :P

Ellers mistenker jeg jo at litt av det kommer av at jeg er svak i kjernemuskulaturen, så jeg bruker alt jeg har av andre muskler for å kompensere. Noe som muligens også påvirker hofta.

Ja ja, ikke så aller verst i dag, litt støl et par steder, men ellers bra. Siste trening denne uka blir klatrekurs på søndag. Skal se om det er mulig å få inn litt teknikk der også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag streiker jeg! Bare sånn apropos trening. Spinning mandag, jogging tirsdag og styrke med jogging til oppvarming i går - samt styrkeøkt på lørdag også.

*beina vil ha pause*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag streiker jeg! Bare sånn apropos trening. Spinning mandag, jogging tirsdag og styrke med jogging til oppvarming i går - samt styrkeøkt på lørdag også.

*beina vil ha pause*

Det synes jeg høres veldig, veldig fornuftig ut. Det høres i tillegg ut til at sofaen din er ensom, så jeg tror du bør tilbringe kvelden der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...