Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015


Sapphira

Anbefalte innlegg

Jeg har ventet i en ukes tid nå for å se om noen kom til å opprette en tråd her, men det ser ut som jeg må gjøre det selv :fnise:

Jeg og sambo venter vårt første barn i slutten av november, og gleder oss selv om vi også er i sjokk. Vi hadde bestemt oss for å vente to år til, men plutselig var testen positiv. Nå krysser vi bare fingrene for at alt går bra, og at vi får en frisk og fin novemberbaby :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ventet på at noen skulle opprette en jeg også, men gadd ikke gjøre det selv :P

Vi venter vår første i begynnelsen av november, og alt ser ut til å gå fint sålangt. Skal på tidlig UL om litt over ei uke, blir spennende å se, men har hørt hjertelyd hjemme med doppler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Vi vurderer sterkt tidlig UL. Jeg kunne egentlig tenkt meg å gå nå (i uke 8) bare for å bekrefte at noe faktisk er der, men sambo synes jeg er litt paranoid :fnise: . Så det ser ut som det blir uke 12 istedet. Tiden går bare sååå sakte synes jeg :rolleyes:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er det termin 15. Desember, så ikke så langt på vei enda.

Etter tidligere SA og noen kjemiske, så håper jeg virkelig at spira har tenkt å sitte nå :)

5+0 i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, og gratulerer! Jeg er 4+1 i dag, så har termin i slutten av desember :) Håååper spira klorer seg fast!

Jeg og mannen har snakket litt om tidlig UL vi også, men er ikke helt enige enda. Jeg vil også bare se at det faktisk er noe der, mens mannen mener at det ikke er nødvendig :P

Gleder meg slik, og har lyst å kjøpe inn masse små klær og utstyr allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen småting allerede, klarte ikke å la være :P Vi hadde nok ikke dratt på tidlig UL om det ikke var for at vi har mistet 3 ganger før. Men alt ser ut til å gå bra denne gangen, har for første gang hatt skikkelige symptomer og livmoren har vokst, så er egentlig ikke noe særlig bekymret :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt noen småting allerede, klarte ikke å la være :P Vi hadde nok ikke dratt på tidlig UL om det ikke var for at vi har mistet 3 ganger før. Men alt ser ut til å gå bra denne gangen, har for første gang hatt skikkelige symptomer og livmoren har vokst, så er egentlig ikke noe særlig bekymret :)

Kjenner jeg meg rett så klarer jeg nok ikke å vente særlig lenge jeg heller. Så bra at det ser fint ut denne gangen :D

Er veldig spent på symptomene selv, for nå har ikke noe i det hele tatt! Eneste er litt murringer fra tid til annen ;p Hvilke har dere, og når kom de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg meg rett så klarer jeg nok ikke å vente særlig lenge jeg heller. Så bra at det ser fint ut denne gangen :D

Er veldig spent på symptomene selv, for nå har ikke noe i det hele tatt! Eneste er litt murringer fra tid til annen ;p Hvilke har dere, og når kom de? :)

Det kom vel ikke for fullt før uke 6, med kvalme, trøtthet, låsninger i bekkenet, og ligamentsmerter. Vonde pupper har jeg hatt fra før ikm. Er forferdelig kvalm, men det er liksom greit når jeg vet hvorfor. Har blitt littegrann bedre den siste uka, egentlig har alle symptomene blitt svakere, men det er vel ganske normalt mot slutten av første trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og :velkommen: alle. Så gøy at gruppen fylles mer opp.

Linde: Jeg har egentlig ingen symptomer utenom ømme pupper og murringer. Matlysten har også økt en del. Var redd at kvalmen skulle komme i uke 7, men so far so good. Siden jeg holder på med bacheloroppgave nå håper jeg inderlig at det fortsetter slik, ellers blir det noen vanskelige uker fremover :P

Jeg sitter egentlig bare og teller ned dagene til første legetime som er i slutten av måneden. Føler liksom det blir mer "virkelig" da. Tror også vi har bestemt oss for å ha tidlig UL i uke 12 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn her jeg 😊 Godt å se at andre skal få nov og des barn 😃 Jeg er 4+6 uker på vei, og har termin 17 desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må melde meg inn jeg og! Er 4+6 i dag med første barnet :) jeg har også lyst på tidlig ul før vi forteller alle det! Samboer klarer jo ikke holde munn så jeg er litt sjarmert, litt oppgitt og veldig skremt. Tenk om det går galt nå som så mange vet det! Har bedt han roe ned, så får se :P

Jeg sliter med kvalme, hodepine og tretthet allerede :( og det er lenge til jul! Puppene har vært ømme fra før ikm. Kvalmen og hodepinen kom 4+1 og trettheten 4+4. Har også en del murringer. Har legetime 5 mai, men må vist tilbake i begynnelsen av juni pga blodprøvene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye:

Har termin i slutten av november, men pga muskelsykdom blir det mest sannsynlig keisersnitt på meg, og da blir det vel i midten av november, om det går bra denne gangen.

