Gå til innhold

Dro de damer?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest incognita

Jeg satt og øvde på et klassisk stykke på piano tidligere i dag, og begynte å fundere litt på disse komponistene. Tror dere at de dro damer slik som kjente artister gjør i dag? At de menget seg med fiffen og alle ville ha en del av de?

Som en 1700-talls Robin Thicke, om du vil. Hvem tror dere isåfall dro mest damer? Jeg tenker muligens Beethoven. Han var jo litt sexylubben, men samtidig hadde han fine trekk i ansiktet. Mozart derimot, hadde et litt feminit uttrykk i ansiktet.

Hva tenker dere?

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror flere av dem ikke var interessert i damer, for å si det slik. Men det var ikke noe man var åpen om på den tiden.



Anonymous poster hash: 95f2d...8f3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Tror flere av dem ikke var interessert i damer, for å si det slik. Men det var ikke noe man var åpen om på den tiden.

Anonymous poster hash: 95f2d...8f3

Nei, der sa du noe.... Mozart har iallefall et litt tvilsomt preg over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som har komponert wienervalsene - Strauss noe, var hvertfall kjent som en kvinnebedårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beethoven var grumpy og hadde lite draget. Mozart var vel en ganske populær fyr. Litt forskjell på hvilken tid de forskjellige levde i, og hvordan de arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Tror nok de fleste på den tiden med penger dro damer, handlet kanskje litt mer om status tror jeg. Var ikke beethoven døv? Tror Mozart dro mest pga eksentrisk personlighet kanskje.

offtopic: danse macabre av camille saint saens er bra. :laugh:

Han ble vel døv, tror jeg? Men ppft, det har da ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Beethoven var grumpy og hadde lite draget. Mozart var vel en ganske populær fyr. Litt forskjell på hvilken tid de forskjellige levde i, og hvordan de arbeidet.

Tror det var ca 10 år mellom Mozart og Beethoven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

kvinnelig komponist Claire Schumann fra Tyskland. Hun var fin.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Clara_Schumann_2.jpg

litt creepy bilde da, minner meg om skrekkfilmer haha

her er hun på den tyske 100lappen

https://rilm.files.wordpress.com/2012/01/clara-schumann.jpg

Hun hadde litt androgene trekk, da. Men for all del, fin dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det var ca 10 år mellom Mozart og Beethoven.

Jeg mente når det gjelder andre komponister også som kom før eller senere i ulike steder i Europa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg mente når det gjelder andre komponister også som kom før eller senere i ulike steder i Europa.

Åja, sånn ja.

Ja, det er klart det har noe å si.. Men tror neppe hverken Beethoven eller Mozart gikk hjem fra "byen" alene liksom. :fnise:

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wagner var kjent for sine elskerinner og var visstnok en kvinnebedårer av rang. Han hadde i tillegg så høy status at mannen til en av hans elskerinner (muligens Mathilde Wesendonck) skal ha kommet med følgende utbrudd: "Hadde det vært noen andre enn Wagner, så hadde jeg drept ham!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...