Gå til innhold

Erfaring med Hortensia?


Tinafotini

Anbefalte innlegg

Erfaring med Hortensia? Ja, da kan du kanskje hjelpe meg :icon_lol:

Den har klar seg fint i hvertfall 1 mnd, men pluselig ser det ut som den er veldig tørst.

Den har fått vann opptil flere ganger, men fortsatt er jorden tørr og det blir rett og slett ikke noe bedre. Kan det være varmen som gjør at den ikke liker seg lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaring med Hortensia? Ja, da kan du kanskje hjelpe meg :icon_lol:

Den har klar seg fint i hvertfall 1 mnd, men pluselig ser det ut som den er veldig tørst.

Den har fått vann opptil flere ganger, men fortsatt er jorden tørr og det blir rett og slett ikke noe bedre. Kan det være varmen som gjør at den ikke liker seg lenger?

Kan være at den har det for varmt http://www.plantasjen.no/tips_og_rad/steg_for_steg_tips/stell_av_hortensia/

Anonymous poster hash: bc170...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hortensia skal ha mye vann. Bør ikke tørke. Ikke vann bladene og blomstene, kun jorda. Den trives ikke i sola så bør stå i skygge eller halvskygge. Min erfaring er at de er vanskelige å holde fine, men nå er jeg ikke spesielt grønn på fingrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med Hortensiaen jeg også. Så langt er erfaringen at den ikke bør stå i solsteiken hele dagen, Den liker ikke å tørke ut, men den bør heller ikke stå i vann for røttene råtner utrolig lett. Jevnt fuktig, men ikke for våt jord med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke vært så glad i Hortensia av den grunn, selv om jeg har hatt den i halvskygge. Så insisterte svigermor på å plante ut sine tre avblomstrede i hagen vår i fjor. Jeg hadde lite tro på dette, spesielt siden jeg syns det så stusselig ut en stund tidlig på sommeren. Men jammen begynte de ikke å blomstre veldig fint for et par uker siden, bare at hver blomster"bunt" er noe mindre enn i fjor. Det er uansett klart at de trenger veldig mye mindre stell når de står ute på denne måten. Jeg vet jo at planter tørker lettere i potter, men morsomt at forskjellen var så stor for denne. Ikke står den utpreget skyggefullt til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...