Gå til innhold

Får man økonomisk støtte hvis man begynner å studere i voksen alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 og er hjemme i mammaperm, har fast jobb, men vurderer å begynne å studere neste høst, istedet for å tilbake til min gamle jobb.

Jeg må da først gå almen påbygg før jeg studerer videre.

Får man økonomisk støtte hvis man begynner å studere i voksen alder? Eller må man ta opp studielån?

Jeg har samboer og vi har både hus og billån..

Et alternativ er vel evt ta almen påbygg på kveldsskole og ikke sende minsten i barnehage neste år, da får jeg hvertfall inn kontantstøtta det ene året..

Anonymous poster hash: 07437...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan søke økonomisk støtte av Lånekassen i form av lån og stipend.



Anonymous poster hash: 06047...a9a
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171

Hun kan søke studielån som alle andre studenter. AAP er for syke mennesker.

Anonymous poster hash: 18d09...ec3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171

Det er ulovlig å svindle NAV.

Anonymous poster hash: f17ed...a1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: De som jeg vet som leser til allmenn påbygning, de leser selv på kvelden etter ungene har lagt seg og melder seg opp til privatisteksamen. Kan det være noe? På den måten så kan man kombinere jobb og studier hvis man orker det, selvfølgelig.

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171

AAP er for syke mennesker, men det er også EKSTREMT strengt med å få innvilget AAP under studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 29 og er hjemme i mammaperm, har fast jobb, men vurderer å begynne å studere neste høst, istedet for å tilbake til min gamle jobb.

Jeg må da først gå almen påbygg før jeg studerer videre.

Får man økonomisk støtte hvis man begynner å studere i voksen alder? Eller må man ta opp studielån?

Jeg har samboer og vi har både hus og billån..

Et alternativ er vel evt ta almen påbygg på kveldsskole og ikke sende minsten i barnehage neste år, da får jeg hvertfall inn kontantstøtta det ene året..

Anonymous poster hash: 07437...fdc

Du er vel klar over at kontantstøtten er småpenger sammenlignet med hva en jobb vil gi?

Du er klar over at kontantstøtten henger politisk sett i en tynn tråd og kan forsvinne rimelig raskt?

Du har formue, jobb som venter og inntekt derifra. Nei du vil ikke få noen annen form for støtte enn evt stipend som kun skrives om fra lån om du oppnår gitte poengsummer og består fagene.

En skulle tro at det beste var å jobbe, tjene egne penger, betale for kveldsskole/privatskole, legge opp penger til høyere utdanning og deretter ta dette når du har råd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig mor til 2, har omsorgen alene for de. Studerer fulltid og må jobbe ved siden av. For jeg får bare stipend og studielån. Det er jo et valg du tar, som du og må betale for.



Anonymous poster hash: 5a7fe...132
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk støtte?

Hva er det du spør om egentlig? Om du som 29 åring med hus, bil og inntekt skal få utdannelsen din "gratis" i motsetning til alle andre studenter som må ta opp lån...?

Svaret er nei. Ta opp lån som alle andre!

Anonymous poster hash: 2166e...d5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok utdannelsen som voksen, hadde da fått meg familie. Måtte ta opp studelån som alle andre og jobbe ved siden av.

Jeg fikk et stipend av kommunen, siden jeg da jobbet ekstra i kommunen og kommunen hadde behov for utdannelsen min. Fikk da 20000 kr til bøker og utstyr en gang i året. Det var ikke noe krav til at jeg måtte jobbe i kommunen etterpå.



Anonymous poster hash: aa2c8...059
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde blitt dyrt. ALLE som studerer er jo i voksen alder - over 18 år (uten om noen få unntak som er yngre).

Anonymous poster hash: 8956b...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...