Gå til innhold

Hva bør man tenke på ang husforsikring?


Sille4

Anbefalte innlegg

Usikker på om jeg legger denne under rett forum, men.
Har nylig kjøpt meg rekkehus, som er selveier. Er nå på utkikk etter hvilke selskaper som kan gi best prist på hus forsikringer. Men jeg er veldig usikker på hva forsikringen bør dekke, hva bør jeg passe på at er med? Og har dere noen selskaper å anbefale? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil det seie at rekkehuset pr no ikkje er forsikra? Isåfall bør du velje forsikring i dag og ringe forsikringsselskapet med ein gong dei opnar igjen etter helga.

Vi har KLP, dei kom desidert billigast ut for oss, samtidig som dei dekkjer det same/meir enn andre selskap. Men då må ein vere tilsett i kommune (eller fylkeskommune?) for å få teikne forsikring hjå dei.

Vi har hatt god bruk for forsikring, då vi fekk vannlekkasje på kjøkkenet eit år etter vi flytta inn. Kjekt også om den dekker skadedyr, sopp og råte, ikkje alle som gjer det. Husk også på å ha høg nok innboforsikring, då du gjerne eig meir enn du tenker over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det seie at rekkehuset pr no ikkje er forsikra? Isåfall bør du velje forsikring i dag og ringe forsikringsselskapet med ein gong dei opnar igjen etter helga.

Vi har KLP, dei kom desidert billigast ut for oss, samtidig som dei dekkjer det same/meir enn andre selskap. Men då må ein vere tilsett i kommune (eller fylkeskommune?) for å få teikne forsikring hjå dei.

Vi har hatt god bruk for forsikring, då vi fekk vannlekkasje på kjøkkenet eit år etter vi flytta inn. Kjekt også om den dekker skadedyr, sopp og råte, ikkje alle som gjer det. Husk også på å ha høg nok innboforsikring, då du gjerne eig meir enn du tenker over.

Joda, rekkehuset er heldigvis forsikret for øyeblikket. Fikk 2 mnd gratis igjennom gjensidige.

Er også medlem i KLP, så har sett litt der om at forsikringen der er billig for meg. Men syntes ikke det virket som at de dekte like mye som andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hugsar ikkje i detalj no. Men huska den hadde same tilbod/innhold som den banken tilbydde oss. Får vel lese gjennom igjen snart, å sjå om den har alt den bør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg legger denne under rett forum, men.

Har nylig kjøpt meg rekkehus, som er selveier. Er nå på utkikk etter hvilke selskaper som kan gi best prist på hus forsikringer. Men jeg er veldig usikker på hva forsikringen bør dekke, hva bør jeg passe på at er med? Og har dere noen selskaper å anbefale? :-)

Bare husk å ha en husforsikring som dekker nok. Les vilkår osv.

Jeg har alltid hatt super/max forsikring på alt. Og gud hvor jeg ble mobba for å "kaste" penger ut av vinduet. Helt til vil fikk besøk av råtesopp og måtte rive flere gulv, vegger og innredning. Det var ikke spesielt billig.. jeg tror jeg kan ha min husforsikring i 20 år og enda ikke "betalt tilbake" hva utlegget ble...

Anonymous poster hash: 0b2a7...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...