Gå til innhold

Får man økonomisk støtte hvis man begynner å studere i voksen alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 29 og er hjemme i mammaperm, har fast jobb, men vurderer å begynne å studere neste høst, istedet for å tilbake til min gamle jobb.

Jeg må da først gå almen påbygg før jeg studerer videre.

Får man økonomisk støtte hvis man begynner å studere i voksen alder? Eller må man ta opp studielån?

Jeg har samboer og vi har både hus og billån..

Et alternativ er vel evt ta almen påbygg på kveldsskole og ikke sende minsten i barnehage neste år, da får jeg hvertfall inn kontantstøtta det ene året..

Anonymous poster hash: 07437...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan søke økonomisk støtte av Lånekassen i form av lån og stipend.



Anonymous poster hash: 06047...a9a
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171

Hun kan søke studielån som alle andre studenter. AAP er for syke mennesker.

Anonymous poster hash: 18d09...ec3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171

Det er ulovlig å svindle NAV.

Anonymous poster hash: f17ed...a1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: De som jeg vet som leser til allmenn påbygning, de leser selv på kvelden etter ungene har lagt seg og melder seg opp til privatisteksamen. Kan det være noe? På den måten så kan man kombinere jobb og studier hvis man orker det, selvfølgelig.

Søk om aap på nav, og stipend. Ikke sikkert nav dekker det, men skader ikke å prøve :)

Anonymous poster hash: 432c5...171