Gå til innhold

Privatisteksamen, høsten 2014


Somle

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt norsk muntlig som kan fortelle litt om hvordan det gikk? Begynner å nærme seg for meg nå og jeg fikk ikke levert leselisten min innen fristen :(

Er ikke en gang ferdig med særemne..

Anonymous poster hash: 63cdd...166

Jeg fikk ingen spørsmål om særemne i det hele tatt. Jeg trakk èn hovedoppgave (skulle analysere en reklameannonse fra internett), Denne fikk jeg en halvtime på å forberede, noe som i og for seg var mer enn nok tid, men det kommer nok veldig an på hva slags oppgave du får, og hvor mye du kan fra før. Da jeg kom inn til sensor snakket jeg i ett kvarter om oppgaven, og det neste kvarteret bestod av uforberedte spørsmål om norsk litteratur -og språkhistorie.

Anonymous poster hash: 024f0...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har hatt naturfag1002? Skjønner ikke hva det forsøk greiene går ut på. Man får først et tema og etterpå gjøre et forsøk/forklare et forsøk.. Har da ikke gjort noen ''forsøk''..



Anonymous poster hash: 8060e...57c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt naturfag1002? Skjønner ikke hva det forsøk greiene går ut på. Man får først et tema og etterpå gjøre et forsøk/forklare et forsøk.. Har da ikke gjort noen ''forsøk''..

Anonymous poster hash: 8060e...57c

Jag hadde den akkurat.. Trakk oppgave hvor forsøket var å demonstrere + forklare mekanisme i solcelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde dere gjort; jeg har betalt for R1 eksamen, men orker ikke eksamen. Hensikten var å bytte yrke, men ombestemte meg. Er det verdt å sløse 6t da på eksamen? Eksamen er jo alltid morsom/utfordrende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Tok nå i vår ja :)

1. Fordypningsoppgaven var IKKE valgfri og den utgjorde 50% av eksamenskarakter. Jeg skrev den naturligvis i år, men om du har en liggende så er det bare å bruke den, dersom du er fornøyd med den :)

2. Ja, du kan velge bøkene selv. Vi satt dem opp under epoke. Må ikke være 27 nei :) Men det må være et godt utvalg, er litt usikker på retningslinjene der, men kan alltids se om jeg finner min leseliste så du kan ta en titt på den om du ønsker.

Analysene trenger ikke være lange, fordi det er ingen som skal lese dem. Alt jeg gjorde var å bruke 1 A4 ark til 2 tekster og skrive stikkord. Så øvde jeg bare inn de :)

kan jo være de praktiserer dette ulikt fea sted til sted, men jeg tok privatisteksamen muntlig i norsk i bergen i fjor.

Der fikk vi tildelt en tekst, og fikk 30 min på å analysere/tolke denne. så skulle dette legges frem for sensor. etterpå fikk vi et tilfeldig tema fra pensum som vi skulle snakke om, f. eks norrøn litteratur, språkhistorie osv.

ikke et kvekk om fordypningsemne, hadde ikke trengt å gjøre det egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har peiling på kalkulatorer her? Kaster snart min texas ti-84 plus vegg i mellom.

Uansett hva jeg trykker på, så kommer det opp Ans- foran. Har lest og lest men alt jeg finner er hvordan jeg skal legge til denne funksjonen, ikke hvordan jeg skal ta den vekk!! alle svarene mine blir jo feil.


HJEEEEELP!!


Hilsen desperat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen spørsmål om særemne i det hele tatt. Jeg trakk èn hovedoppgave (skulle analysere en reklameannonse fra internett), Denne fikk jeg en halvtime på å forberede, noe som i og for seg var mer enn nok tid, men det kommer nok veldig an på hva slags oppgave du får, og hvor mye du kan fra før. Da jeg kom inn til sensor snakket jeg i ett kvarter om oppgaven, og det neste kvarteret bestod av uforberedte spørsmål om norsk litteratur -og språkhistorie.

Anonymous poster hash: 024f0...083

kan jo være de praktiserer dette ulikt fea sted til sted, men jeg tok privatisteksamen muntlig i norsk i bergen i fjor.

Der fikk vi tildelt en tekst, og fikk 30 min på å analysere/tolke denne. så skulle dette legges frem for sensor. etterpå fikk vi et tilfeldig tema fra pensum som vi skulle snakke om, f. eks norrøn litteratur, språkhistorie osv.

ikke et kvekk om fordypningsemne, hadde ikke trengt å gjøre det egentlig. :)

Nå har jeg skrevet masse notater fra litteratur (fra norrøn til nå tid), litt språkhistorie og ferdig med et enkelt særemne. Gruer meg som bare det! Må bruke siste tiden på analyse, dette har jeg helt glemt bort!

Tusen takk for at dere deler erfaringer! :)

Anonymous poster hash: 63cdd...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på kalkulatorer her? Kaster snart min texas ti-84 plus vegg i mellom.

Uansett hva jeg trykker på, så kommer det opp Ans- foran. Har lest og lest men alt jeg finner er hvordan jeg skal legge til denne funksjonen, ikke hvordan jeg skal ta den vekk!! alle svarene mine blir jo feil.

HJEEEEELP!!

Hilsen desperat

Jeg bruker Casio men regner med at dette er likt, Ans betyr answer så når du får opp dette tror kalkulatoren at du vil bruke svaret fra forrige oppgave for å regne ut en ny oppgave (legge til/gange etc). Du trykker bare på delete/DEL-knappen så er den borte og du kan starte med blanke ark for en ny oppgave

Anonymous poster hash: 05e41...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Nå har jeg skrevet masse notater fra litteratur (fra norrøn til nå tid), litt språkhistorie og ferdig med et enkelt særemne. Gruer meg som bare det! Må bruke siste tiden på analyse, dette har jeg helt glemt bort!

Tusen takk for at dere deler erfaringer! :)

Anonymous poster hash: 63cdd...166

Bra! Lykke lykke til! :blomst:

Det er veldig enkelt å analysere, du kan jo ta med oppskriften på forbredelsestiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha eksamen i matematikk 2P på onsdag. Herreguuuud, føler jeg ikke kan en dritt. :grine::trist:



Anonymous poster hash: 8fa8d...0b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ha eksamen i matematikk 2P på onsdag. Herreguuuud, føler jeg ikke kan en dritt. :grine::trist:

Anonymous poster hash: 8fa8d...0b7

Samme her!!:-(

Anonymous poster hash: 26fef...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som hadde 1P i dag? Fy faen, del 2 var vanskelig. Ødela alt :( :(



Anonymous poster hash: 5afc2...953
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra! Lykke lykke til! :blomst:

Det er veldig enkelt å analysere, du kan jo ta med oppskriften på forbredelsestiden. ;)

Tusen takk for lykkeønskninger, jeg trenger det. Har bestemt meg for å bli fornøyd hvis jeg står!

Takk, skal finne oppskrifter og prøve meg litt. Er noen år siden jeg gjorde slikt. Må bruke de siste dagene godt nå, har lest altfor lite de siste dagene. :sjokkert:

Anonymous poster hash: 63cdd...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i S1 på torsdag, jeg mååå få satt meg ned og øvd snart.. utsetter det hele tiden



Anonymous poster hash: f500d...e50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt norsk muntlig som kan fortelle litt om hvordan det gikk? Begynner å nærme seg for meg nå og jeg fikk ikke levert leselisten min innen fristen :(

Er ikke en gang ferdig med særemne..

Anonymous poster hash: 63cdd...166

Skal ha norsk muntlig selv snart, hva er leseliste? Trodde ikke man måtte ha det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...