Gå til innhold

Har det blitt trendy å plante blomster, urter og grønnsaker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar jeg feil eller har det blitt riktig så trendy å plante egne urter og grønnsaker i vinduskarmen nå for tiden?

Anonymous poster hash: 02b53...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke folk holdt på med det i årevis da?



Anonymous poster hash: 7bac4...241
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa, det er i alle fall ikke uvanlig..., men folk har gjort det i flere år, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har blitt litt trendy, ja. Greit at folk har holdt på med det siden tidenes morgen, men nå ser jeg hagebøker, skilt, hageredskaper og det som er overalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trend egentlig da. Selv har jeg vært trendy fra da jeg gikk i bhg og planta tomater;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke mer trendy, mer at du selv har kommet i en alder der det er normalt at dine jevnaldrende holder på med sånt. ;) Det er svært få 16 åringer som holder på med sånt, men at en 26 åring eller 36 åring gjør det er nok helt normalt, og sånn har det vært i alle tider. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke mer trendy, mer at du selv har kommet i en alder der det er normalt at dine jevnaldrende holder på med sånt. ;) Det er svært få 16 åringer som holder på med sånt, men at en 26 åring eller 36 åring gjør det er nok helt normalt, og sånn har det vært i alle tider. :)

Det ER faktisk mer trendy å dyrke sin egen mat. Trenden kommer fra USA og England, der siste finanskrise tvang folk til å snu på myntene for å få det til å gå rundt. Straks byfolk har dyrket sin egen urte/tomat/salat for første gang i sitt liv så oppdager de dog at ikke bare er det billigere enn å gå i butikken, men det er også mye bedre. Folk er gode til å vende "må" til "vil" og vips så er det i 2014 i Oslo 5-10 års kø for å få seg en parsellhage. En parsellhage du for få år siden kunne få utlevert nesten på dagen fordi mange av dem stod til forfall.

Så ja. Selvdyrking er trendy. Det samme gjelder matauk som å gå på fjellet for å plukke bær, å høste marginalplanter i bymiljøet og å ha bikuber på Grønnland.

Anonymous poster hash: e929b...135

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke mer trendy, mer at du selv har kommet i en alder der det er normalt at dine jevnaldrende holder på med sånt. ;) Det er svært få 16 åringer som holder på med sånt, men at en 26 åring eller 36 åring gjør det er nok helt normalt, og sånn har det vært i alle tider. :)

Hahaha! Du har et poeng! Fader ta denne 30-års kr**sen! ;-)

TS

Anonymous poster hash: 02b53...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generelt ganske trendy å gjøre husmorting for tida. Man skal ikke bare være gode karrierekvinner, man skal i tillegg være supermor, ha et perfekt hjem og bake selv, sy selv, lage selv og dyrke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke mer trendy, mer at du selv har kommet i en alder der det er normalt at dine jevnaldrende holder på med sånt. ;) Det er svært få 16 åringer som holder på med sånt, men at en 26 åring eller 36 åring gjør det er nok helt normalt, og sånn har det vært i alle tider. :)

Akkurat det jeg selv tenkte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både alder og trend spiller inn. Folkmusikk, hage og Toyota er vel den nye kjedelige 30-årsgenerasjonens ytre kjennetegn.

Jeg trives med det.

Anonymous poster hash: a2770...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at det er blitt trendy ja.. Det selges jo utstyr til dette i interiørbutikker og det er jo ment som dekor, så ja det er nok "in". Men noe nytt er det jo ikke :)



Anonymous poster hash: fae5a...655
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det er en fin trend, jeg. Håper det blir enda mer vanlig.

Enig i det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...