Gå til innhold

Syke menn er til skade for familiene sine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...mener feministene. For jeg har til gode å høre om feminister som kjemper for MENNS likestilling i en sak som denne. Hadde det derimot vært omvendt, at kvinner ble diskriminert, så kan jeg love det hadde blitt demonstrasjoner og raserier i media, med alt mulig annet.

Men siden dette bare går ut over menn og barn så gjør det jo ingenting, for feministene.

http://forskning.no/2015/02/barnevernet-foretrekker-mamma-framfor-pappa



Anonymous poster hash: 7d978...8eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste problemet her er at man fokuserer på slike enkeltsaker og legger skylda på feminisme. Tilværelsen er generelt gjennomsyret av kvinnesentrerte normer og regler, ikke bare blant oss mennesker, men i naturen også, og det vi må begynne å gjøre er å hjelpe unge gutter til å frigjøre seg fra nettopp det. Mye av de problemene menn møter i livet er et resultat av at de har en for naiv holdning til hvordan de blir oppfattet av omverdenen og tror de er likestilte/iikeverdige med et kjønn som er konkurranseinnstilt mot dem. Ikke del ressursene deres med kvinner, ikke etabler dere med dem, men hold avstand å bruk minimalt med tid på dem utover det dere trenger for å få det dere vil fra dem. Det kommer aldri til å bli likestilling mellom kjønnene, kvinner er fra naturens side mer verdt enn menn og vil være favoriserte blant både kvinner og menn, sånn er det bare, og da må dere også ta deres forholdsregler når dere har med dem å gjøre.



Anonymous poster hash: c8d78...0c9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feministene?? Jeg sier ikke dette er riktig, men å automatisk skylde dette på at de er feminister blir forutinntatt og dumt. Skjerp deg!



Anonymous poster hash: 5b952...856
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feministene?? Jeg sier ikke dette er riktig, men å automatisk skylde dette på at de er feminister blir forutinntatt og dumt. Skjerp deg!

Anonymous poster hash: 5b952...856

'

Feminisme fortjener all mulig kritikk den kan få, men å skylde på dem for noe som helst er å fordumme problemene man møter. Feminister er bare en distraksjon fra de egentlige problemene, som er gynosentri og kvinneperspektiv. Kvinner er hovedproblemet til menn, eller rettere sagt, den oppdragelsesformen kvinner utsetter sine gutter for er problematisk. MAn skal late som om kjønnene er likestilte, som om menn er like mye verdt når man vet at det ikke er sånn i den virkelige verden. Resultatet er en masse menn som naivt går rundt og innbiller seg at kvinner er like samarbeidsvillige og rettferdighetsorienterte som de selv er i forhold til kvinner, når kvinner i grunn ikke omgås menn med mindre det er fordelaktig på en eller annen måte. I stedet for å bli skeptisk til disse holdningene blant kvinner, så lar de egoet ta overhånd og syns det er ok å være et nyttedyr som blir brukt av kvinner, men prisen blir jo dyr den dagen hun har funnet ut at det er mer nyttig å kvitte seg med han eller finne en annen.

Hadde menn bare klart å innrømt for seg selv at kvinner faktisk er et problem for dem så hadde mye vært gjort. synd for kvinner kanskje, men det er vel fortjent.

Anonymous poster hash: c8d78...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Feminisme fortjener all mulig kritikk den kan få, men å skylde på dem for noe som helst er å fordumme problemene man møter. Feminister er bare en distraksjon fra de egentlige problemene, som er gynosentri og kvinneperspektiv. Kvinner er hovedproblemet til menn, eller rettere sagt, den oppdragelsesformen kvinner utsetter sine gutter for er problematisk. MAn skal late som om kjønnene er likestilte, som om menn er like mye verdt når man vet at det ikke er sånn i den virkelige verden. Resultatet er en masse menn som naivt går rundt og innbiller seg at kvinner er like samarbeidsvillige og rettferdighetsorienterte som de selv er i forhold til kvinner, når kvinner i grunn ikke omgås menn med mindre det er fordelaktig på en eller annen måte. I stedet for å bli skeptisk til disse holdningene blant kvinner, så lar de egoet ta overhånd og syns det er ok å være et nyttedyr som blir brukt av kvinner, men prisen blir jo dyr den dagen hun har funnet ut at det er mer nyttig å kvitte seg med han eller finne en annen.

