Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

12 uker føles som en eeeevighet unna ja... Og jeg må slutte å lese på diverse forum, blir jo livredd for hva som kan skje innen den tid... :sjenert:

Må vel bare tenke positivt og ta det som det kommer, det hjelper jo ikke å bekymre seg! Og det er jo flere svangerskap som går bra enn ikke...

*Mim*: 5. november er en flott dato å ha bursdag på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er eg akkurat 8 veker på vei! :hoppe:

Synst vekene går fort unna eg, i motsetning til dåke andre. ;)

Var så fornøyd i dag, for eg var på jobb heile dagen uten å ha nokon plager. Men etter jobben skulle eg og kjæresten min i besøk - og etter kjøreturen vart eg kvalm. Og kvalmen vil jo ikkje gi seg igjen. Misunner virkelig ikkje dåke som er mykje kvalme - for etter berre ein kveld med kvalme, har eg fått meir enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

Har dere fortalt det til noen? Jeg har sagt det til alle, og vel så det, sånn at de skal skjønne hvor synd det er på kvalme meg. ;)

Jeg var på venninnekveld samme dag som jeg hadde testet og klarte å plumpe ut med det. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal holde det hemmelig, heller.

Eneste som ikke vet det nå er vel mamma. Hun er utenlands, og jeg vil si det selv - ikke sende melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 6+1, så foreløpig er det bare mine foreldre, søsken, svigersøs og et vennepar som vet, i tillegg til akupunktøren min. Svigers skal få vite det når de kommer hjem fra ferie, men ellers så tror jeg vi kommer til å holde munnen lukket fram til uke 11-12.

Mirabella76: grattis med 8 uker! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det kommet mange nye, gratulerer alle sammen! :)

Jeg er litt uslitt etter i går, det er ikke så kjekt å være hemmelig gravid alltid. Er endel plaget med enkeltsidig migrene, det pleier å gå ganske fint så lenge jeg tar litt Ibux. Men det kan jeg jo ikke nå - så da gikk det ikke så bra. Drakk ganske mye kaffe på jobb i går, men det hjalp bare litt. Selvsagt skulle jeg og samboer ut med jobben/kunden min i går kveld, da var jeg ganske sliten og forbannet alt som het babyer og drømte om Ibux. Om ikke annet fikk jeg en unnskyldning for denne alkoholproblematikken. I dag er jeg heldigvis fin igjen.

Jeg vet at man kan ta Ibux om det er krise, og gjorde det engang i forrige uke, men vil jo ikke ta noen sjanser heller. Med ibux går det visst enten bra eller veldig dårlig, så dumt å ta sjansen for mange ganger...

Ellers er jeg litt småkvalm sånn her og der, ikke så veldig slitsomt egentlig. Gikk bra å begynne på jobb igjen, men merker at jeg blir trøtt når jeg kommer hjem.

Vi har sagt det til søsken pluss samboere nå også, så fire til som vet det. Flere blir det nok ikke på en stund.

Skulle ellers ønske at tiden gikk litt fortere!

Endret av Scheherazade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 8 uker!

Mirabella76: grattis med 8 uker! :duskedame:

Takk for det jenter! :)

Som eg skreiv i går, så var eg kvalm. Og det vart ikkje noko bedre etterpå akkurat. Kasta opp i går kveld, då eg skulle ta ein stor og stygg tablett. :spy: Det er tablettar som er ufarlige å ta når ein er gravid, som eg tar for å unngå nye urinveisinfeksjonar, som eg har vore mykje plaga med dei siste åra. Eg synst alltid det er litt ekkelt å ta dei tablettane, for dei er store og har ein syrlig ekkel smak. Og sidan eg var kvalm då eg skulle ta ein slik tablett i går, så gjekk det ikkje så bra. Skikkelig frustrerande at eg har klart å kasta opp pga kvalmen allerede, så lite som eg egentlig har vore plaga med kvalme så langt! :sur: Det er iallfall siste gangen eg kjem til å ta dei tablettane når eg er kvalm, for det var ikkje noko særlig.

Formen er ikkje god i dag heller. Var småkvalm allerede då eg våkna i dag tidleg, og eg er det fortsatt. Og då eg og kjæresten min tok heis i dag, vart kvalmen enda verre. Virkar som om eg no er over i eit nytt kapittel av graviditeten: Kvalmeperioden!!! Spørs om eg synst tida kjem til å gå like fort framover, viss eg skal fortsetja med å vera kvalm. Og så håpar eg at eg klarar å gå på jobb i tida framover, og ikkje må bli sjukemeldt på grunn av kvalmen.

