Gå til innhold

Dro de damer?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle komponister på det nivået der, beethoven, mozart, bach, strauss og debussy var jo mennesker som var hundre ganger mer intelligent enn andre alminnelige mennesker.

For eksempel beethoven skrev sin niende symfoni da han var døv. Den type intelligens er tiltrekkende på alle mennesker.

Sånn som mozart var for smart for samtiden sin. Han tippa over, og blei gæren av fest og moro og ensomhet over å være for intelligent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Alle komponister på det nivået der, beethoven, mozart, bach, strauss og debussy var jo mennesker som var hundre ganger mer intelligent enn andre alminnelige mennesker.

For eksempel beethoven skrev sin niende symfoni da han var døv. Den type intelligens er tiltrekkende på alle mennesker.

Sånn som mozart var for smart for samtiden sin. Han tippa over, og blei gæren av fest og moro og ensomhet over å være for intelligent.

Det er sant, intelligens var nok en faktor. Men jeg lurer på hvordan dynamikken var med tanke på oppmerksomheten de fikk. Hvor populære var de blant damene, og hvordan utnyttet de det. Hadde de lykkelige kjærlighetsliv osv.... Mye av musikken handler jo helt klart om kjærlighet, men den har ofte et ulykkelig preg over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, intelligens var nok en faktor. Men jeg lurer på hvordan dynamikken var med tanke på oppmerksomheten de fikk. Hvor populære var de blant damene, og hvordan utnyttet de det. Hadde de lykkelige kjærlighetsliv osv.... Mye av musikken handler jo helt klart om kjærlighet, men den har ofte et ulykkelig preg over seg.

Har du sett filmen amadeus? Hvor komponisten salarier eller noe sånt dreper mozart på grunn av misunnelse? Mozart var en klovn som var så mye mer intelligent enn en belest og belært komponist som med masse anstrengelser og dager skriver verker amadeus bruker sekunder på å komponere.

En av favorittscenene mine er hvor mozart skal spille et stykke for keiseren salarier har skrevet. Dette er første gang mozart møter keiseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke, men en musikalsk mann dro meg i land i alle fall. Nå var det andre ting som talte med også så klart :laugh:

Endret av Vind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg tipper Mozart faktisk.. har inntrykket av at han var litt "kjapp i replikken". Tenker det ville kommet mange gullkorn på sene lørdagskvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper Mozart faktisk.. har inntrykket av at han var litt "kjapp i replikken". Tenker det ville kommet mange gullkorn på sene lørdagskvelder.

Nachspieltrikset hans er å skrive en opera dedikert til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Nachspieltrikset hans er å skrive en opera dedikert til deg.

Vet ikke om jeg hadde ONSa Mozart faktisk... Brahms derimot.. :lur:

Endret av incognita
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg hadde ONSa Mozart faktisk... Brahms derimot.. :lur:

:fnise:

Men nå er jo musikken til Mozart mye lystige enn Brahms da. Eller er dette kanskje ikke et kriterium for valg av ONS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

:fnise:

Men nå er jo musikken til Mozart mye lystige enn Brahms da. Eller er dette kanskje ikke et kriterium for valg av ONS?

Brahms var kjekk, mystisk og dyster.. garantert en god elsker. Man kan nesten se det på ham. Hadde lett onsa ham.

Mozart var for det første ikke veldig kjekk i mine øyne, dog var han visstnok en omsvermet mann på den tiden. Kanskje skjønnhetsidealene for menn har endret seg med tiden slik som de har for kvinner?

Uansett hadde han et litt for snobbete og feminint uttrykk for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Utseendemessig hadde jeg ikke takket nei til Igor Stravinsky eller George Gershwin. :3

Igor Stravinski ser ut som en skikkelig BDSM-type. :pisk:

igor-stravinsky_2_jpg_240x240_crop_upsca

:lur:

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Igor Stravinski skulle visstnok også ha hatt en affære med Coco Chanel. :3

Tipper han bandt henne fast rimelig greit, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claude Debussy. Kjekk herremann han og.

enhanced-30705-1415645081-1.jpg

Tja. Debussy hadde en veldig merkelig hodefasong, antakeligvis craniosynostosis (vet ikke hva det heter på norsk). Du ser det veldig godt på noen av fotografiene av ham. Han ble noen ganger beskrevet som stygg av folk som møtte ham, men han dro veldig mange damer og hans første kone skjøt seg selv i brystet da han forlot henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...