Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Hei, og gratulerer til alle sammen!

Jeg sniker meg forsiktig inn her. Har regnet meg frem til termin 1. desember. Det er nå en uke siden jeg fikk positiv test, og det har vært en laang uke. Bekymrer meg mye, og googler og leser flere timer om dagen - har også hatt ferie i fem dager, og derfor litt ekstra tid. Jeg hadde en SA i september, og vil påstå at det er noe av det tøffeste jeg har opplevd. Derfor er dette skremmende. Vi har prøvd i over et år, og begge har blitt utredet, og det er funnet utfordringer hos begge.

Men jeg prøver å tenke positivt. Samboer er helt fantastisk om dagen, trøster og støtter og er positiv. Får litt "kjeft" når jeg googler langt utover natta... ;-)

Jeg tror mesteparten av tiden at dette skal gå bra, og jeg gleder meg masse til tiden fremover. Ca uke 7 har vi tenkt privat UL fordi jeg hadde roet meg veldig om jeg hadde sett et bankende hjerte. Flere som har planer om tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Løvsol og Essie_ :blomst:

Essie_: det virker som mange her inne har opplevd SA/BO/MA, så man bekymrer seg ekstra mye, spesielt om man har opplevd det tidligere selv. Jeg fikk beskjed om tom fostersekk i uke 10 i november, så jeg har det ganske likt som deg nå. Er veldig nervøs og tror det ikke før jeg får se det. Er 8 uker imorgen, og skal på tidlig ul. Venter på innkalling, så forhåpentligvis blir det om ikke alt for lenge!

Vi får tenke positive tanker og satse på at spiren klamrer seg fast :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, det blir mange bekymringer. Og det er vel helt naturlig når dette er noe vi ønsker oss :rodmer:

Jeg har hatt kramper i livmor siste uka. Cirka som ved mens. Også innimellom stråling ned innsiden av låret. Flere som plages med dette?

Jeg innbiller meg innimellom at jeg er litt kvalm også, men det kommer og går litt. Var på tax-free i stad og gikk og luktet på parfymer - fant ganske fort ut at det ikke nyttet, alt luktet vondt og rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt menssmerter i tre uker nå, men det er det eneste. Har ingen symtomer utenom det. Ingen kvalme eller noe. Pittelitt ømme bryster, men jeg må kjenne etter liksom, så det er jo ikke plagsomt. det bekymrer meg at det er så lite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-)) Det er spennende!!

Jeg skal på tidlig UL på mandag, da er jg trolig i uke 7. Men det er litt uvisst. Kan være 8 og 9 også. Derfor jeg har bestilt tidlig UL.

Jeg har masse sympomer:

- Store, tunge og vond

- Kvalm som et uvær

- Luktesans som er helt vridd.
Kaffelukt som jeg normalt elsker, er den værste lukten dere kan forestille dere. Kaster nesten opp ved lukten. Det samme gjelder hvis kjøleskapsdøren åpnes. Mannen min har veldig god luktesans, og han sier at det ikke lukter vondt i kjøleskapet. Lukter bare "kjøleskap". Det er krise.

- Jeg kjenner også at ting skjer nederst i magen, murringer, akkurat som små stikk av og til, og av og til små krampelignende følelser. --> Får en blanding av panikk og glede hver gang jeg kjenner noe, livredd for at "mensensmertene" skal være noe negativt. Men venninner beroliger meg og sier at dette er vanlig gjennom hele svangerskapet.

Uff... dette er spennende og skummelt på samme tid. Hvorfor skal alt være så usikkert de første ukene...Hadde vært så greit og bare vite at nå er alt 100 % sikkert.. Men, jeg har en god følelse, så jeg får holde fast ved den :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere alle sammen. Må desverre melde meg ut av gruppen. I den siste uken har jeg sluttet å kjent symtomer og testene har blitt bare svakere og svakere. Da ble det slik det jeg fryktet atter en gang. Har snakket med gyn i dag, og hvis ikke kroppen ordner opp selv innen 7.april så blir det bestilt time på sykehuset.

Krysser fingrene for dere alle, og håper spirene holder seg godt fast :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere alle sammen. Må desverre melde meg ut av gruppen. I den siste uken har jeg sluttet å kjent symtomer og testene har blitt bare svakere og svakere. Da ble det slik det jeg fryktet atter en gang. Har snakket med gyn i dag, og hvis ikke kroppen ordner opp selv innen 7.april så blir det bestilt time på sykehuset.

Krysser fingrene for dere alle, og håper spirene holder seg godt fast :gravid:

Åånei :frown: Det var veldig trist å høre. Får håpe kroppen klarer å ordne opp selv, så slipper du å dra inn på sykehuset. Det er ikke store trøsten, men dette skjer når kroppen merker at noe er galt, så slik sett er kroppen helt fantastisk. Stor klem til deg, håper du slipper unna de største smertene, og at dere vil starte prøvingen igjen når dere er klare for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åånei :frown: Det var veldig trist å høre. Får håpe kroppen klarer å ordne opp selv, så slipper du å dra inn på sykehuset. Det er ikke store trøsten, men dette skjer når kroppen merker at noe er galt, så slik sett er kroppen helt fantastisk. Stor klem til deg, håper du slipper unna de største smertene, og at dere vil starte prøvingen igjen når dere er klare for det :klem:

Takk skal du ha :) Jeg har jo masse medisiner hjemme jeg enda ikke har fått prøvd ut, så det skal jeg gjøre nå. Ble gravid nå rett før jeg skulle begynne på Pergokurer. Satser på at det klaffer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere alle sammen. Må desverre melde meg ut av gruppen. I den siste uken har jeg sluttet å kjent symtomer og testene har blitt bare svakere og svakere. Da ble det slik det jeg fryktet atter en gang. Har snakket med gyn i dag, og hvis ikke kroppen ordner opp selv innen 7.april så blir det bestilt time på sykehuset.

Krysser fingrene for dere alle, og håper spirene holder seg godt fast :gravid:

Åneeei, så leit å høre... Mange klemme til deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere alle sammen. Må desverre melde meg ut av gruppen. I den siste uken har jeg sluttet å kjent symtomer og testene har blitt bare svakere og svakere. Da ble det slik det jeg fryktet atter en gang. Har snakket med gyn i dag, og hvis ikke kroppen ordner opp selv innen 7.april så blir det bestilt time på sykehuset.

Krysser fingrene for dere alle, og håper spirene holder seg godt fast :gravid:

Uff, mee mee! Jeg har fulgt tråden din på "prøvere og ufrivillig barnløse", og krysset fingrene for at fostersekken var tom fordi det var for tidlig å se noe mer. Håper du raskt får på plass en spire igjen, som blir tida ut!

Jeg er forresten gravid for andre gang etter pergo-kur, så det fungerer hvertfall på meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mee mee! Jeg har fulgt tråden din på "prøvere og ufrivillig barnløse", og krysset fingrene for at fostersekken var tom fordi det var for tidlig å se noe mer. Håper du raskt får på plass en spire igjen, som blir tida ut!

Jeg er forresten gravid for andre gang etter pergo-kur, så det fungerer hvertfall på meg :)

Takk for svar Essie! :) Håper også det, venter bare på at kroppen skal ordne opp slik at jeg får begynt på Pergokuren :) Lykke til med spiren, krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg!

Har endelig blitt gravid, etter mange år med prøving.

Har vært prøvere siden 2009.

Ble gravid i 2010, men mistet i uke 6.

Ble så henvist til Fertilitetsklinikken ved St. Olavs i slutten av 2012.

Første ICSI i september/oktober 2013 som endte med EXU.

Og nå er jeg endelig gravid etter ICSI nr. 2 :rodmer:

Er i uke 4+2 idag :) Tidlig UL blir 14 april.

Målte HCG på testedagen (to uker etter innsett. og innsett var to dager etter uthenting) og den var på hele 807! Ble veldig overrasket over hvor høy den var, da jeg hadde håpet på maks 400. Håper den høye HCG'en ikke er tegn på at noe er galt, men er selvfølgelig fryktelig redd for SA igjen..

