Gå til innhold

Å studere utenbys


Gjest Thessie!

Anbefalte innlegg

Gjest Thessie!

Nå har jeg begynt å tenke på studier nest år. Bor og kommer fra Bergen, men jeg leker med tanken om å flytte til en annen by for å studere. Det er nå jeg har sjansen. Etter at man er ferdig med studiene, blir det jo vanskeligere å flytte på seg. Jeg vurderer Kristiansand fordi jeg har en venninne som studerer der, men ingenting er bestemt. En av ulempene da er at jeg har gode jobbforbindelser her. Jeg vet at om jeg studerer her, så vil jeg med 100% sikkerhet ha mulighet til å ha en deltidsjobb og jobbe så mye jeg ønsker/har tid til.

Men samtidig vil jeg oppleve noe nytt.

Hva er deres erfaringer med dette? Hva tenker dere? Skal studere barnehagelærer om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fra Oslo og studerer i Trondheim, og trives veldig godt med studiene og en ny by! Syns det var deilig å komme seg litt vekk, og nå setter jeg så mye mer pris på alt jeg har hjemme når jeg reiser hjem i ferier og lignende. Det eneste dumme er at jeg har slitt veldig med å få meg deltidsjobb. Mange vil ha fastboende som kan jobbe i alle ferier og gjerne på julaften og nyttårsaften.

Anonymous poster hash: 3b3f1...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å komme seg litt vekk! Jeg har gått på skole i 3 forskjellige byer. Like morro hver gang!

En deltidsjobb kan du få flere steder, så kan du jo kanskje avtale med den du har i Bergen at du kan jobbe der når du er hjemme til jul osv

Anonymous poster hash: 77bbe...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit å komme seg vekk litt, men Bergen har jo en av landets beste studentmiljø da, det har ikke Kristiansand....



Anonymous poster hash: 592d0...97c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim har jo landets beste brnehagelærerutdanning da 😉 Og er flott studentmiljø.

Anonymous poster hash: 1b82d...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider