Gå til innhold

Arbeidsmarked Bergen


Gjest Ljhh

Anbefalte innlegg

Vil dere ha butikkjobb bør dere ringe, spørre etter sjefen og spør om de trenger folk. Trenger de ikke så ringer du neste butikk osv. Trenger de folk, møt opp og gi søknad personlig, plutselig så stiller du foran mange andre og du konkurrerer ikke med andre siden de ikke hadde utlyst stilling :)

Sånn har jeg lett fått jobb i Bergen, og det funker hver gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Lagunen idag var det flere butikker som hadde lapp ivinduet om at de søkte etter julehjelp. Boys of Europe lovet tilogmed mulig fast stilling etter jul.

Ellers så ville jeg gått direkte på firmaer med åpne søknader. Har gjort det selv og før eller siden får du napp.

Om du har erfaring fra oljebransjen, kan du kanskje forsøke noen av de mindre firmaene på Laksevåg?



Anonymous poster hash: 09468...3d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Only i Åsane. På Åsane Storsenter. Har hørt rykter om at de trenger folk! :) Dessuten er sjefen der kjempe skjønn og virker utrolig grei! :)

Anonymous poster hash: e5343...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange av dere snakker om butikkjobber der man går rundt med cv`er

er selv på et annet arbeidsmarked enn det(kontor og administrasjon) Det går liksom ikke an å troppe opp med cv hos store selskaper, du kommer ikke forbi resepsjonen engang



Anonymous poster hash: 6dec8...b7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange av dere snakker om butikkjobber der man går rundt med cv`er

er selv på et annet arbeidsmarked enn det(kontor og administrasjon) Det går liksom ikke an å troppe opp med cv hos store selskaper, du kommer ikke forbi resepsjonen engang

Anonymous poster hash: 6dec8...b7c

Gå til vikarbyråene (manpower, adecco finans etc.) de rekrutterer stadig vikarer til øk/adm stillinger som kan være et greit utgangspunkt for å komme seg inn en plass, evt. ha en foreløpig jobb mens du søker andre steder.

Anonymous poster hash: 8246e...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempefå jobber innen administrasjon i Bergen, masse oppsigelser og permitteringer. Bergen er en liten by sånn sett, det er få muligheter sammenlignet med feks Oslo..



Anonymous poster hash: 6dec8...b7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangt arbeidsmarked i Bergen ja. Jeg har søkt jobb siden april og har bare blitt innkalt til to intervjuer og fikk ingen av jobbene. Snakket med en i nav og han sa han ikke hadde hørt om jobber som hadde blitt lyst ut i Bergen i år, som ikke hadde minst 200 søkere på en stilling, så nåløyet er svært trangt.



Anonymous poster hash: 454f4...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangt arbeidsmarked i Bergen ja. Jeg har søkt jobb siden april og har bare blitt innkalt til to intervjuer og fikk ingen av jobbene. Snakket med en i nav og han sa han ikke hadde hørt om jobber som hadde blitt lyst ut i Bergen i år, som ikke hadde minst 200 søkere på en stilling, så nåløyet er svært trangt.

Anonymous poster hash: 454f4...c61

Jeg har vært på 3 intervjuer, og fikk ingen. Så tydeligvis meg det er noe galt med da.. :ironi::klo:

MEN, det som gjør meg SKIKKELIG forbanna er at jeg ikke får en eneste krone i dagpenger fordi jeg er meldt opp til eksamen.

1) Dette ble gjort lenge FØR jeg i det hele tatt hadde en anelese om at jeg mista jobben. Alt tydet på at de skulle ansette faste nå høsten 2014, men fikk kontramelding om masseoppsigelser i stedet. Hadde det ikke vært dette så kunne jeg helt fint finansiert studiene av egen lomme.

2) Får ikke stipend fra Lånekassen fordi jeg har tjent for masse..

MEN, Anne-K (blogg.no) som sitter på RÆVVA og venter på at drømmejobben skal falle ned i fanget på henne, HUN får penger. Mine og dine skattepenger. "Velferdssystemet" gagner blant annet de som ikke GIDDER å bidra til samfunnet, og sånt er utrolig frustrerende. Enda mer frustrerende er det at "rådgiveren" på Nav-kontoret anbefalte meg å sette studiene på hold, slik at jeg kunne motta dagpenger, i stedet for å fullføre studiene.. Hvilke signaler sender de ut da?! Jeg spurte om hun var klinhakke gærn. Har 1 fag igjen og en bacheloroppgave, så dette er ikke aktuelt fordi jeg vil styrke mine arbeidsmuligheter med en bachelorgrad, samt få en master etterhvert... Men det ble ikke tatt godt i mot, så da hadde jeg tatt et valg og måtte stå for det, fikk jeg beskjed om...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 3 intervjuer, og fikk ingen. Så tydeligvis meg det er noe galt med da.. :ironi::klo:

MEN, det som gjør meg SKIKKELIG forbanna er at jeg ikke får en eneste krone i dagpenger fordi jeg er meldt opp til eksamen.

1) Dette ble gjort lenge FØR jeg i det hele tatt hadde en anelese om at jeg mista jobben. Alt tydet på at de skulle ansette faste nå høsten 2014, men fikk kontramelding om masseoppsigelser i stedet. Hadde det ikke vært dette så kunne jeg helt fint finansiert studiene av egen lomme.

2) Får ikke stipend fra Lånekassen fordi jeg har tjent for masse..

MEN, Anne-K (blogg.no) som sitter på RÆVVA og venter på at drømmejobben skal falle ned i fanget på henne, HUN får penger. Mine og dine skattepenger. "Velferdssystemet" gagner blant annet de som ikke GIDDER å bidra til samfunnet, og sånt er utrolig frustrerende. Enda mer frustrerende er det at "rådgiveren" på Nav-kontoret anbefalte meg å sette studiene på hold, slik at jeg kunne motta dagpenger, i stedet for å fullføre studiene.. Hvilke signaler sender de ut da?! Jeg spurte om hun var klinhakke gærn. Har 1 fag igjen og en bacheloroppgave, så dette er ikke aktuelt fordi jeg vil styrke mine arbeidsmuligheter med en bachelorgrad, samt få en master etterhvert... Men det ble ikke tatt godt i mot, så da hadde jeg tatt et valg og måtte stå for det, fikk jeg beskjed om...

Så kjedelig!

Nav er en gjeng inkompetente, hjernevaska marionetter. Mange er sikkert flinke, egentlig, eller var det når de kom inn med godt mot og ønsket å gjøre en god jobb, men så blir de fort banka ned i NAV-støvlene. Det er i alle fall det jeg har fra de jeg kjenner som jobber i NAV - de fleste kommer inn med ambisjoner, men blir ekstremt fort hjernevaska og kyniske.

Systemet er dessverre katastrofe. Gang på gang ser man slikt, at NAV oppfordrer eller til og med krever at man gjør valg som er dumme for fremtiden og som vil gi mer utgifter for samfunnet. Den ene jeg kjenner i NAV sa bla. det, at han mente en spesifikk sak absolutt burde bli innvilga for en person, for det ville alle tjene på, uten det ville vedkommende komme tilbake senere og bli en større "utgiftspost". Men han var frustrert over at systemet er så firkanta og trangsynt at det ikke var mulig. Så bare husk det, de fleste i NAV hater jobben sin, og NAV selv følger ingen retningslinjer og krav selv (se bare div. tråder fra NAV-ansatte her på forumet).

Det er helt utrolig. NAV er jo ubrukelige, og mer ubrukelige skal de visst bli.

Så lenge du klarer deg økonomisk så høres det jo ut som et fornuftig valg å fullføre studier. Men jeg synes jo det er temmelig idiotisk av NAV å straffe jobbsøkende som aktivt går inn for å øke egen kompetanse og attraktivitet på arbeidmarkedet, man skulle jo tro de ønsket det.

Fikk selv en gang avslag på praksisplass via NAV (hadde hatt i tre mnd og ønsket tre mnd til da jeg ennå stod uten jobb). Neida, det fikk jeg ikke, de foretrakk at jeg satt på rævva og mottok sosialstønad - fordi det er så skremmende lav sum at det vel lønte seg for dem, selv om det betyr at NAV lager flere fremtidige problemer for seg selv..

Kanskje en lang digresjon? Beklager i såfall. Men er nervøs, for jeg har så smått begynt å søke jobber og bør virkelig ha noe etter jul, og har verken lang utdanning eller masse erfaring ( er ganske ung) så er redd jeg må stå med lua i hånda nede på NAV, som vel da vil gjøre sitt for å psyke meg ned til en sykemelding i stedet...tullesystem.

Anonymous poster hash: 48d6a...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangt arbeidsmarked i Bergen ja. Jeg har søkt jobb siden april og har bare blitt innkalt til to intervjuer og fikk ingen av jobbene. Snakket med en i nav og han sa han ikke hadde hørt om jobber som hadde blitt lyst ut i Bergen i år, som ikke hadde minst 200 søkere på en stilling, så nåløyet er svært trangt.

Anonymous poster hash: 454f4...c61

herregud, det er nesten ikke håp her da

Anonymous poster hash: 6dec8...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt få jobber utlyst i Bergen om dagen, ser ut til at det kun er innen helse det er mulig å få jobb



Anonymous poster hash: 6dec8...b7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik, mon tro? Jeg vurderer å ta master på UiB, men hvis det er et så vanskelig å få jobb der velger jeg kanskje Oslo i stedet.



Anonymous poster hash: 705c5...24a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig!

Nav er en gjeng inkompetente, hjernevaska marionetter. Mange er sikkert flinke, egentlig, eller var det når de kom inn med godt mot og ønsket å gjøre en god jobb, men så blir de fort banka ned i NAV-støvlene. Det er i alle fall det jeg har fra de jeg kjenner som jobber i NAV - de fleste kommer inn med ambisjoner, men blir ekstremt fort hjernevaska og kyniske.

