Gå til innhold

Hvor lang tid ville det tatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så denne videoen nettopp som visstnok Discovery Channel har laget.



Skremmende, mektig, og en deilig påminnelse om at vi mennesker ikke er kongen på haugen, som vi ofte liker å tro. Naturen kan plutselig gi oss en knyttneve om den føler for det.

Men det var ikke temaet.
Jeg har lenge fundert på hvor lang tid det vil ta å dø, om en asteroide treffer oss? Slik som f.eks den på videoen. Vil vi lide? Skjer det kjapt?

Anonymous poster hash: 10630...528
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gunfreak

Jeg så denne videoen nettopp som visstnok Discovery Channel har laget.

Skremmende, mektig, og en deilig påminnelse om at vi mennesker ikke er kongen på haugen, som vi ofte liker å tro. Naturen kan plutselig gi oss en knyttneve om den føler for det.

Men det var ikke temaet.

Jeg har lenge fundert på hvor lang tid det vil ta å dø, om en asteroide treffer oss? Slik som f.eks den på videoen. Vil vi lide? Skjer det kjapt?

Anonymous poster hash: 10630...528

Kommer helt an på hvor nære du er asteroiden det, Er den på størresle med den som traff for 65 millioner år siden, vil alle innen noen tusen kilometer dø i løpet av en time, i løpet av noen timer til vil alle innen sånn 4k kilometer sikkert død, utenfor den rekkevidden vil det ta dager eller uker til å dø.

Det er om man ikke tar med mulige planlagte forberedelser som ble gjort. Bunkere og lager med mat osv. Det vil ha lite å si om den treffer hav eller ikke, eneste forskjellen er kanskje at færre dør av selve treffet. da feks. midten av stillehavet ikke er så befolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor nære du er asteroiden det, Er den på størresle med den som traff for 65 millioner år siden, vil alle innen noen tusen kilometer dø i løpet av en time, i løpet av noen timer til vil alle innen sånn 4k kilometer sikkert død, utenfor den rekkevidden vil det ta dager eller uker til å dø.

Det er om man ikke tar med mulige planlagte forberedelser som ble gjort. Bunkere og lager med mat osv. Det vil ha lite å si om den treffer hav eller ikke, eneste forskjellen er kanskje at færre dør av selve treffet. da feks. midten av stillehavet ikke er så befolket.

Men hvordan dør du? Av sjokkbølgen? Varme? Flammer? Bølger? Hadde vi lidd?

Anonymous poster hash: 10630...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan dør du? Av sjokkbølgen? Varme? Flammer? Bølger? Hadde vi lidd?

Anonymous poster hash: 10630...528

Og jeg tenker på en asteroide på størrelse med den på videoen.

Anonymous poster hash: 10630...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen ett døgn er jorda ubeboelig.

Vil tro mange dør av den første sjokkbølgen som har hypersonisk (over 5,5 mach) hastighet. De som klarer å gjemme seg fra den vet jeg ikke. Varmen? Ilden?

Anonymous poster hash: 57ad5...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen så stor asteriode har noen gang truffet jorda. Hadde den gjort det ville den nok gjort jorda ubeboelig på kort tid.



Anonymous poster hash: 5df7c...0d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...