Gå til innhold

Noen som har varmepumpe?


OlaP

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på flg mhp varmepumpe;

Hvilke merke har dere?

Hvordan fikk dere den installert?

Pris totalt?

Er dere fornøyd?

Hvordan er støynivået?

Hvordan fungere den på varme sommerdager?

Hvor stort areal fungerer den på?

Takk for svar!

Endret av OlaP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er strålende fornøyd med min Mitsubishi electric og har hatt den i ca 5 år nå. Betalte rundt 25 tusen da jeg kjøpte den, men kunne spart litt penger dersom jeg hadde kjøpt en noe mindre pumpe grunnet leilighet. Bommet litt på størrelsen, men er likevel utrolig fornøyd. Husker dessverre ikke hvor stort areal min skal fungere på, men større enn hos meg i hvert fall. Summen inkluderte absolutt alt inkl. montering. Tok kontakt med et lokalt firma og vips så hadde jeg varmepumpe i løpet av en dag. Nydelig. Jeg har en leilighet på 60 kvadrat med åpen løsning til kjøkken. Kjøler derfor ned hele leiligheten med varmepumpa. Sover med døra åpen til soverommet og det betyr at jeg må ligge med dyne dersom jeg setter pumpa på kjøling. Ellers fryser jeg faktisk litt.

Jeg bruker pumpa også på kjølige dager og synes den gir en behagelig temperatur og luft i leiligheten. Er nydelig å sette på kjøling mens jeg rydder og vasker og deretter varme opp igjen når jeg er ferdig. Det går utrolig raskt, men poengterer igjen at jeg har en leilighet og ikke hus. Derfor får jeg riktig temperatur i løpet av minutter. I disse dager nyter jeg livet innendørs etter jobb. "Alle andre" klager på varme hus, at de ikke får sove, de svetter og sliter i varmen. Jeg kommer hjem og er nedkjølt på minutter samt ligger altså med dyne om natten for ikke å fryse. Helt alvorlig så ville jeg kvittet med med både oppvaskmaskin, tørketrommel og det meste annet før jeg hadde ofret varmepumpa. Helt sant. Er jo heller ikke noe minus at strømregningen er lavere, særlig når det er kaldt ute. Ble langt svar på korte spørsmål dette, men jeg må bare få frem at jeg føler meg heldig i disse dager altså.



Anonymous poster hash: 54288...2b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Santa Barbara

Panasonic.

Støynivået er ikke noe problem.

Den er super på sommeren også da den blåser ut kald luft også.

Vår står i stua hvor det er åpent til kjøkken, bad, opp på loftet og ned i kjelleren, så den varmer for er stort område. Mye større enn den er beregnet for, men det funker kjempe fint fordi om.

Vi kjøpte den på kampanje Coop obs hadde til 14 tusen. Montering var med i prisen.

Er veldig fornøyd.

Endret av Santa Barbara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har samme som TS, kunne ikke vært mer fornøyd! Den redder dagen, vinter som sommer.

Vi brukte kun varmepumpe i vinter, ingen annen oppvarming (brukte peisen til kosefyring et par ganger)

Og i sommer har vi hatt den på kjøling når det har vært varmt.

Huset vårt er på 110 kvadrat, og den går på hele (1.etg) :)



Anonymous poster hash: 140d6...a65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme som TS, kunne ikke vært mer fornøyd! Den redder dagen, vinter som sommer.

Vi brukte kun varmepumpe i vinter, ingen annen oppvarming (brukte peisen til kosefyring et par ganger)

Og i sommer har vi hatt den på kjøling når det har vært varmt.

Huset vårt er på 110 kvadrat, og den går på hele (1.etg) :)

Anonymous poster hash: 140d6...a65

Tror vi betalte 20.000 på elkjøp for vår, inkl montering.

Anonymous poster hash: 140d6...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere ca hva strømregningen var på før, og hva den er nå med varmepumpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...