Gå til innhold

barndomsvenn ligger for døden, i koma...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg foholde meg til familien og de nermeste vennene? Han er nå 17 år over forventet levealder ( skulle dø innen han var 3), men nå havnet han i koma på mandag og det går bare nedover. For en gledesspreder, kunne ønske jeg kunne ofret livet mitt for han. Skikkelig fighter.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette? avvente til situasjonen er over, eller ta kontakt med familien? det er så vanskelig...



Anonymous poster hash: dd23d...9b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ønsker du selv da? Ønsker du å møte han, være der? Eller bare vise din deltagelse liksom?

Det kommer jo alt an på hvor nær du er familien nå.

Om du har vært omgangsvenn med de og gått inn og ut av huset i alle år, så er det vel naturlig om du ringer eller kommer på besøk nå.

Om du ikke har vært sammen med ham siden dere var 10 så er det kanskje ikke tid og sted for å komme på besøk.

Men å ringe eller sende en sms/blomster blir aldri feil! Ikke vær redd for å si noe feil. Bare si at du ikke vet helt hva du skal si, eller at du tenker masse på de og at du er veldig glad i han. Eller det som passer for deg å si.

Om du kan hjelpe med noe så tilby deg det.

For mange familier er den siste tiden sammen med en som er dødssyk veldig personlig og verdifull. Og da "passer" det kanskje dårlig å komme om man er litt perifer venn. Mens andre igjen åpner opp hus og hjem og ønsker at så mange som mulig skal få sjansen å være der. Kanskje særlig om det er en ung person. Men dette må du nesten høre med de om...

Klem til deg <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Synbes Blackbird skriver et veldig godt svar på spørsmålet ditt. Det avhenger helt av situasjonen og ditt forhold til familien.

Ps. Hvis du sender blomster så er det fineste kortet jeg fikk når jeg mistet en som stod meg nær "hun blir aldri glemt". Dette var ikke av en av de som stod henne nærmest, men den enkle setningen rørte meg utrolig mye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

han døde desverre få dager etten denne posten.. sørger så fælt, men ingen forstår :( snakke mye med familien, de vet heldigvis vi var nære venner...



Anonymous poster hash: dd23d...9b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han døde desverre få dager etten denne posten.. sørger så fælt, men ingen forstår :( snakke mye med familien, de vet heldigvis vi var nære venner...

Anonymous poster hash: dd23d...9b0

Det var trist å høre. God klem til deg!

Det er utrolig vondt å miste noen man står nær. Fint at du kan snakke med familien om det. De som ikke er nær den døde går fort videre og "glemmer det" mens man selv sliter med sorgen og gjerne fortsatt skulle hatt litt forståelse og noen å prate med det om.

Har ikke noe jeg kan si som vil hjelpe, men vit at det hjelper litt dag for dag. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...