Hadde menn bare klart å innrømt for seg selv at kvinner faktisk er et problem for dem så hadde mye vært gjort. synd for kvinner kanskje, men det er vel fortjent.

Anonymous poster hash: c8d78...0c9

Altså... hallooooooo? Sjeldent jeg ser så virkelighetsfjerne innlegg, selv på KG. Ta deg en tur til DPS, vær så snill :haar:

Endret av Doge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... hallooooooo? Sjeldent jeg ser så virkelighetsfjerne innlegg, selv på KG. Ta deg en tur til DPS, vær så snill :haar:

Så du mener det ikke er problematisk at begge kjønn blir fortalt at de er like mye verdt, at de er likestilte osv, når resten av verden ser ganske utelukkende vil gjøre det de kan for å møte de utfordringene og problemene det ene kjønn har, mens det andre må klare seg selv? Hvor likeverdige er kjønnen i et svangerskap? Hvor likeverdige er vi i det vi blir yndige og militærtjenesten venter? Hvor likeverdige er vi når det bryter ut krig? Hvor likeverdige er vi i utdannelse og i arbeidsliv når har kvoter på sin side som er der for å hjelpe dem å utgjøre minst 40 prosent av styrelederne selv om de kanskje representerer 5-10 prosent av søkerne? Hvor likeverdige er vi når hun er tiltrukket av at han spanderer på første date og kan beskytte henne, mens hans sosiale verdi ligger i å få hennes anerkjennelse? Hvor likeverdige er vi på flyturer når barna du må bytte plass med en kvinne fordi du har et par unger ved siden av deg?

Anonymous poster hash: c8d78...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener det ikke er problematisk at begge kjønn blir fortalt at de er like mye verdt, at de er likestilte osv, når resten av verden ser ganske utelukkende vil gjøre det de kan for å møte de utfordringene og problemene det ene kjønn har, mens det andre må klare seg selv? Hvor likeverdige er kjønnen i et svangerskap? Hvor likeverdige er vi i det vi blir yndige og militærtjenesten venter? Hvor likeverdige er vi når det bryter ut krig? Hvor likeverdige er vi i utdannelse og i arbeidsliv når har kvoter på sin side som er der for å hjelpe dem å utgjøre minst 40 prosent av styrelederne selv om de kanskje representerer 5-10 prosent av søkerne? Hvor likeverdige er vi når hun er tiltrukket av at han spanderer på første date og kan beskytte henne, mens hans sosiale verdi ligger i å få hennes anerkjennelse? Hvor likeverdige er vi på flyturer når barna du må bytte plass med en kvinne fordi du har et par unger ved siden av deg?

Anonymous poster hash: c8d78...0c9

wow.... :klaske:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow.... :klaske:

Det samme tenker jeg når jeg ser en voksen mann være så fullstendig ute av stand til å bidra med noe annet enn flåseuttrykk i en diskusjon.

Anonymous poster hash: c8d78...0c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker jeg når jeg ser en voksen mann være så fullstendig ute av stand til å bidra med noe annet enn flåseuttrykk i en diskusjon.

Anonymous poster hash: c8d78...0c9

Takk det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver mulighet til å finne noe der man kan skylde på feminismene er veldig viktig vettu! Enten det stemmer eller ei! Urk...



Anonymous poster hash: 5b952...856
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som feminist er jeg uenig i dette; jævlig dumt av Barnevernet. Menn og gutter er like gode omsorgspersoner som kvinner, og holdningen som hevder at kvinner er mer egnet til omsorg er et resultat av patriarkatets struktur.

Det hjelper ikke hva som er holdningen i feministisk teori, men man må se på den praksisen som springer ut av det. Og det er dessverre mye som tyder på at det eksisterer sexistiske holdninger mot menn ved Barnevernet og andre instanser som skal ivareta samliv og barn.

