Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

Til dere som har søkt på SAS sin ledig stilling som cabin crew nå: har dere blitt innkalt til intervju? Jeg har ikke blitt innkalt enda!!

Fikk mail på torsdag om at jeg var velkommen på førstegangsintervju om jeg besto språktest. Tok testen i går, og venter på svar om jeg har bestått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk mail på torsdag om at jeg var velkommen på førstegangsintervju om jeg besto språktest. Tok testen i går, og venter på svar om jeg har bestått :)

Okey! Jeg fikk mail på mandag om at de manglet CV'en min, så lastet den opp så fort som mulig! Venter også på svar.. Blir veldig spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om å ta språktesten. Fikk 5 av 6, håper det holder! Gjorde det dårligst på nivå easy, og mye bedre på medium og hard. nesten litt rart. Hvordan gikk dere med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om å ta språktesten. Fikk 5 av 6, håper det holder! Gjorde det dårligst på nivå easy, og mye bedre på medium og hard. nesten litt rart. Hvordan gikk dere med dere?

Jeg har ikke fått beskjed om å ta språktesten. Men har bodd i USA, så lurer på om det kanskje er derfor jeg ikke trenger å ta den? ææ, håper jeg i det hele tatt kommer på intervju! Håper virkelig de svarer snart..

Endret av Millla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått beskjed om å ta språktesten. Men har bodd i USA, så lurer på om det kanskje er derfor jeg ikke trenger å ta den? ææ, håper jeg i det hele tatt kommer på intervju! Håper virkelig de svarer snart..

På mailen jeg fikk stod det:

Du trenger ikke og ta testen dersom du:

- Har engelsk som morsmål

- Tidligere har tatt engelsk-test hos Berlitz (ikke eldre enn 1år siden) og fikk karakter 4 eller bedre

- Har tatt en ICAO-test med resultat på nivå 6

Men de hadde nok mange søkere, kommer nok sikkert om litt! Synes det tok en god stund før jeg i det hele tatt fikk den mailen fra dem.

Lurer litt på om det er like intensivt kurs selv om man er i ressurspool egentlig, jeg kan ikke ta meg 4 ukers fri fra studier for en deltidsjobb egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mailen jeg fikk stod det:

Du trenger ikke og ta testen dersom du:

- Har engelsk som morsmål

- Tidligere har tatt engelsk-test hos Berlitz (ikke eldre enn 1år siden) og fikk karakter 4 eller bedre

- Har tatt en ICAO-test med resultat på nivå 6

Men de hadde nok mange søkere, kommer nok sikkert om litt! Synes det tok en god stund før jeg i det hele tatt fikk den mailen fra dem.

Lurer litt på om det er like intensivt kurs selv om man er i ressurspool egentlig, jeg kan ikke ta meg 4 ukers fri fra studier for en deltidsjobb egentlig..

Sykt rart at jeg ikke har fått den mailen.. Har jo fått bekreftelse på at de har mottatt søknaden min osv. Jeg søkte for halvannen uke siden, så burde vel ha fått den mailen by now.

Nei, jeg søker også ressurspool og har ikke sjanse til å ta fire uker fri fra studiet! Håper de har en løsning der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey! Jeg fikk mail på mandag om at de manglet CV'en min, så lastet den opp så fort som mulig! Venter også på svar.. Blir veldig spennende å se :)

Er det lenge siden du søkte? jeg søkte 26.september og fikk svar denne torsdagen.

Jeg fikk også beskjed om å ta språktesten. Fikk 5 av 6, håper det holder! Gjorde det dårligst på nivå easy, og mye bedre på medium og hard. nesten litt rart. Hvordan gikk dere med dere?

Jeg fikk 5/6 av 6 (vet ikke helt hva det betyr? 5+?) og samme her, fikk dårligst på easy med 86%, 100% på middels og 90-ettellerannet på hard.

Har hørt man må ha over 4 for å bestå, men svigers som har jobbet i SAS i mange år sa at de tar kun ut de beste..

På mailen jeg fikk stod det:

Du trenger ikke og ta testen dersom du:

- Har engelsk som morsmål

- Tidligere har tatt engelsk-test hos Berlitz (ikke eldre enn 1år siden) og fikk karakter 4 eller bedre

- Har tatt en ICAO-test med resultat på nivå 6

Men de hadde nok mange søkere, kommer nok sikkert om litt! Synes det tok en god stund før jeg i det hele tatt fikk den mailen fra dem.

Lurer litt på om det er like intensivt kurs selv om man er i ressurspool egentlig, jeg kan ikke ta meg 4 ukers fri fra studier for en deltidsjobb egentlig..

I fjor høst hadde de over 1200 søkere på 80 stillinger, så det er nok mange som søker i år også. Da jeg søkte stilling som ressurspool i sverige var det en ukes kurs, dog var ikke dette deltigdsstilling, men å jobbe i ferier.