Skal ta ny HCG neste onsdag, og fortsetter med å sjekke den 1 gang i uka :)

Flere med høy HCG tidlig i svangerskapet?
Vi satte forresten bare inn 1 egg, men det kan jo ha delt seg.

Så den høye HCG'en kan jo være tegn på enegga tvillinger! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen Essie, Løvsol og Lilleløvetann :velkommen:

:blomst: til deg mee mee! Ord blir fattige i slike situasjoner. Håper spiren til slutt sitter hos deg :hug:

I morgen er jeg i uke 7! :gravid: Like glad hver gang jeg runder en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk millevanilje og gratulerer lilleløvetann!

Aner ikke hva hcg min er, men kan ikke forstå at høy hcg skulle være noe negativt. Ved forrige graviditet utviklet min hcg seg sakte, og det betydde ikke noe bra hvertfall.

Kunne du tenkt deg tvillinger? Jeg har en venninne som venter to, og jeg tenker det kanskje egentlig hadde vært greit, selv om jeg også har hørt tvillingforeldre si at de ikke hadde ønsket det for sine verste fiender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med symptomene deres? Jeg har forferdelig ømme pupper/brystvorter. Krampene i livmor har muligens avtatt litt i mengde. Og kjøleskapet vårt lukter ikke godt, selv om sambo insisterer på at det ikke lukter noenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Oi, her har det skjedd masse siden sist! For det første, så utrolig trist å høre, Mee Mee :( Jeg håper inderlig du får en ny positiv beskjed snart igjen, masse lykke til :klem:

Så utrolig hyggelig at vi har blitt så mange! Velkommen til dere nye! :blomst:Krysser fingrene for at spira blir sittende fast hos alle :) Jeg tenkte å lage en terminliste i første post, så kan ikke dere som ønsker skrive ned foreløpig termin, så fører jeg oss opp etter dato? :)

Her har det gått skikkelig trått den siste tiden, helsemessig :) Er 9+2 i dag, og jeg trodde ikke kvalme kunne ta sånn overhånd! For ikke å snakke om trøtthet... Legger meg kl. 21 hver kveld! Jeg er veldig opptatt av å ikke sykemelde meg, er jo tross alt gravid og ikke syk, men det holder hardt noen dager :laugh: Jeg kaster ikke opp, men har en konstant kvalme som må mates for å holde i sjakk. Det går mye i hvitt brød, ost og cola for å holde maten nede, som ikke akkurat gjør underverker for vekta... Har gått opp 3 kilo allerede! :fnise: Selv om jeg virkelig hadde planer om å holde meg sunn gjennom svangerskapet, er det ikke lett når jeg ikke takler konsistens eller smak av grønnsaker, fisk, kjøtt :( Jaja, knasker i hvert fall vitaminer som en gærning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortsatt ingen symptomer her :klo: drikker endel, men det er vel det eneste... 8+2 i dag, og har enda ikke fått timen til tidlig ul... blir mer og mer bekymra for hver dag som går. føler meg helt lik som sist gang, og da kom vi til tom fostersekk i uke 10. Håper ikke det skjer igjen, men jeg skulle gjerne ha kjent noe som tilsier at det skjer _noe_ riktig her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Uff, studentprøver, håper du kan få den timen snart... Utrolig frustrerende å gå og vente. Du skal ikke ringe og høre hvorfor det tar sånn tid? Det er jo også mange heldige som slipper symptomer, så jeg krysser fingrene for at du er én av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi håper på det. Det er jo max uflaks om det skal skje to ganger etter hverandre, i såfall! :) Jeg ringer på mandag om det ikke har kommet noe i posten til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått litt symptomer :) De kommer og går litt, men har i alle fall merket noe!

- Oppblåst / smådårlig i magen

- Kvalm

- Metall / blodsmak i munnen

- Vondt i rygg/bekken (det skjedde etter 1 ICSI også)

- Våkner tidlig om morgenen

- Ellers trøtt og sliten gjennom nesten hele dagen, legger meg tidlig

- Store / ømme bryster

- Utrolig god luktesans

- Hormonell, gråter veldig lett og blir lettere irritert

Idag er jeg i uke 4+4, og symptomene startet veldig tidlig hos meg :)

Har forresten termin 6 desember :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...