Hadde en SA i august.

Begge disse gravidetene var ikke planlagt, men jeg og mannen har ikke akkurat brydd oss om prevensjon! Ble alikevel litt sjokka, trodde ikke vi hadde så lett for å bli gravide. Vi har ingen barn fra før.

I morgen skal jeg på tidlig UL. Er spent, men forventer mest å få beskjed om at det ikke er levedyktig. Så vi får se i morgen!

Har myyyyye mer symptomer nå enn forrige gang, håper det er positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med så mye menssmerter og srikkinger at jeg blir gal :P Igår var jeg skikkelig kvalm! Er 5+2 idag. Flere som sliter med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, jenter :blomst:

Jeg har også en del menssmerter, men ingen kvalme enda (bank i bordet). Håper jeg klarer å holde meg unna. Det er veldig lange dager for tiden med oppgaveskriving, men ukene begynner å gå raskere og raskere forbi. Imorgen er jeg 8 uker! Synes det er en fin tanke at hvis alt går bra har jeg en liten baby til jul :rodmer:

Forresten, jeg lurte på om jeg skal føre opp termindatoer osv i hovedinnlegget? Eller er det greiere å gjøre det i presentasjonstråden, kanskje? :vetikke:

Endret av Sapphira
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei si det :P begge er jo en mulighet :) men her blir det vel naturlig å skrive når babyen har kommet så kanskje naturlig med den lista her og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye:

Har termin i slutten av november, men pga muskelsykdom blir det mest sannsynlig keisersnitt på meg, og da blir det vel i midten av november, om det går bra denne gangen.

Hadde en SA i august.

Begge disse gravidetene var ikke planlagt, men jeg og mannen har ikke akkurat brydd oss om prevensjon! Ble alikevel litt sjokka, trodde ikke vi hadde så lett for å bli gravide. Vi har ingen barn fra før.

I morgen skal jeg på tidlig UL. Er spent, men forventer mest å få beskjed om at det ikke er levedyktig. Så vi får se i morgen!

Har myyyyye mer symptomer nå enn forrige gang, håper det er positivt :)

Hvordan gikk det på tidlig UL? Håper på det beste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke før i morgen :)

Eeeh, kanskje teit spm, men har noen av dere måtte kjøpe nye BHer?

Mine er for små :( Bør jeg gå og få tak i ammeBH eller?

Det er i utgangspunktet vanskelig for meg å få tak i BH siden jeg ikke bruker "normal" str :P Har til vanlig 75 E, men nå holder altså puppene å velte ut av disse og...

Og de strammer, så må vel gå opp til 80 rundt. Ååååh, hater å bo på en liten plass, med dårlig utvalg og "alle kjenner alle"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke før i morgen :)

Eeeh, kanskje teit spm, men har noen av dere måtte kjøpe nye BHer?

Mine er for små :( Bør jeg gå og få tak i ammeBH eller?

Det er i utgangspunktet vanskelig for meg å få tak i BH siden jeg ikke bruker "normal" str :P Har til vanlig 75 E, men nå holder altså puppene å velte ut av disse og...

Og de strammer, så må vel gå opp til 80 rundt. Ååååh, hater å bo på en liten plass, med dårlig utvalg og "alle kjenner alle"...

Kan du dra til en annen by i nærheten? Eller bestille på nettet? Her har Lindex fått godt utvalg syns jeg. Jeg bruker 70E, 65F og får av og til tak i på Lindex. Ellers har mymuse(nettbutikk) mye fint og av og til greie tilbud :) er jo ikke behagelig å gå med for liten bh. Tror jeg kommer til å vente med ammebh til oktober kanskje. For puppene kan vel endre seg enda mer? Mine har ikke vokst stort enda, men har lyst på noe som gir mindre vonde pupper når man tar av bh'n!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også kjøpe nye BH-er snart, mine velter jo ut :fnise:. Fikk anbefalt noen sømløse fra Lindex på et annet forum, så jeg vurderer å prøve de. Bruker 70E til vanlig.

Jeg har hatt en to timer lang lur idag, så føler meg veldig opplagt nå. Nå er det snart mat (igjen). Er det noen andre her som er sulten hele tiden? Jeg føler jeg aldri blir mett. Drikker også kjempemye vann, får liksom aldri nok :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte det sånn at man kan kjøpe ammeBH ganske tidlig, men da må du bruke på det innerste hakket, slik at du kan vokse. Og jeg tror det er vanlig å gå opp en par cuper, men jeg skal ikke si noe for sikkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...