Håpar dåke har ei fin helg, jenter! Her er formen som sagt litt laber, så eg håpar på ein bedre dag i morgon.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Mim*

All sympati for kvalmen, Mirabella. :klem: Det finnes mange kjerringråd mot kvalme på nettet. Her blir det i alle fall krise hvis jeg ikke spiser ofte nok.

Jeg har lengtet etter å være gravid igjen, men nå er det nesten bare nedtur. Er så lei av å være kvalm og trøtt! Og det er mange tunge uker igjen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til en veninne, rett og slett fordi jeg har behov for å prate om dette....en på jobben, og til "agenten" min. Har ikke tenkt å fortelle dette til sjefen eller familien på lenge...tror jeg skal vente til jeg har passert 12 uker. Men jeg får et problem når vi skal på middag til min mor...når jeg hverken kommer til å røyke eller drikke...tror jeg får finne på en veldig god forklaring :fnise:

Kom gjerne med forslag!!!

PS: Grattis med 8 uker Mirabella! :danser:

Endret av Daiquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All sympati for kvalmen, Mirabella. :klem: Det finnes mange kjerringråd mot kvalme på nettet. Her blir det i alle fall krise hvis jeg ikke spiser ofte nok.

Jeg har lengtet etter å være gravid igjen, men nå er det nesten bare nedtur. Er så lei av å være kvalm og trøtt! Og det er mange tunge uker igjen... :(

Merkar at eg må eta ofte eg og, men eg har ikkje lyst på mat. Slitsomt! Det eg synst er best å eta, er frukt. Det går lett ned. Annan mat er det verre med. Eg som hadde så ekstrem matlyst for kort tid sidan, og no er den heilt vekke. Eg er sulten, men har berre ikkje lyst på mat.

PS: Grattis med 12 uker Mirabella! :danser:

8 veker meinar du vel! :fnise: Eg har nok ikkje passert 12 veker heilt enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkar at eg må eta ofte eg og, men eg har ikkje lyst på mat. Slitsomt! Det eg synst er best å eta, er frukt. Det går lett ned. Annan mat er det verre med. Eg som hadde så ekstrem matlyst for kort tid sidan, og no er den heilt vekke. Eg er sulten, men har berre ikkje lyst på mat.

8 veker meinar du vel! :fnise: Eg har nok ikkje passert 12 veker heilt enda. ;)

ups!! sorry!!! hehe..leste litt fort her... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg med her jeg....

Etter mange prøveperioder så ble jeg endelig gravid, er 5 uker + 6 d.(selvutregnet termin 24.11.08) Hadde en underlig mens i februar, mn regner utfra atunnfangelsen skjedde etter den....så får vi se.

Har født 2 ganger før, i juni 00 og mars 02, yns det er evigheter siden, og har glemt det meste av både svangerskap og fødsel.

Er i super form, ikke kvalm...

Artig å lese andres erfaringer så tidlig... har enda ikke fortalt til noen, og ikke vært hos lege.

håper på å få tid ti å bruke myyyye tidher inne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, oi! Har ikke vært innpå her på et par døgn, også har det kommet så mange fler! Så moro!!!! :hoppe:

Har redigert i terminlisten i første innlegget, dere må si fra hvis noe blir feil da!

Hei alle sammen :blomst: Jeg melder meg inn her jeg, nå som jeg også har en bolle i ovnen ;) Litt om meg selv: 29 år, gift, mannen 28 år, bosatt i Asker. Begge i fast jobb. Har hund også, så vi er allerede litt "mamma" og "Pappa" :fnise: Første barnet vårt, og det ble klaff på 2. prøveperiode.

Gratulerer, Revenka! :) Og velkommen hit!

Vi er også litt "mamma" og "pappa" fra før til vår firbeinte.. :fnise:

Bare innom for å ønske lykke til og si at novemberbarn er fantastiske barn :) Gratulerer så mye alle sammen :)

Takk for det!! Gleder meg til november-barnet mitt kommer :rødme:

Hei alle sammen!

Jeg har etter egen beregning termin 5. november. Er 36 år, mannen min 38, og dette er vårt femte barn. Det kom litt uventet på oss, men det skal bli koselig med en attpåklatt.

Har ikke vært hos lege ennå, men det er ingen tvil om hva som skjer. Jeg er kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg, og er trøtt og ikke i så veldig godt humør... De eneste gangene jeg ikke er kvalm, er akkurat når jeg spiser. Etterpå er det minst like ille. :forvirret:

Er i full jobb, men vet ikke hvor lenge jeg orker det med denne kvalmen. Kaster heldigvis ikke så ofte opp, for jeg blir ikke bedre av det heller.

Hadde tenkt å gjøre alt riktig og spise sunt fra begynnelsen, men jeg har bare lyst på fett og salt. Håper det går over om noen uker...