Redigert: skrivefeil

Endret av anybody
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anybody: okeey, da har de kanskje ikke sett på søknaden min enda da! Jeg søkte nemlig 3.oktober.. Har du jobbet i Sverige tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du søkte? jeg søkte 26.september og fikk svar denne torsdagen.

Jeg fikk 5/6 av 6 (vet ikke helt hva det betyr? 5+?) og samme her, fikk dårligst på easy med 86%, 100% på middels og 90-ettellerannet på hard.

Har hørt man må ha over 4 for å bestå, men svigers som har jobbet i SAS i mange år sa at de tar kun ut de beste..

I fjor høst hadde de over 1200 søkere på 80 stillinger, så det er nok mange som søker i år også. Da jeg søkte stilling som ressurspool i sverige var det en ukes kurs, dog var ikke dette deltigdsstilling, men å jobbe i ferier.

Redigert: skrivefeil

Hvis det er 1 uke er det jo veldig greit! Så at kursstart er 1. januar, og da passer en uke veldig fint i forhold til studier! Håper virkelig at det bare er en ukers kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har søkt, på den linken til søknaden er det et felt med " describe yourself". Skriver dere noen annet enn det dere skriver om dere selv i selve søknaden som skal legges ved? Det ble kanskje litt rotete forklart, men håper noen skjønner:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har søkt, på den linken til søknaden er det et felt med " describe yourself". Skriver dere noen annet enn det dere skriver om dere selv i selve søknaden som skal legges ved? Det ble kanskje litt rotete forklart, men håper noen skjønner:p

Jeg skrev i hvertfall bare hva jeg studerer, litt om deltidsjobben min nå (butikk), og hva den jobben har lært meg og hvorfor jeg trives med den type jobb. Også skrev jeg hva motivasjonen min for å søke var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev i hvertfall bare hva jeg studerer, litt om deltidsjobben min nå (butikk), og hva den jobben har lært meg og hvorfor jeg trives med den type jobb. Også skrev jeg hva motivasjonen min for å søke var

Takk! Skrev du alt på engelsk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Skrev du alt på engelsk?

Skrev alt på norsk. Endte opp med å endre alle de engelske svarene mine lenger oppe i søknaden til norsk også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg søker og. Lastet dere opp bilde av dere selv? Jeg har ikke noe bilde liggende som egner seg til jobbsøknad føler jeg, men bør vel gå tatt en!

Anonymous poster hash: 23987...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har søkt, på den linken til søknaden er det et felt med " describe yourself". Skriver dere noen annet enn det dere skriver om dere selv i selve søknaden som skal legges ved? Det ble kanskje litt rotete forklart, men håper noen skjønner:p

Jeg skrev først et felt hvor jeg skrev om meg selv, et felt om mine interesser og et felt om motivasjon, men alt skrev jeg som en søknad, og sendte ikke med en søknad ved siden av.

Skrev alt på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Jeg søker og. Lastet dere opp bilde av dere selv? Jeg har ikke noe bilde liggende som egner seg til jobbsøknad føler jeg, men bør vel gå tatt en!

Anonymous poster hash: 23987...e43

Lastet opp bilde, og hadde bilde på CVen. Jeg fikk mail fra dittnyajobb om jeg ville sende inn helfigursbilde også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg søker og. Lastet dere opp bilde av dere selv? Jeg har ikke noe bilde liggende som egner seg til jobbsøknad føler jeg, men bør vel gå tatt en!

Anonymous poster hash: 23987...e43

Man skal legge ved et bilde ja, men det steget kommer etter at du har skrevet jobbsøknaden (du skal nemlig legge ved CV og bilde for å ha fullført søknaden). Jeg hadde bare ansiktsbilde, fikk heller ikke beskjed om å sende inn helfigursbilde slik som anybody

Men du kan jo bare ta engelsktesten med en gang, og legge ved resultatet. Så slipper du å bli bedt om å gjøre det. Det er bare å gå inn på catofsweden og betale for testen (jeg måtte også betale for den). Du får resultatet med en gang. Testen tar max. 40 eller 45 minutter (tidsbegrenset test)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du søkte? jeg søkte 26.september og fikk svar denne torsdagen.

Jeg fikk 5/6 av 6 (vet ikke helt hva det betyr? 5+?) og samme her, fikk dårligst på easy med 86%, 100% på middels og 90-ettellerannet på hard.

Har hørt man må ha over 4 for å bestå, men svigers som har jobbet i SAS i mange år sa at de tar kun ut de beste..

I fjor høst hadde de over 1200 søkere på 80 stillinger, så det er nok mange som søker i år også. Da jeg søkte stilling som ressurspool i sverige var det en ukes kurs, dog var ikke dette deltigdsstilling, men å jobbe i ferier.

Redigert: skrivefeil

Begynte du å jobbe i ressurspoolen til sas i sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte du å jobbe i ressurspoolen til sas i sverige?

Nope. Har søkt to ganger i Sverige og to ganger i Danmark, man bør nok ha flyerfaring fra før om man søker med base i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...