Gå til innhold

Lærerværelset


Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Gjest Mauna Lee

Jepp, da var jeg plutselig lærer da etter fire år med høyskole. Jobb etter sommerferien er i boks, og selv om jeg har hatt et 40% vikariat dette året i tillegg til siste året på lærerskolen, så må jeg si at jeg gruer meg litt til å starte på et helt nytt sted, som helt nyutdannet! Men jeg gleder meg ordentlig også da!

Uansett tenkte jeg å lage en lærertråd hvor vi lærer på KG kan støtte hverandre, komme med tips og råd, (klage på lønna og arbeidstida :fnise: ) og hvor dere erfarene lærere kan støtte oss nyutdanna lærere litt ekstra i starten hvis vi trenger det.

Lærerstudenter er selvfølgelig også :velkommen:

Dere andre nyutdanna? Har dere fått jobb? gleder dere dere eller er det mest gruing? Dere som har vært et eller flere år i spillet, hvordan var det å være ny? Har dere noen gode tips til oss (meg) nye?

Edit: endret navn på tråden

Endret av Mauna Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg gjerne følge med, har søkt GLU 1-7 til høsten.

(AB til jeg vet om jeg har kommet inn :fnise: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli lærer, skal søke meg inn på PPU neste høst. Gruer meg da...uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli lærer, skal søke meg inn på PPU neste høst. Gruer meg da...uff!

Så gøy! Hvilke fag har du? Og hvor har du søkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Så bra at noen vil følge med :)

Hvor er det dere skal gå AB#2 og AB#3?

Lykke til med å komme inn å sånn for dere som trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at noen vil følge med :)

Hvor er det dere skal gå AB#2 og AB#3?

Lykke til med å komme inn å sånn for dere som trenger det :)

Hehe, jeg har søkt i Vestfold. Tøft gjort å jobbe 40% i tillegg til studier!

AB2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mauna Lee

Jeg kjenner en som går i vestfold! Tror han skal begynne på det 3 året sitt der nå. Det virker bra der :)

Det siste året mitt var samlingsbasert. Skikkelig lange, heavy skoledager 6 dager i måneden. Hadde det ikke vært sånn hadde jeg aldri kunne jobba ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på mitt 2. år som kontaktlærer til høsten. Ny skole og nytt sted, så det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som går i vestfold! Tror han skal begynne på det 3 året sitt der nå. Det virker bra der :)

Det siste året mitt var samlingsbasert. Skikkelig lange, heavy skoledager 6 dager i måneden. Hadde det ikke vært sånn hadde jeg aldri kunne jobba ved siden av.

Så bra, blir bare enda mer sugen på å komme inn :) Regner egentlig med at det skal gå greit, men søkertallet har jo gått sånn opp, at det er umulig å si hvor det ender.

Uff, sånne lange dager er kjipt. Så vanskelig å få konsentrert seg så lenge om gangen. Har tatt noen emner tidligere på universitet, og kjente det var like før øynene glapp igjen mange ganger :fnise:

AB2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skal bli lærer en gang, er bare ikke helt ferdig enda. Håper det er plass til meg her. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Jeg skal begynne på mitt 2. år som kontaktlærer til høsten. Ny skole og nytt sted, så det blir spennende :)

Kult! Hvordan var det å starte på det første året?

Er jo alltid spennende å starte på et nytt sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Så bra, blir bare enda mer sugen på å komme inn :) Regner egentlig med at det skal gå greit, men søkertallet har jo gått sånn opp, at det er umulig å si hvor det ender.

Uff, sånne lange dager er kjipt. Så vanskelig å få konsentrert seg så lenge om gangen. Har tatt noen emner tidligere på universitet, og kjente det var like før øynene glapp igjen mange ganger :fnise:

AB2

Det var litt slitsomt ja :P Men samtidig gikk det greit:) Tok nemlig årstudium i mat og helse, så i de lengste dagene var det både forelesninger + praktiske kjøkkenleksjoner. Hadde det vært lange dager med forelesninger hadde det nok tatt knekken på meg!

Men om jeg hadde gjort det samme (fulltid studium + 40% stilling) et år til.... det spørs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mauna Lee

Følger med her jeg og. Skal begynne GLU 5-10 til høsten :)

Tja, jeg skal bli lærer en gang, er bare ikke helt ferdig enda. Håper det er plass til meg her. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

:velkommen:

og der fant jeg endelig ut hvordan multisiteringa funka, sånn at jeg slipper å ta opp så mange innlegg etter hverandre :gjeiper:

Endret av Mauna Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skal bli lærer en gang, er bare ikke helt ferdig enda. Håper det er plass til meg her. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Du har vel gått vanlig allmennlærer, du? Hvilke trinn håper du mest på? :)

AB2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med mitt 1. år i full lærerstilling.

Har tatt de siste 30 stp samtidig, så nå skal det bli godt med sommerferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mauna Lee

Snart ferdig med mitt 1. år i full lærerstilling.

Har tatt de siste 30 stp samtidig, så nå skal det bli godt med sommerferie :)

Kult =) hvordan var det å starte å jobbe fullt? var det like mye jobb som alle sier at det er?

Var du kontaktlærer?

Slike blir jeg litt nervøs av å lese... glad jeg skal på barneskolen :)

Endret av Mauna Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Hvilke fag har du? Og hvor har du søkt?

Historie og psykologi, men lurer på å ta noe annet også, for å stille sterkere. Noen som har noen tips kanskje?

Har ikke søkt PPU enda, det blir ikke før i 2012. Men er i stuss hvor jeg skal søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel gått vanlig allmennlærer, du? Hvilke trinn håper du mest på? :)

AB2

Ja, det har jeg, men jeg er snart ferdig med en bachelor i engelsk (med naturfag og samfunnsfag) og kommer til å satse på å undervise i disse fagene på ungdomsskole/videregående. Jeg valgte å hoppe av og heller satse på engelsken først og fremst. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult =) hvordan var det å starte å jobbe fullt? var det like mye jobb som alle sier at det er?

Var du kontaktlærer?

Slike blir jeg litt nervøs av å lese... glad jeg skal på barneskolen :)

Jeg er ikke kontaktlærer "på papiret", men har fungert som kontaktlærer for en klasse på barnetrinnet. Har fått funksjonstillegg som kontaktlærer, men ikke den ekstra timen til planlegging. Jeg føler at det første året har gått mye bedre enn forventet. Det er selvsagt mye arbeid, men jeg har fått mye god støtte og gode råd fra mine flotte kolleger. Gleder meg allerede til å starte på neste skoleår - uten studier i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...