Gratulerer!! Femte barnet, faktisk, ikke verst! :hoppe: Hvor gamle er barna dere har fra før?

Vi har samme termin! :juhu:

Jeg melder meg inn her hos dere!!! Jeg har termin 6 desember....syns det er VELDIG lenge å vente til 24 mai, da har jeg passert 12 ukers grensen! Veldig spennende!

Gratulerer til deg også, Daiqiry! :blomst: Jeg kommer til de magiske 12 ukene om 3 uker... :lur: 20. April. Gleder meg!

Hiver meg med her jeg....

Etter mange prøveperioder så ble jeg endelig gravid, er 5 uker + 6 d.(selvutregnet termin 24.11.08) Hadde en underlig mens i februar, mn regner utfra atunnfangelsen skjedde etter den....så får vi se.

Har født 2 ganger før, i juni 00 og mars 02, yns det er evigheter siden, og har glemt det meste av både svangerskap og fødsel.

Er i super form, ikke kvalm...

Artig å lese andres erfaringer så tidlig... har enda ikke fortalt til noen, og ikke vært hos lege.

håper på å få tid ti å bruke myyyye tidher inne :fnise:

Gratulerer så masse! Arti at vi blir så mange flere her! :) Morsomt å ha noen som er omtrent i samme uke, så at vi følger hverandre på lik linje gjennom hele svangerskapet.

Hvor lenge hadde dere prøvd før det nå delig klaffet? Nesten en liten mini-atpåkladd dette da, i forhold til alderen på de to første! Moro! :)

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Et par venninner, pappa og søster vet det. Skal si det til mamma men hun er på påskeferie. Skal si det snart. Er jo ikke noe langt på vei men det er de vi ville ha sagt det til uansett. Resten av "verden" vet jeg ikke når jeg skal si det til. Bør egentlig si det på jobb veldig snart siden gravide egentlig har totalforbud om å være på lab. Når jeg ikke får gå inn på laben mer så er det iallefall veldig synlig der ;)

Ellers er jeg litt uggen nå og da. Spesielt om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:banantroll: 9 uker! :banantroll:

Jeg hadde en JÆ**I dag i går, derfor orket jeg rett og slett ikke ta opp dataen engang... Men på jobb måtte jeg i går kveld! :fnise: Det var en laang og tung kveld...

Idag er heldigvis formen bra! :juhu: (BANK I BORDET) Bortsett fra den utmattende forkjølelsen... :forkjola:

Her er det fortsatt kun legen, hovedlæreren min på skolen og ei venninne/kollega på den ene jobben min som veit det. Ellers har vi holdt våre munner lukket! :fnise: Ryktene etter festene i påsken har roet seg (det gikk fort rykter da jeg ikke var på noen fester..). Men tror det er en kollega til som egentlig har skjønt det, og flere kollegaer som lurer i den andre jobben. Skulle gjerne fortalt det til flere nå, men vi ønsker at familiene våre skal få sjansen til å fordøye nyheten først. Så da er det bare å få rotet seg til å fortelle det til dem.... :sjenert:

Mine foreldre bor 20 mil unna, og jeg har lyst til å fortelle det ansikt til ansikt. Må se om vi får tatt en tur dit neste helg eller helga etter det. Eller så har det gått så lang tid at de snart bare må få vite det over tlf. Foreldrene til samboeren min er skilt, men begge bor her i bygda. Så det er egentlig bare å få tatt turen dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par venninner, pappa og søster vet det. Skal si det til mamma men hun er på påskeferie. Skal si det snart. Er jo ikke noe langt på vei men det er de vi ville ha sagt det til uansett. Resten av "verden" vet jeg ikke når jeg skal si det til. Bør egentlig si det på jobb veldig snart siden gravide egentlig har totalforbud om å være på lab. Når jeg ikke får gå inn på laben mer så er det iallefall veldig synlig der ;)

Ellers er jeg litt uggen nå og da. Spesielt om kvelden.

Lang påskeferie mamma'n din har! :fnise: Deilig..

Oi, hva slags type jobb er det du har da? Sykehus eller? Eller forskning, kanskje? *ren tipping* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, så har dette skjedd sinnsykt fort...men vi har vel lagt opp til deg selv, ved å ikke bruke beskyttelse...Så jeg er nok veeeldig fruktbar.. :fnise:

Veldig kjekt å se at vi er flere i gjengen her! Jeg har et barn fra før, født i 02, så jeg regnes som førstegangs igjen...helt i orden, siden jeg ikke husker så veldig mye.

Skal bli kjekt å følge med dere alle i mnd som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har formen blitt verre de siste dagene, vanskelig å komme seg opp når kvalmen er så sterk. Blæh! Men det er vel verdt det til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...