Systemet er dessverre katastrofe. Gang på gang ser man slikt, at NAV oppfordrer eller til og med krever at man gjør valg som er dumme for fremtiden og som vil gi mer utgifter for samfunnet. Den ene jeg kjenner i NAV sa bla. det, at han mente en spesifikk sak absolutt burde bli innvilga for en person, for det ville alle tjene på, uten det ville vedkommende komme tilbake senere og bli en større "utgiftspost". Men han var frustrert over at systemet er så firkanta og trangsynt at det ikke var mulig. Så bare husk det, de fleste i NAV hater jobben sin, og NAV selv følger ingen retningslinjer og krav selv (se bare div. tråder fra NAV-ansatte her på forumet).

Det er helt utrolig. NAV er jo ubrukelige, og mer ubrukelige skal de visst bli.

Så lenge du klarer deg økonomisk så høres det jo ut som et fornuftig valg å fullføre studier. Men jeg synes jo det er temmelig idiotisk av NAV å straffe jobbsøkende som aktivt går inn for å øke egen kompetanse og attraktivitet på arbeidmarkedet, man skulle jo tro de ønsket det.

Fikk selv en gang avslag på praksisplass via NAV (hadde hatt i tre mnd og ønsket tre mnd til da jeg ennå stod uten jobb). Neida, det fikk jeg ikke, de foretrakk at jeg satt på rævva og mottok sosialstønad - fordi det er så skremmende lav sum at det vel lønte seg for dem, selv om det betyr at NAV lager flere fremtidige problemer for seg selv..

Kanskje en lang digresjon? Beklager i såfall. Men er nervøs, for jeg har så smått begynt å søke jobber og bør virkelig ha noe etter jul, og har verken lang utdanning eller masse erfaring ( er ganske ung) så er redd jeg må stå med lua i hånda nede på NAV, som vel da vil gjøre sitt for å psyke meg ned til en sykemelding i stedet...tullesystem.

Anonymous poster hash: 48d6a...8ef

De nav ansatte har lover, regler og andre retningslinjer de må følge. Det er ikke slik at de bare får en sak og så bestemmer noe ut fra hva de selv synes er en god løsning.

Anonymous poster hash: 13db1...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det fra at arbeidsmarkedet er så dårlig i Bergen? Nå var jeg inne på finn.no og det ligger ute 699 stillinger bare i Bergen kommune, innen alt fra økonomi til helse. Hvilke stillinger er det dere snakker om at dere savner? Jeg bor selv i Bergen og har aldri hatt problemer med å finne jobb.

Anonymous poster hash: 1866a...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en velkjent sak at arbeidsmarkedet i Bergen er trangt nå, mange som sies opp i oljeindustrien og andre steder. På Finn.no er det i dag 20(!) stillinger innen kontor og administrasjon i Bergen,



Anonymous poster hash: 6dec8...b7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts, er du innflytter til Bergen? Hvor bor du? Har du bil? Hvor langt kan du evnt pendle?

Var aktiv jobbsøker i Bergen for en liten stund siden, fikk jobb etter et halvt år via kontakter. Hadde mye jobberfaring men ingen utdanning og noen hull i CV'en.

Anonymous poster hash: 97aab...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere,

Mistet nylig jobben i nordsjøen pga nedbemanning, og står igjen på bar bakke.

Har butikkerfaring -og har jobbet med kunderådgivning, samt andre "strøjobber" og synes det er utrolig vanskelig å få seg jobb i Bergen for øyeblikket.

-Åpenbart mange som er på jobbjakt nå, og har fått svar på mange av søknadene at det er 90-300 søker pr stilling, noe som er sinnsykt.

Flere enn meg som opplever dette?

Er på finn.no flere ganger daglig, samt samtlige bemanningsbyråer men ingen napp enda.

Har søkt aktivt siden slutten av september, og gir meg ikke!

Noen andre i samme situasjon?

Hvis styret tar til fornuft er det vel snarlig ledig stilling både som trener og som daglig leder i SK Brann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det fra at arbeidsmarkedet er så dårlig i Bergen? Nå var jeg inne på finn.no og det ligger ute 699 stillinger bare i Bergen kommune, innen alt fra økonomi til helse. Hvilke stillinger er det dere snakker om at dere savner? Jeg bor selv i Bergen og har aldri hatt problemer med å finne jobb.

Anonymous poster hash: 1866a...db1

699 stillinger i Norges nest største by. Det er ikke mye. Merk deg at en god del er lederstillinger, overleger, psykologspesialister, prester etc. Altså veldig spesiell kompetanse. Når man typisk får tilbakemelding om at de mottok 150-300 søkere til én stilling, så sier det seg selv at det ikke er nok stillinger til en brøkdel engang :( Har man ikke lappen (som i mitt tilfelle) blir det enda vanskeligere, både mtp pendling og at en del stiller krav til det. Er helsemessig årsak til det så å ta lappen er ikke et alternativ. En annen ting er at det til enhver tid er store mørketall hva gjelder arbeidsledige i Norge. Tallene til NAV er ikke reelle, det gjelder kun registrerte.

Anonymous poster hash: 48d6a...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...