Dagens feminisme har manifestert seg som et dogme ingen stiller spørsmålstegn ved. I mine øyne er det en kreftsvulst og en ondskap som bør bekjempes med alle midler.

Anonymous poster hash: b1f06...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade...

Det er mye bedre å unnlate å sitere noen hvis man virkelig ikke har noe å si...

Anonymous poster hash: b1f06...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen går denne posten i vitenskap og historie forumet?

Hovedinnlegget er basert på forskning (vitenskap).

Anonymous poster hash: 7d978...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mener feministene. For jeg har til gode å høre om feminister som kjemper for MENNS likestilling i en sak som denne. Hadde det derimot vært omvendt, at kvinner ble diskriminert, så kan jeg love det hadde blitt demonstrasjoner og raserier i media, med alt mulig annet.

Men siden dette bare går ut over menn og barn så gjør det jo ingenting, for feministene.

http://forskning.no/2015/02/barnevernet-foretrekker-mamma-framfor-pappa

Anonymous poster hash: 7d978...8eb

Hvorfor skal feminister kjempe for menns likestilling. Det kan dere gjøre selv! I århundrer har kvinners oppgave vært å behage menn. Les historie før du sutrer.

Anonymous poster hash: 1a011...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feminisme er ikke hva det en gang var. På en side er jeg selvsagt feminist, hallo, klart jeg er opptatt av å ha like plikter og rettigheter som menn! Men feminisme for meg betyr ikke at en skal undertrykke menn, at fedre har mindre rett på samvær med barna enn mor f.eks. Jeg tror ikke likestilling for menn kan eksistere uten at kvinner er likestilt, og motsatt. Denne battle of the sexes må bli ferdig snart. Det er utdatert og ugunstig. Feminisme har blitt et så negativt ladet begrep at jeg begynner å tro at det bør legges i historien og si den har gjort sitt. Equalists kan kanskje være et bedre ord om vi ikke får Legend of Korra tilstander:P

Mange ord møter sin grav etter en stund, ofte fordi de blir skjellsord eller negativt ladede ord, noe feminist/feminisme har blitt. Mongolid og "retard" var jo fagbegreper i sin opprinnelse, men så ble de skjellsord og derfor sier vi (psykisk) utviklingshemmet i dag som politisk korrekt ord. Det er det samme som skjer med feminisme.



Anonymous poster hash: 02312...ba1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Feminisme fortjener all mulig kritikk den kan få, men å skylde på dem for noe som helst er å fordumme problemene man møter. Feminister er bare en distraksjon fra de egentlige problemene, som er gynosentri og kvinneperspektiv. Kvinner er hovedproblemet til menn, eller rettere sagt, den oppdragelsesformen kvinner utsetter sine gutter for er problematisk. MAn skal late som om kjønnene er likestilte, som om menn er like mye verdt når man vet at det ikke er sånn i den virkelige verden. Resultatet er en masse menn som naivt går rundt og innbiller seg at kvinner er like samarbeidsvillige og rettferdighetsorienterte som de selv er i forhold til kvinner, når kvinner i grunn ikke omgås menn med mindre det er fordelaktig på en eller annen måte. I stedet for å bli skeptisk til disse holdningene blant kvinner, så lar de egoet ta overhånd og syns det er ok å være et nyttedyr som blir brukt av kvinner, men prisen blir jo dyr den dagen hun har funnet ut at det er mer nyttig å kvitte seg med han eller finne en annen.

Hadde menn bare klart å innrømt for seg selv at kvinner faktisk er et problem for dem så hadde mye vært gjort. synd for kvinner kanskje, men det er vel fortjent.

Anonymous poster hash: c8d78...0c9

Og jeg som trodde fedre i dag også oppdrar ungene sine.

Kommer du fra 50-tallet er faren er bare en mann som tjener penger og ikke bryr seg om barna sine der kvinnen må oppdra dem?

Da er vel kanskje mennene problemet også siden menn også oppdrar barn? :)

Anonymous poster hash: 1d39f...e78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...